Sent nå men skal ha deg i bakhodet i morra..![]()
Sent nå men skal ha deg i bakhodet i morra..![]()
fått montert pedalsettet fra heico? eller ble det ikke så du bestilte?![]()
Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE
Ikke fått montert enda, de ligger og godgjør segHåper på et par varmegrader kombinert med oppholdsvær og ledig tid
Men i dag fikk jeg spylt grundig av bilen og byttet speilglass på høyre side til det fra en høyrerattet V70, så nå er det vidvinkel på begge sider. Det så ikke så veldig annerledes ut der det ble klikket på plass, men straks jeg begynte å kjøre merket jeg det veldig godt!
Kommer bilder i morgen...
okei. vil se bilder av det når du har fått det på!![]()
Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE
Kom hit da vel... var 14 av de varmegradene her i dag så..![]()
Ja hehe.. utendørsSnøen smelter bra fort her nå heldigvis. Så snart sommerdekk PÅ!
Se speil speil på bilen der![]()
Var så lyst og fint i dag, til og med litt sol innimellom, så jeg spylte av bilen mens jeg var ute i lunchen og tenkte å ta noen solskinnsbilder da jeg kom hjem (hjemmekontor)... Så solen helt til jeg hadde parkert, og innen jeg rakk åpne døren skyet det over og begynnte å småsluddeSer ut at nå er det sol igjen, men hvis jeg går ut nå slår det helt sikkert om igjen.
Men nok værrapport! To av bildene ble sånn noenlunde, og jeg synes fargen kommer bedre frem enn på tidligere bilder:
...så får detailing-guruene bare le, men jeg synes ikke det er så verst på litt avstand ihvertfallMen bedre skal det bli uansett!
![]()
... men solen kom tilbake litt senere på fredagen!
![]()
Sist endret av hgnubel; 31/07/13 kl 10:51
Knall i padden det der![]()
Ganske knall ja, takk
I dag har jeg fått hentet SV Autobahn på Posten, byttet vindusvisker-rele til slikt med justerbar intervall, og handlet nye muttere til å feste tårnstaget med. Så da skjer det kanskje noe mer snart![]()
Skulle spyle av bilen i kveld, men det var kø i vaskehallen gitt... Flaks jeg hadde med meg både alcantara og skinnrens, masse kluter og børste. Fikk tatt alt unntatt sitte- og ryggflate på førersetet, og det kom av en del skit
Blir en koselig lunchøkt i morgen med å sette inn skinnet med skinnbalsam. Men hva bruker man til å beskytte alcantara? Har hørt noen bruker produkter ment for semsket skinn, men er det lurt når det ikke er skinn? Tips?
Swisswax har jo en egen alcantara rens..![]()
Kanonfin bil du har![]()
Litt off-topic, du veit vel ikkje om ei bunnpanna til hvitmotor i Bergensområdet vel?
det burde være det, da england har vært litt USA en stund, med tanke på advarselstekster og disclaimere.... men dere vet hvorfor den teksten ble standard på de fleste amerikanske biler?
en kødd la seg over litt tidlig på motorveien, og saksøkte fabrikanten fordi han mente speilet viste "feil"... fantastisk land.![]()
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Ingen tekst på speilet, selv om jeg forsåvidt er enig i det mrstfu skriver så har vel Engelsk (og enda mer Australsk) rettssystem et veletablert utrykk for saksøker i slike søksmål: You bloody idiot!
Burde selvsagt notert meg delenr på speilet før jeg klinte det på, men mener å huske Per Turbo skrev det et sted i tråden om AWDen hans (og han poster det sikkert her før jeg rekker å lete det opp)
Mitt kom som sagt fra ebay.co.uk, og siden speil normalt sett ikke er slitedel synes jeg det er helt ok å handle slikt der til en femtedel (?) av nypris.
Sist endret av hgnubel; 31/03/11 kl 11:27
Da var skinnlotion klint på. Brukte Autoglym både rens og lotion denne gangen, hadde akkurat fått dem i hus før det ble handlet ny bil og ble litt for dumt å bare la dem stå uten å gjøre nytte for seg... Testet det på et par gamle og slitte hansker i julen, har brukt dem nesten hver dag i all slags vær siden, og det lukter fremdeles friskt skinn og beskytter bra, så veldig galt kan det ikke være... Men skulle jeg handlet ny skinnpleie i dag hadde jeg nok gått for settene til swissvax eller raceglaze
Men så kom jeg på at jeg har jo Nille rett bort i gaten, og de selger nuppefjerner... Har irritert meg over disse nuppene i førersetet helt siden jeg kjøpte bilen, og oppskriften for å fikse har vært kjent, men å faktisk GJØRE det...![]()
Slik så det ut:
Nærbilde:
50/50:
Resultat:
Nærbilde:
Og nuppefjerneren ble helt full
![]()
Sist endret av hgnubel; 31/03/11 kl 11:27
Takk for det!
Nei, vet ikke så mye om bunnpanner i området her dessverre. Ville prøvd finn.no, kanskje han karen på Seim som annonserer så mye der. Mest 850 han har, men skulle vel ikke tro bunnpannen er så forskjellig?
Høres nesten ut som du ønsker deg et slikt "politigitter" også, hvis du har kjørt bunnpannen i stykker?
Har fått tak i bunnpanne no
Broren min sin bil, så han skal nok innvestere i eit polisgitter![]()
Liten motorvask i dag i anledning våren... første motorvask i mitt eie. Ikke helt fornøyd, men erfaringsmessig tar det noen omganger før all dritten slipper, ihvertfall med kjemikaliene jeg har tilgjengeligHeller litt ekstra gnikking enn å risikere at noe tar fyr eller at bilen ikke starter
Glemte nesten å ta før-bilde:
Etter:
Dette var med Meguiar's Engine Clean, litt børste-aktivitet, avspyling med lavtrykk og så Meguiar's Engine Dressing.
Fin!![]()
-V70 2.5D 1999mod.
-Volvo V70R AWD 05mod. <---- Trykke på!Solgt
-Volvo PV 1960mod Prosjekt! <---- Trykke på!
-XC70 D5 AWD Manuel 2005 mod <---- Trykke på! Solgt
-Volvo V70 2005mod 2,0T<----Trykke på!Solgt..!
Takk for tipset angående nuppefjerneren, dette skal utprøvast![]()