Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 97 av 206 FørstFørst ... 47 87 95 96 97 98 99 107 147 197 ... SisteSiste
Viser resultater 2.401 til 2.425 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #2401
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Stikk til et lokalt verksted med skjærebrenner. bolten renner ut. skader ikke turbo.
    One Ring to rule them all

  2. #2402
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Gemini er 7", Hydra og Galaxy er 6,5". Classic felgen, scorpius, har litt anna offset enn andre, trur det var 15.
    Ikke at det har noen betydning men er nokså sikker på at Galaxy er 7".
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #2403
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    etter å ha vært på Cylmo og en av mine lokale verksteder så tror jeg ikke det blir noe ordning på å brenne ut eller sette bort arbeidet gitt... det koster fort 700+mva bare for at de skal spenne opp og borre ut bolten. og det er IKKE en 13C turbo verdt... får jo ny brukt for den prisen nesten... får enten borre ut selv eller finne en større å montere!

  4. #2404
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Good luck om du skal borre ut selv
    De boltene er HARDE!

  5. #2405
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    takk!

    bare sånn liten tanke... oppi alt som surrer i hodet mitt nå...
    hva må jeg bruke i tillegg om jeg får tak i en 19T turbo veldig billig?

  6. #2406
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    God tid på å overhøre TBO sitt hylekor.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #2407
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    God tid på å overhøre TBO sitt hylekor.
    akkurat Det er jeg klar over hehe
    har sendt mail til Turbokongen i stavanger også bare for å sjekke. men er ikke så lysten på å kjøre så mye penger i turbo da jeg har lyst å få det i bilen snart... og skal jeg ha ny dyr turbo så blir det lenger forsinkelse både på montering og lakking... drøyet lenge nok nå

  8. #2408
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Good luck om du skal borre ut selv
    De boltene er HARDE!
    Går fint det.

    Bruk bor med god kvalitet og for-bor gjerne ett par ganger først.

  9. #2409
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Lars Vis post
    Går fint det.

    Bruk bor med god kvalitet og for-bor gjerne ett par ganger først.
    Har mer trua på TBO's versjon om å bruke skjærebrenner da altså
    Har ødelagt 3 kvalitetsborr på 1 pinbolt Skal si d var en senior som ikke var like fornøyd med det

    Uansett, Kodja, om du skal bruke 19t så er det kun downpipe som må modifiseres i forhold til 13c..


    Edit: Kanskje du ikke trenger å modifisere downpipe en gang ved nermere ettertanke..

  10. #2410
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    tror kanskje DP går overens da begge kan ha samme flens, mens 16\19T har både vinklet og rett avgasshus. men tenkte mer om det må til med andre dyser og dill. DP er jo grei vet jeg bare jeg OM jeg ikke får sulla meg ut med noe borr får tak i annen turbo enten nå eller senere. mer slanger og rør jeg lurer på sånn sett også

  11. #2411
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    rør og slanger til både vann og olje er bolt-on fra 13c til 19t. Men ja, som du sa. Vinklet eller rett avgasshus er det som har noe å si for downpipen. Men jeg ville anbefalt vinklet om du først skal ha 19t, da dette vil gi noe bedre effekt.. Selv om du må modifisere downpipe da.

  12. #2412
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ok. får se om godeste Volvo-Power har borr nok eller skjærebrenner stående slik at vi får ut bolten etter hvert. må hive meg utover så vi får bygd om 944n hans til x90 front selv om den står uten girkasse

  13. #2413
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Uansett hva du gjør så få tak i en skjærebrenner.
    først varmer du skruen litt. til den gløder. så full pupp..
    Gjenta prosessen på kompressor delen med 19t?
    One Ring to rule them all

  14. #2414
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Har mer trua på TBO's versjon om å bruke skjærebrenner da altså
    Har ødelagt 3 kvalitetsborr på 1 pinbolt Skal si d var en senior som ikke var like fornøyd med det

    Rart da, at jeg har fått det til uten problemer de gangene jeg har gjort en slik jobb.

  15. #2415
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Men er jo sinnsykt mye lettere å bruke skjærebrenner... tar under 10sekunder å fikse problemet
    One Ring to rule them all

  16. #2416
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Men er jo sinnsykt mye lettere å bruke skjærebrenner... tar under 10sekunder å fikse problemet
    Aldri sagt no på det.

  17. #2417
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Interisert i en helt ny kkk24 ferdig tilpasset rødblokk?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  18. #2418
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    seff
    er det den som er fra S60R??
    send meg ei mld med no bytteforslag eller ett eller anna da

  19. #2419
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    sorry shaiko. du bor i feil fylke
    her får jeg nok godkjent det med det som jeg har skrevet. han på biltilsynet jeg snakker med er nok ikke den karen som farer med tullprat og er nok til å stole. KORS PÅ HALSEN for å si det på det viset da! de som kjenner personalet på BT i trondheim vet hva han da heter, uten at vi skal nevne dette da jeg for hans del også ikke vil legge ut navn og slikt på et forum. ref. til Biltilsynet i trondheim er nok synes jeg
    han er forresten hardt inne i bilsport miljøet selv også med 600hk ford om jeg ikke husker feil.

    stemmer, sett han i aksjon med sin gamle escort på drag bane i sundsvall (sverige) med norske skilter på bilen.. hadde en vanlig person kommet og skulle fått godkjent den escorten på norske skilt hadd det aldri gått gjennom...

  20. #2420
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    sitter pinnebolten knekt langt inne i turbin huset? får jo elektroder til slikt også..

  21. #2421
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    sitter pinnebolten knekt langt inne i turbin huset? får jo elektroder til slikt også..
    knekt Inni ja.

  22. #2422
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    okei, tror en slik elektrode kunne gjort susen jeg
    men kan jo og bytte turbo, får mye fint til fra usa til samme prisen av en liten s60r turbo vett :P

  23. #2423
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    tja bare å sende meg linker på pm d men hadde vært greit å kosta på minst mulig mer Nå før jeg har det i drift. heller oppgradere når jeg vet ting fungerer...
    men når det først er i så frister det sikkert å luske fram gullboks og 3" lmm som ligger i skuffen ja

  24. #2424
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    seff
    er det den som er fra S60R??
    send meg ei mld med no bytteforslag eller ett eller anna da
    er den fra s60r ja.
    kompis som har den, only cash
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  25. #2425

Side 97 av 206 FørstFørst ... 47 87 95 96 97 98 99 107 147 197 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •