Ok. Tenkte litt i retning om triggeren står på 8 grader, istedetfor 10. Og om da edis har gått i limphome, så holder den 8 grader hele tiden.. Men har ikke satt meg inn i hvordan edis fungerer.
Ok. Tenkte litt i retning om triggeren står på 8 grader, istedetfor 10. Og om da edis har gått i limphome, så holder den 8 grader hele tiden.. Men har ikke satt meg inn i hvordan edis fungerer.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Jeg mener at enten så fungerer det, eller så går edis i limp mode, men kan godt være noe i det du sier![]()
tok av SAW ledning i dag og stroba, da går den jo i limp home. tente da en 4-5 grader før ØD, så det ser ut til at jeg må ta av reimhjul og flytte litt på edis hjulet??
mente det skulle stå ganske rett jeg, iom at motor sto i ØD og edis hjulet ble plassert på niende tanna hvor sensor står..
lodda om boksen i stad å forandra innstillinger som lengre vist lengre ned på sia her..
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Extra_EDIS.htm
nå får jeg ikke rpm signal heller :P
Ikke meninga å være så veldig slemm, men om du hadde droppa EDIS i utgangspungtet, og heller tatt steget rett opp på direkte coil kontroll av en eller anna form, så hadde du nok spart deg for en del hodebry. + at du har fått en del ekstra fordeler som full kontroll over tenning, muligheten for å taste inn "Tooth #1 angle" direkte i forhold til hvor trigger står, slik at du slipper å flytte trigger. Muligheta for tennings seinere enn 10 grader, som faktisk kan være nødvendig på høy ladetrykk, med f.eks høy komp, eller høyt ladetrykk på forholdsvis lavt turtall.
Og det er ikke noe vanskelig å modde for direkte coil kontroll, det gjøres enkelt med 2 bip373 transistorer, eksterne sluttrinn, eller coiler med innebygd sluttrinn![]()
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Har tenkt tanken på det ja
Er som sagt litt hodebry ang edis'en..
Må vell kjøpe ny coil og isåfall..
Nei, du må ikke ha ny coil, så lenge du ikke har ødelagt den. Jeg har lodda om ett par MSer til bruke med kombinasjonen bip373 og edis coiler.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Ok, greit det dakanskje jeg skal bestille en driver da.. Kan jo fjerne edis modulen da?
Mye omkobling for å sette opp ms til direkte driving da?
Du fjerner edis modulen da ja. Ikke forferdelig mye omkopling nei. Du må ha triggerledningene helt opp til MS, og ikke til EDIS modulen. Husk skjerming på begge triggerledningene. Og så klar 2ledninger som rekker helt fra MS og til coilene. Du har sansynligvis allerede en bip373 montert på Q16 plassen. Så du trenger da bare å kople opp en til. Jeg monterer som regel den/de ekstra transistoren(e) i det øvre aluminiumslokket, så klart med kjølepasta og isolator. Så er det å lodde ei signalledning med motstand til rett plass, jording av transistoren til rett plass, og ledninga som går til coil på egna plass på DB37 kontakten. Jeg bruker som regel en av IAC utgangene til slikt.
Sist jeg kjøpte ei ladning med bip373'er så kosta de vel $8 med isolatorkitt og festeskrue per stk.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
okei
men alt av ledninger ligger slik at modulen kan fjernes og ledningene fremdeles er lange nok
ledningene til trigger sensor er tvinna med krympestrømpe over, tror det blir greit?
kosta 8.50$ for bip373 så jeg. du har ikke en liggende som jeg kunne fått kjøpt da?
tar litt tid hvis jeg skal bestille fra statene..
På soppas lange ledninger som ligger utsatt for magnetfeltene i motorrommet så er det nok bedre med orntlig skjermaledning enn å bare tvinne ledningene sammen. Men på første prosjektet jeg hadde med MS laga jeg faktisk skjerminga selv ved å fjerne isolasjonen på ei ledning, og surra denne utpå de 2 triggerledningene, og jeg var faktisk ikke plaga av støy.
Kan hende jeg har liggende en ekstra en ja.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
okei, kunne prøvd det trikset jeg og + krympestrømpe over tenker jeg
okei, intr i den jeg hvis du har.
leste nettopp hvordan man bygger om MS til å ha to BIP373, og det ser veldig greit ut
da vil jeg også ha muligheten til å bruke trigger wizard til å fin justere tenninga?
fikk faktisk mer trua på dobble drivere, enn komplett edis
trodde jeg hadde MS1 ecu'n liggende enda, men den har jeg mest sannsynlig kasta.. håpet jeg hadde den liggende for da var den sikkert en driver i den :P
ang moddinga av MS, trengs bare dette? eller skal Hall sensor krets brukes i tillegg?
- Jumper IGBTOUT to IGN to send to IGBT ignition coil driver signal out of pin 36 on the DB37. (not needed on a V3.57)
- Cut out R57 if fitted on a V3.0 (This won't be there on my units, though.).
Sist endret av VolvoR-Sport; 09/05/11 kl 18:45
Om du skal bruke VR trigger direkte så må du også lodde om til VR kretsen, altså ikke bruke optoisolatoren(hallkretsen).
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Ok, sto litt forskjellig på nettet.. Men da har jeg det klart tror jeg
Får bestille bip373 i kveld da![]()
har bestillt bip373 nå, bare å vente til de kommer da!![]()
monterte org 240 midtkonsoll i kveld (er trossalt bruksbil og)
lodda litt i ms boksen også..
VR kretsen:
VROUTINV -> TSEL
TACHSELECT -> VRIN
samt BIP373 for flere coiler:
Jumper IGBTOUT TO IGN
REMOVE R57 (er sjelden montert, var ikke det til meg)
resten tar jeg når driveren kommer
skal lage mal til brannvegg i helga tenker jeg, så kappe ut iløpet av neste uke? skulle vell lagt på compomotive hjula snart og hehe
Sist endret av VolvoR-Sport; 10/05/11 kl 21:34
pakken med coil drivere skal være sendt fra USA den 11, så da håper jeg de er her snart så jeg får ordna hjernen![]()
lagde pappmal til brannvegg idag, fjernet også sidetrekka bak.
skal lage sideplater i stål tenkte jeg, så det står i stil med brannveggen
lurer også på å lage dørtrekk i samme stil..
blir racestuk av sånt :P
Du får bli flinkere på å ta bilder rune, we like to watch![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
skal ta noen bilder av den stygge malen min samme dag som den blir tatt ut ;p
regner med at jeg ordner platene på onsdag eller noe![]()
håper å få ordna plater i morra, så da må jeg vell bortover å hente maler i løpet av kvelden.. bilder av mal kommer
BIP373'ene ligger i tollen nå, så da blir det sikkert oppstart iløpet av helga også![]()
bilder av mal:
lager sideplater etter org plata..
midtkonsoll
![]()