Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  668
Side 112 av 206 FørstFørst ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 162 ... SisteSiste
Viser resultater 2.776 til 2.800 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

jææææævlig fordømra irriterende ja. skal legge ut bilde etter jeg har vært på huggern å sett om det har kommet inn noe biler med soltak på... å ev noe anna stasj...
    send meg bilde volvor-sport. blir sikkert ny uansett men... verste er jo at jeg skulle bytte vingen på garanti om 1mnd pga den nevnte sprekken...
    har originalvinge liggende også. men da trenger jeg nytypen bagasjelokk først i såfall... lurer på om bilen hadde passet med den luka å vingen...

oddgeir: regner ikke penger på bilen her... men kunne sikkert kjøpt s60r for pengene i løpet av tiden jeg bruker ut året her ja... men hva er sjarmen i det?

EDIt: skal bygges om til soltak OM jeg finner et tak innenfor 2-3 uker her nå som er bulkfritt og rustfritt og med luke som er fungerende og tett! så alle som vet av noe i nærheten av trondheim\trøndelag\innen 2 timers kjøring må rope ut!!!

på posten nå og henter eksosbandasje og bensintrykksregulatoren fra pedersen...

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Ikke bra:( men skal hilse på de med neven om jeg ser en slik på verdal

3. Takk Kodja takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. mars 2011
    Sted
    trondheim
    Antall takk

Standard

håper du får tak i dem som tok vingen,i sommeren 2010 hadde jeg innbrudd,di tok et volvo 16v innsug,stor turteller fra torshov,smidd 82mm veivaxel fra boble.er dritt å miste ting som man har kjøpt.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ja det er gudsforlatt irriterende... hva skal folk med slikt utstyr da? er det bare for å vandalisere? eller tror de at de skal kunne bruke utstyret når de tar det slik?

LAGT INN BILDER PÅ FORRIGE SIDE AV VINGEN REVET AV OG "SKADEN" SÅNN SETT!!!!

var på huggern å klipte meg litt kontaktstykker for bruk i bilen. skal få tak i nye kabelsko så jeg får lagt alle ting jeg skal koble opp i originale kontaktstykker. fant også i ene bilen et skilt med vår alles kjære Volvo-Power sitt irl navn... får det neste gang vi møtes pus

denne skal monteres på høyresiden ved torpedoveggen så jeg lett kan koble til og fra givere og slikt og styring til ekstralysrelè osv...

EL. speedometer med MATTE skiver i... skal se om jeg er mer heldig nå med speedometeret mitt når jeg vet det stammer fra 85\86 modell som også akslingen min er fra. skal se om jeg gidder å sitte krombøyd ute i bilen å teste i dag nå eller om det blir i morgen.

bensintrykksmåler og 5cm brei sort eksosbandasje til DP og litt på grenrøret tenker jeg... skal se på det i løpet av helga. Pedersen Racing anbefalte slangeklemmer for å feste og holde fast bandasjen så har kjøpt med meg noen vanlige slangeklemmer... hva bruker folk ellers da? er jo ikke akkurat spes pent å se på de slangeklemmene... men stålstrips fungerte visstnok ikke like bra...?? ev hvor i trondheim får jeg tak i det om det fungerer bra å montere med? var det slik at man skulle la den ligge litt i bløtt før montering?

Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Antall takk

Standard

Var lettere og jobbe med den hvis man ligger den i bløtt ja!

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

enkelte folk skulle hatt i ræva!!

ikkje vurder og bytt til nye typen luke eingang, totalt finast med flate lukaer ikkje så vanleg heller som nye typen
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

du holder jeg henter hagla og AndersD trykker av? deal?

har vært ute å prøvekjørt bilen igjen med 85\86 modell elspeedo... fremdeles så får jeg ikke riktig verdi... er riktignok igjen et VDO elspeedometer, men fra riktig årsmodell i forhold til akslingen i alle fall...
    viser hele tiden 10kmt over nok en gang akkurat som forrige instrumentet gjorde... hvorfor?? er det virkelig så gæli at det MÅ yazaki til som er umulig å få tak i?

Kilroy mener jeg hadde kanskje funnet yazaki elspeedometer, ukjent for meg enda hvilken årsmodell\speedoring den kommer fra riktignok, men han sender delen først nå på mandag har han lovet! så får håpe det blir løsningen om ingen har en smart løsning på hvorfor det viser 10kmt over.... viser beint 10 også... 130kmt på klokka er 120kmt på gps'n... selvfølgelig testet på lukket bane!!

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Er jo vanlig at 240 speedometerne viser rundt 10 over, iallfall i slike hastigheter.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er jo vanlig at 240 speedometerne viser rundt 10 over, iallfall i slike hastigheter.
    ikke med wire. ikke når det viser 10kmt over selv i 50\60\80\kmt i hastighet, det målt på vanlig vei

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Det er vel bare 2 forskjellige antall tenner på diffen og det er 12 og 48 ? Så vil tro du skulle hatt enda mere feil om du hadde hatt feil instrument eller om det var noe annet som var feil.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Det er vel bare 2 forskjellige antall tenner på diffen og det er 12 og 48 ? Så vil tro du skulle hatt enda mere feil om du hadde hatt feil instrument eller om det var noe annet som var feil.
    ja stemmer det med tennene. men det er koblet med +\- og giverkabel slik det visstnok skal være. og har prøvd å snu polariteten på kablene på huset på akseln, uten at det gjorde noe forskjell, så det som et tips i tråden på 200 serien tidligere. kan det være noe schimsing av givern for å få riktig avstand og bedre\korrekt signal?
    Volvo-Power har 740 aksling til eksempel på sin 940. der viser det 20kmt når han i virkeligheten kjører i 80kmt. det er pga 12tanns speedoring i 740n og det skulle vært 48tanns på 940n hans.

i dag har jeg ellers vært litt småeffektiv synes jeg. henta bandasjen og fikk lagt den på med en gang synes det så litt mer nice ut med en gang. første gang jeg gjør dette så aner ikke om det holder seg, eller om det holder lenge eller ikke...

ubandasjert originalt 940 grenrør.

teste litt lengde for å finne ca hvor langt bånd man må ha...

legge det i bløtt. legg det en runde eller to rundt grenrøret så man får stramma det skikkelig godt og dra det med overlapp rundt til enden.

strammet til med stålklemmer, som jeg ble anbefalt av Pedersen Racing. får nå se hvordan det holder seg med tanke på varmen i grenrøret. spent jeg

ferdig ferdig nå er det bare å vente å se hvordan det der holder seg i løpet av sommeren. hovedsaken er at det værner omgivelsene i motorrommet for litt varme tenker jeg.

Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

ikke akkurat den lureste (om det er noen her inn som har tatt vingen) å stjele fra en av norges mest leste tråder akkurat.. heller ei når den vingen skal brukes/selges.. men slik er nå bare det..

det skiltet skal jeg nokk ha ja, gutten min
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

slangeklemmer holder ja, det har jeg prøvd

kan ta bilder av vingen i morra

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    ikke akkurat den lureste (om det er noen her inn som har tatt vingen) å stjele fra en av norges mest leste tråder akkurat.. heller ei når den vingen skal brukes/selges.. men slik er nå bare det..

det skiltet skal jeg nokk ha ja, gutten min
    derfor jeg tok det med meg guttebassen freebie

Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    slangeklemmer holder ja, det har jeg prøvd

kan ta bilder av vingen i morra
    supert! da satser jeg på at jeg har stramma bandasjen godt nok. tok spenntak i motorbukken for å dra til hehe

Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Antall takk

Standard

Skal selv bandasjere to store grenrør neste uke, jeg tenkte å tvinne rustfritt sveisetråd i endene med skjøten på innsiden Da vises det nesten ikke.
    Husk å bandasjere DP også
    Femmer skal være rettstillt

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ja P R tipsa også om at det kunne være en løsning. DP skal selvfølgeig bandasjeres ja
    men må få den først og tilpasses i høyden som alle andre ferdige DP til 240 turbo... bør komme tidlig neste uken Ferrita eksosen ja.

Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Antall takk

Standard

Kjipt at vingen ble stjelt, men ikke sett på ny.
    Jørgen Simonsen

1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ja dritkjipt! ny kommer på før lakkering ja! er en må ha greie på bilen her. enten med nytypen bagasjelokk og originalvinge eller flatlokk med gruppe a vinge

Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Antall takk

Standard

Ikke helt enig der nei

Edit: Heller nytypen lokk med original vinge, enn grp a i det hele og det store
    Jørgen Simonsen

1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Antall takk

Standard

Å kor irriterande dette var Øystein...
    Skulle ikkje vere behov for å drive herverk slik som dette!

Håpa allt ordna seg.

Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Antall takk

Standard

surt dette Øystein. du ble forresten spotta på fergeleiet idag
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ja kjempesurt! får tak i ny... men det koster jo liksom enda 1500kr som skulle gådd til andre ting igjen da...

kjørte du blå 850? i såfall så jeg deg også

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    du holder jeg henter hagla og AndersD trykker av? deal?
    weeeeee! jeg får skyte med hagle

Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    ja kjempesurt! får tak i ny... men det koster jo liksom enda 1500kr som skulle gådd til andre ting igjen da...

kjørte du blå 850? i såfall så jeg deg også
    stemmer bra det byttet cd-spiller mens jeg venta på ferga
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

syns bilen kledde grp a vinge veldig bra jeg..
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

27. Takk Kodja takket for denne posten
Side 112 av 206 FørstFørst ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 162 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •