Stikk til et lokalt verksted med skjærebrenner. bolten renner ut. skader ikke turbo.
Stikk til et lokalt verksted med skjærebrenner. bolten renner ut. skader ikke turbo.
One Ring to rule them all
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
etter å ha vært på Cylmo og en av mine lokale verksteder så tror jeg ikke det blir noe ordning på å brenne ut eller sette bort arbeidet gitt... det koster fort 700+mva bare for at de skal spenne opp og borre ut bolten. og det er IKKE en 13C turbo verdt... får jo ny brukt for den prisen nesten... får enten borre ut selv eller finne en større å montere!
takk!
bare sånn liten tanke... oppi alt som surrer i hodet mitt nå...
hva må jeg bruke i tillegg om jeg får tak i en 19T turbo veldig billig?![]()
God tid på å overhøre TBO sitt hylekor.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
akkurat Det er jeg klar overhehe
har sendt mail til Turbokongen i stavanger også bare for å sjekke. men er ikke så lysten på å kjøre så mye penger i turbo da jeg har lyst å få det i bilen snart... og skal jeg ha ny dyr turbo så blir det lenger forsinkelse både på montering og lakking... drøyet lenge nok nå![]()
Har mer trua på TBO's versjon om å bruke skjærebrenner da altså
Har ødelagt 3 kvalitetsborr på 1 pinboltSkal si d var en senior som ikke var like fornøyd med det
Uansett, Kodja, om du skal bruke 19t så er det kun downpipe som må modifiseres i forhold til 13c..
Edit: Kanskje du ikke trenger å modifisere downpipe en gang ved nermere ettertanke..
tror kanskje DP går overens da begge kan ha samme flens, mens 16\19T har både vinklet og rett avgasshus. men tenkte mer om det må til med andre dyser og dill. DP er jo grei vet jeg bare jeg OM jeg ikke får sulla meg ut med noe borr får tak i annen turbo enten nå eller senere. mer slanger og rør jeg lurer på sånn sett også![]()
rør og slanger til både vann og olje er bolt-on fra 13c til 19t. Men ja, som du sa. Vinklet eller rett avgasshus er det som har noe å si for downpipen. Men jeg ville anbefalt vinklet om du først skal ha 19t, da dette vil gi noe bedre effekt.. Selv om du må modifisere downpipe da.
ok. får se om godeste Volvo-Power har borr nok eller skjærebrenner stående slik at vi får ut bolten etter hvert. må hive meg utover så vi får bygd om 944n hans til x90 frontselv om den står uten girkasse
![]()
Uansett hva du gjør så få tak i en skjærebrenner.
først varmer du skruen litt. til den gløder. så full pupp..
Gjenta prosessen på kompressor delen med 19t?![]()
One Ring to rule them all
Men er jo sinnsykt mye lettere å bruke skjærebrenner... tar under 10sekunder å fikse problemet
One Ring to rule them all
Interisert i en helt ny kkk24 ferdig tilpasset rødblokk?
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
seff
er det den som er fra S60R??
send meg ei mld med no bytteforslag eller ett eller anna da![]()
sitter pinnebolten knekt langt inne i turbin huset? får jo elektroder til slikt også..
okei, tror en slik elektrode kunne gjort susen jeg
men kan jo og bytte turbo, får mye fint til fra usa til samme prisen av en liten s60r turbo vett :P
tja bare å sende meg linker på pm dmen hadde vært greit å kosta på minst mulig mer Nå før jeg har det i drift. heller oppgradere når jeg vet ting fungerer...
men når det først er i så frister det sikkert å luske fram gullboks og 3" lmm som ligger i skuffen ja![]()