Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 25 av 28 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 625 av 698

Tråd: [SOLGT]Kodja's 945 LT worklog! SELGES!

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Ville heller bytta luftfilter, olje, oljefilter, tenningsdeler og kjørt med et egg under foten. Den bruker garantert ikke mindre bensin med en chip og MER ladetrykk, enn den gjør nå.

Det er ikke nødvendig å ha lyskryssduell i HVERT kryss vet du...
    Sånn i snitt så brukte min mindre faktisk Men mulig jeg kjørte penere da ;p

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Mr. Vikebø skrev godt om Eco trim chipen senket forbruket sitt så er nok den jeg skal gå for.
    kjører ikke lyskryssduell med vogna nei. alt for tung for det. 242n får stå for den moroa men er mye køkjøring samt lange bakker og langkjøring og da ble den visstnok litt penere på forbruket. samt den er tyngre så må jobbe hardere for å komme opp i fart. med litt mer gamp trenger den ikke jobbe like hardt da den er mer effektiv på lik pedalvandring på gasspedalen.

men er det bare viking ecotrim som er alternativet da? var det ikke noe lost... eller noe i sverige\turboperformanceclub.com som hadde noe tilsvarende\bedre også da?

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Tipper han måtte forsvare chippen av økonomiårsaker for å få innpass hos kjerringa jeg...
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehehe kanskje det Sven skulle ikke være det dummeste argumentet men... jaja ønsker uansett å få chippa det første steget bare noen har et tips til hvem fler så

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Antall takk

Standard

en ecomax er da heller ikke så dum, bare at du kan visstnok lade litt mer med den om det trengs
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Registrerte brukere Refinement! sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stavanger
    Antall takk

Standard

Forbruket kommer garantert til å gå ned om du chipper og øker ladetrykket, men det er avhengig at du er bevisst på hvordan du kjører. Kraftigere dreiemoment fører til at en akselerer effektivere opp i fart, mindre gassbruk over kortere tid, samt at man får lagt inn høyere gir fortere. Sistnevte er vesentlig, bruk høyt gir uten å tyne motor på unødig lavt turtall og kjør jevnt med jevne gassbevegelser ved fin/-a til b kjøring. Med svakere motor må en bruke gassen hardere over lengre tid for å komme opp i samme fart.

Kjørte tur/retur Stavanger-Vallåkra med en kompis i sommer, begge med chippa ft med 1+ bar i ladetrykk. Jeg brukte 1-2 dl mindre pr mil nettopp pga jevnere kjøring/gassbruk enn kompisen. Blir noen liter på 200 mil...

Så min anbefaling er å trimme, få en kjekkere motor når du vil utnytte effekten og samtidig en sterkere motor på lavt turtall når en vil kjøre økonomisk. 1 liter pr mil bør være innen rekkevidde.
    "Mindre e så jækla mye merr"

7. Takk Trond D. takket for denne posten
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Den reduksjonen man får ved å kjøre økonomisk er påtaglig, men det gjelder med en utrimmet bil også. Uansett er det VELDIG mye å spare på kjørestilen på disse bilene.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Når man har tatt et valg med 250 kg anlegg, så får man bare krumme nakken...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

jaja får høre om de har juletilbud på ecotrim chipen da siden ingen har andre forslag

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

KUN 1300 kr.

Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

ser du spør om en som heter noe med lost som selger chipper ja det er det thelostarof på turbobricks selger bra chipper
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Jepp. Men å bruke de med orginale dyser, LMM og 13C på 0.6 bar på de chippene? Hm.

Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Antall takk

Standard

Vet at turbofun selger chipper, men får ikke opp nettsiden deres lenger.. En kompis som har en derfra, fornøyd han hvertfall! Og den ble hvertfall ikke noe tørstere ved normal kjøring..
    -BMW 320cd, 2005

X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    Antall takk

Standard

ØYSTEIN!!!!! Har du gjort noe mere med denne da? Eller står den til forfall??
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Mr.Vikebø Vis post
    ØYSTEIN!!!!! Har du gjort noe mere med denne da? Eller står den til forfall??
    Hehe bilen her står fint "nyvasket" og koser seg i vinterkulda gitt. er jo ikke noe moro å kjøre stor tung VOGN når det er vinter og har lett og ledig og dønn stiv 242 vettu
    blir ikke brukt før 242n leveres til lakkering\ev om vi bruker for lang tid(ei helg ) på FK ombyggingen driver å prøver å få solgt unna stereon baki der så den skal bli litt mer moro å bruke. har jo sorte innredningsdetaljer liggende som skal inn da så den blir enda mer sort original innvendig. og så blir det to SMÅ subber baki der istede for å spare vekt og plass igjen. lei Tordenvær hver gang jeg er ute å kjører

men lukter litt på om jeg skal hive på originalfangere og fjerne stereon helt og selge og kjøpe meg noe slikt som en C70 Turbo eller noe. frister veldig, for det er nydelige biler!!!

men blir vell egentlig å beholde tenker jeg... å vente på å få gjort nok med 242n til at jeg kan prioritere denne og X90 ombygging av front og dører

Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Hehe bilen her står fint "nyvasket" og koser seg i vinterkulda gitt. er jo ikke noe moro å kjøre stor tung VOGN når det er vinter og har lett og ledig og dønn stiv 242 vettu
    blir ikke brukt før 242n leveres til lakkering\ev om vi bruker for lang tid(ei helg ) på FK ombyggingen driver å prøver å få solgt unna stereon baki der så den skal bli litt mer moro å bruke. har jo sorte innredningsdetaljer liggende som skal inn da så den blir enda mer sort original innvendig. og så blir det to SMÅ subber baki der istede for å spare vekt og plass igjen. lei Tordenvær hver gang jeg er ute å kjører

men lukter litt på om jeg skal hive på originalfangere og fjerne stereon helt og selge og kjøpe meg noe slikt som en C70 Turbo eller noe. frister veldig, for det er nydelige biler!!!

men blir vell egentlig å beholde tenker jeg... å vente på å få gjort nok med 242n til at jeg kan prioritere denne og X90 ombygging av front og dører
    Husk at bilen er praktisk, en C70 er ikke det den dagen du plutselig skulle få behov for plass..

Stemmer for å beholde denne, og gjøre den om til hverdagsbil mens 242en får sommerstatus
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe 242n blir nok brukt året rundt foreløpig ja er alt for moro å kjøre til å la den stå å kvile seg 6 mnd av året ikke har jeg fri lagerplass\garasje noen steder heller som gjør det mulig

joa, den er praktisk, når stereon blir plukka ut hehe

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Mr.Vikebø Vis post
    Husk at bilen er praktisk, en C70 er ikke det den dagen du plutselig skulle få behov for plass..

Stemmer for å beholde denne, og gjøre den om til hverdagsbil mens 242en får sommerstatus
    Drit i den dagen, bilar kan byttast
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Antall takk

Standard

men er jo litt råflott å kjøre bra 242 på salte norske vinterveier....
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe ja gidder ikke å ha en bil for å vente på den og den dagen nei :-)

tja råflott å råflott. er nå en bil. skal jeg bruke så mye tid og penger vil jeg ha igjen bruksglede for det samme i retur :-)
    slitasje kan jo alltids utbedres. og så lenge man har to biler kan man la den grommeste stå de verste slapsdagene. det er tanken min. når 242n er ferdig så kjører jeg den de fine tørre vinterdagene der det er godt med snø og ikke slaps :-) daaaa er det kos med todørsen :-D

Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

godt sakt roy
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ny originalt oljetrykksgiver er nå erstattet med autogauge sin... misstenker fælt at den splitten jeg hadde på blokka for å få både oljetrykkslampa og givern var synderen til en del oljesøl og forbruk... så håper det her blir en del bedre nå.

old crap.

new hottnes

var tilbud på olje på torshov. får teste hvordan denne oljen blir å kjøre med. olje er olje til en viss grad. kosta meg ca 700kr for 10L billig!

monterte selvfølgelig også nytt originalfilter og en magnetisk bunnplugg fra IPDusa.com

that's it...

ellers kan jeg "glede" alle tullinger som hater stylingen min at sideskjørtene er knekt og falt av under vinteren. noe skit de sideskjørta pga de har så stor kant under at snøen legger seg og tynger de til å knekke. frontfangeren fikk et lite ugjestmildt møte med en kantstein under en snuopperasjon på en barndåp... så nå skal jeg montere når jeg gidder en originalfanger + original addonleppa jeg har liggende + ev få tak i noe se sideskjørt... bare sånn midlertidig til x90 ombyggingen skjer en gang i lang framtid...

EDIT: PGA AUTOGAUGE OLJETRYKKSMÅLEREN IKKE GÅR OVERENS MED ORIGINAL OLJETRYKKSGIVER MED TANKE PÅ AVLESINGSVERDI SKAL JEG BYGGE MEG NY MÅLERPOD MED ORIGINALE INSTRUMNENTER ISTEDE ETTER HVERT HER NÅ...
    NOEN SOM ØNSKER Å KJØPE FERDIG MÅLERPOD TIL 940 I CENTER LUFTEDYSE MED TURBOTRYKK, OLJETRYKK, OLJETEMP OG VOLTMETER TRUKKET I SORT SKAI\SKINN?
    SER UT SOM ORIGINALTILBEHØR I FØLGE ENKELTE FOLK HEHE SELVLAGET SELVFØLGELIG!! Byneset Customs all over....

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av kodja Vis post
    ellers kan jeg "glede" alle tullinger som hater stylingen min at sideskjørtene er knekt og falt av under vinteren. Noe skit de sideskjørta pga de har så stor kant under at snøen legger seg og tynger de til å knekke. Frontfangeren fikk et lite ugjestmildt møte med en kantstein under en snuopperasjon på en barndåp... Så nå skal jeg montere når jeg gidder en originalfanger + original addonleppa jeg har liggende + ev få tak i noe se sideskjørt... Bare sånn midlertidig til x90 ombyggingen skjer en gang i lang framtid...
    Så bra
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe regna nesten med at du var en første til å glede deg ja ;p hehe

nesten så jeg skulle sparkla å plasta den sammen bare for å pine deg litt til ang det her

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Tromsø
    Antall takk

Standard

Hvordan er denne på vinteren?
    Med tanke på understellet?
    Framkommelighet og stødighet i svinger på vintern?
    2000 V70 TDI "black edition"

Side 25 av 28 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •