Var mykje fint her gitt![]()
Var mykje fint her gitt![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Dette må jeg si var strøkent arbeid!
For å mase litt om godkjenninga.. Du skaffa bremsepapirer og time hos BT ,
så fikk de se bremsepapiret , hvor motoren kom fra , en rask titt i motor rom
og vips så hadde du motoren i vognkortet?
Den løsninga med biltemas bensinslange og slangeklemmer til turbon er IKKE bra...
Det har mange av oss erfart. er du ikke kjapp så mister du bilen fort også :P
One Ring to rule them all
hydroscan lager fine slanger til deg![]()
Brann = mister bilen![]()
Tess og andre firmaer kan også lage fine koblinger. selv pleier jeg bare bøye til rør og ikke bruke slanger (vell, sluttet å bruke slange retter at jeg fant ut hvor mye lettere og penere det så ut med rør)
One Ring to rule them all
Brann vil man jo helst unngå ja, haha
Ja, men syns det gir ett race-stuk som jeg liker med stålomspunne slanger.
Hvor stor diameter bør slangen tilførselen og returen være? Jo større, jo bedre?
Returen bør være så stor som original. oljetilførselen behøver ikke være så stor..
mange kjører med en restriktor på olja for at den skal spinne opp litt fortere![]()
One Ring to rule them all
Får noe rabatter på Tess via NMK, så blir nok å handle der.
Så de får ordne med slanger, koblinger og restriktor på tilførselen.
Men er jo ennå en stund til det skjer, mye annet som må gjøres først![]()
Liten update:
Fått meg feit intercooler.
Viser seg bare at målene mine stemte, passer perfekt!
Måtte bare se åssen den blei med IC og grillen etter jeg lakka den:
Kutta ferdig panseret, skal lakkeres og monteres panserlåser:
Begynt litt smått med å endre om på instrumentene, blir turbotrykk og BBL i a-stolpen:
Her blir det vann temp, olje temp og olje trykk: (har voltmeter under cd-spiller)
Her var det tomt gitt:
Men godt jeg har noe å fylle tomrommet med
Se jalla løsninga på oljetilførselen til turbo'n! Nye pressa slanger må på etterhvert:
Motoren som den står idag. Tatt av grenrøret og turboen.
Montert motorfester fra SAM:
Tok av vingen, blir gruppe a vinge her med tia
Nok for denne gangSyns godt dere kan kommentere litt
![]()
Blei veldig bra med IC'en!![]()
Ser veldig bra ut.! Går fort framover og detteSåg tøft ut med ic so tydelig bak grillen..
![]()
Volvo 940: Prosjektbil
BMW e46 m3: Bruksbilen :-)
Rå bilhva er måla på intercooleren din? Og hvor kjøpte du den?
![]()
Volvo 740 TIC 88mod selges i deler! - http://forum.vccn.no/showthread.php?...ddon-USA-front
BMW 520 04mod
BMW 740 99mod
Takk folkens
Den kommer fra Kl-racing, alt står i første post.
Den er 67 cm fra ende til ende, litt over 30 cm høy og 10 cm brei.
Tips til alle som skal ha intercooler:
![]()
Da har jeg fått skrudd litt idag, montert Bosch 044 pumpe under bilen samt bytta til M90 mellomaksel. Monterte også rockford høytalere i dørene foran. Anlegg er ikke en prioritet, men hadde de liggende så
Orginal pumpe og Bosch 044:
M46 og M90 aksel:
Så har jeg ett spørsmål til dere som har greie på M90:
Kan jeg bruke denne? Stammer fra den raste M46 kassa mi.
Kan den fra M46 brukes på M90?![]()
er hydraulisk clutch på m90 orginalt så passern i hullet så skal det være riktig men den utløser armen så noe modda ut
Ja vet det er hydraulisk. Men lurte på om kanskje jeg måtte ha en annen sylinder eller om jeg kan bruke denne?
Bruker fra m46 på m90 jeg også.
Volvo 740 TIC 88mod selges i deler! - http://forum.vccn.no/showthread.php?...ddon-USA-front
BMW 520 04mod
BMW 740 99mod
Good! Da har jeg egentlig alt av drivline klart, men er kanskje best å montere girkassa sammen med motoren? Hørt at det er vanskelig å få motoren inn på splinesa i M90 når girkassa står montert ?
Motor først, så girkasse, eller begge deler sammen! Er iallfall enkelt å treffe splines når du tar ut og inn kun girkasse. Men så lenge begge deler er løst er det ikke tvil om at det er enklest å sette sammen motor og gir først![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Ja, tror jeg venter med girkassa til slutt da
Men er mange ting jeg mangler så blir enda en stund til.
Mangler grenrør, turbo, wastegate, dyser (968 tror jeg), 960 lmm, downpipe må lages, filterflytter, filter holder, slanger, chipper (bokser har jeg)++