Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 126 av 206 FørstFørst ... 26 76 116 124 125 126 127 128 136 176 ... SisteSiste
Viser resultater 3.126 til 3.150 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3126
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Blir ikke annet enn bestemorkjøring med coilledningen der iallefall

  2. #3127
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut Kodja! Virka ikkje så gale med blå reimhjul heller når det vart sett nedi bilen
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  3. #3128
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    gjorde seg det ja
    dette ble gromt. gleder meg til oppstart!
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  4. #3129
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Bruk separat beholder til clutchpumpa. Då kan du bruke meir aggressiv bremsevæske enn det clutchpumpene likar. Eg angrar på at eg ikkje gjorde det slik.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #3130
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Flinke gutter, blir bra dette Bra å se gutten reise seg og gyve på med pågangsmot med drømmebilen i sikte igjen!
    takk skal du ha godt å høre! skal da vell bli godt å få litt liv i kjøretøyet ja. føles mye letter ut nå i alle fall

    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Ved pådrag, når motoren luter til høyre (sett innefra bilen selvsagt), så blir nok den ledningen til coil i korteste laget
    Men liker at ting skjer fort
    sånn ja!! da må jeg vell få laget meg plate for å få på motorstabstaget mitt fort som fy å da!!

    Sitat Opprinnelig postet av AndersD Vis post
    du imponerer


    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Blir ikke annet enn bestemorkjøring med coilledningen der iallefall
    hehe alt annet enn vil jeg si

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Ser bra ut Kodja! Virka ikkje så gale med blå reimhjul heller når det vart sett nedi bilen
    takker! blått er rått

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    gjorde seg det ja
    dette ble gromt. gleder meg til oppstart!
    u and me booooth!!!

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Bruk separat beholder til clutchpumpa. Då kan du bruke meir aggressiv bremsevæske enn det clutchpumpene likar. Eg angrar på at eg ikkje gjorde det slik.
    takker for tips. noe slikt jeg har had i hodet men ikke aner hvor jeg får kjøpt eller hvilke typer man kan velge... link mottas med takk...

  6. #3131
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post


    hehe alt annet enn vil jeg si

    .
    Blir mye stopp for å hekte på pluggledningen igjen da

  7. #3132
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    kremt... siste kjøretur med B21A motoren. fritt spillerom for høyre pedal. null turtallsperre... og ja, selvfølgelig testet på lukket bane\område ja! ikke noe ulovlig tullball her nei
    ta med i betrakningen at motorn har gådd 180 000km + og har full last av deler med seg, samt er 29 år gammel og har 90hk så er det ikke så dumt synes jeg

  8. #3133
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Du finn ein del av desse på engelsk ebay, og sam har dei nye. Var brukt på 200-serien fram til 90.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  9. #3134
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    tenker du nå på slik britisk hydraulisk clutch master for 240?
    hvordan blir den passende for pedal tilpasset 940 master?

    edit: går det ikke bare å flytte over en liten beholder istede for slange fra der det normalt kommer fra da?

  10. #3135
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    tenker du nå på slik britisk hydraulisk clutch master for 240?
    hvordan blir den passende for pedal tilpasset 940 master?

    edit: går det ikke bare å flytte over en liten beholder istede for slange fra der det normalt kommer fra da?
    Er identiske, ingen forskjell. Trur slangestussen er ganske fast, så det er vanskeleg å flytte på.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #3136
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    oki, enda bra i såfall... slangestussen sitter bare i press mot en gummitetting der du så sikkert bildet fra da jeg overhalte\reparerte master og slave nå nettopp? skulle tro det finnes noe slikt... må innom Clutch og Brems på heimdal en tur i morgen for sikker hets skyld å sjekke...

  12. #3137
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    haha, den gikk jo myye bedre enn 740n min.. i alle dager
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  13. #3138
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    haha, den gikk jo myye bedre enn 740n min.. i alle dager
    Utrolig hva som skjer med en motor i dødsfrykt!

    Det beste med dine filmer Kodja, det er de engelske introene dine!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  14. #3139
    Registrerte brukere Borstad sin avatar
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    229
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Utrolig hva som skjer med en motor i dødsfrykt!

    Det beste med dine filmer Kodja, det er de engelske introene dine!
    Rene petter solberg bak ratte jo !


    Uansett, du er rask ! ut og inn med motor på null og niks

  15. #3140
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    haha, den gikk jo myye bedre enn 740n min.. i alle dager
    Samme her, berre at det var 240 da Men på farten skulle eg klard å ta han igjen ser det ut som
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  16. #3141
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    haha, den gikk jo myye bedre enn 740n min.. i alle dager
    hehe er jo det jeg sier. b21a motoren her har jeg jo skrytt opp i skyene i 2 år nå, ingen som har trodd meg kanonbra denne ja, eller... den vaaar kanonbra hehe

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Utrolig hva som skjer med en motor i dødsfrykt!

    Det beste med dine filmer Kodja, det er de engelske introene dine!
    dødsfrykt og full spiker
    viktig å snakke litt trønderengelsk vettu når det skal på WWW for evigheten ingen i uganda som skjønner bæra hvis ikke

    Sitat Opprinnelig postet av Borstad Vis post
    Rene petter solberg bak ratte jo !


    Uansett, du er rask ! ut og inn med motor på null og niks
    hehe jupp tok litt over en time å demontere, litt lenger å få den inn da.

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Samme her, berre at det var 240 da Men på farten skulle eg klard å ta han igjen ser det ut som
    A for life! klarte ikke å tyne mer enn ca 150kmt... men uten last og litt tidligere har jeg faktisk klart å tyne den til 160\170kmt da da var det ikke mye guffe igjen gitt...

  17. #3142
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Utrolig hva som skjer med en motor i dødsfrykt!

    Det beste med dine filmer Kodja, det er de engelske introene dine!
    Minnet meg om en flykaptein før avgang
    Volvo is not a car, its a passion

  18. #3143
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe -Liker- Kommentarene her gir meg en god latter, når dere får en god latter fra meg haha


    svinghjulslager og simlring til bakkant av veiva. må skifte dette også med det samme vi holder på før montering nå. har glemt å skifte denne når jeg holdt på selv.





    ellers ble det en kjapp titt inne på konton i gårkveld. en hard vurdering hva som må til... orker ikke å bale å styre med masse rotetet slanger og rør fra FK oppsett... så ble å kjøpe seg en RS500 cooler med core tykkelse på 45mm, inn og utløp er ca 74-76mm vanskelig å måle nøyaktig men er da vell sikkert så som så 3" inn og utløp som jeg ønsket... er jeg heldig så får jeg nabon til å sveise om stussene slik at de står rett ut istede for sideveis og veggimellom som de merkelige Coswortmotorene tydeligvis trenger å ha de ettersom det er derrifra RS500 coolern stammer. har egentlig ikke råd til det men tok meg råd... var å betalte en stor regning på volvo også på masse smådeler så i dag har pengene fått bein å fly på gitt :( selve coolern har en normalpris åp 2200kr men jeg fikk etter en forespørsel i vinter en pris på 1500kr. stor takk til RADIATORSPESIALISTEN på heimdal\heggstadmyra

  19. #3144
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitter det svinghjulslager på disse altså?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  20. #3145
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Sitter det svinghjulslager på disse altså?
    fant nå det på Volvo i alle fall når jeg bad de plukke fram simlring og så lageret der avbildet så inte vet jag. tok det med jeg... kosta 180kr før rabatt...

    btw... har handla britisk clutchmaster nå med separat beholder... 203kr med frakt. brukt.. så bør vell overhale den også før montering. kommer vell fra uk om en uke eller så... håper det fungerer bra med hard trykkplate da :/

  21. #3146
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Stemmer
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  22. #3147
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Dem liker ikke harde trykkplater er ryktet, men min holder nå enda værtfall
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  23. #3148
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Dem liker ikke harde trykkplater er ryktet, men min holder nå enda værtfall
    Tenkte å invistere i grommere trøkkplate snart
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  24. #3149
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Dem liker ikke harde trykkplater er ryktet, men min holder nå enda værtfall
    har du slik britisk clutchmaster på den røde 244 turbon eller?

  25. #3150
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    fant nå det på Volvo i alle fall når jeg bad de plukke fram simlring og så lageret der avbildet så inte vet jag. tok det med jeg... kosta 180kr før rabatt...

    btw... har handla britisk clutchmaster nå med separat beholder... 203kr med frakt. brukt.. så bør vell overhale den også før montering. kommer vell fra uk om en uke eller så... håper det fungerer bra med hard trykkplate da :/
    hvis du skal ha m90 skal det vel være en stålhylse der istedenfor det lageret

Side 126 av 206 FørstFørst ... 26 76 116 124 125 126 127 128 136 176 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •