Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 7 av 115 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #151
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Var mykje fint her gitt
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  2. #152
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Dette må jeg si var strøkent arbeid!

    For å mase litt om godkjenninga.. Du skaffa bremsepapirer og time hos BT ,
    så fikk de se bremsepapiret , hvor motoren kom fra , en rask titt i motor rom
    og vips så hadde du motoren i vognkortet?

  3. #153
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Den løsninga med biltemas bensinslange og slangeklemmer til turbon er IKKE bra...
    Det har mange av oss erfart. er du ikke kjapp så mister du bilen fort også :P
    One Ring to rule them all

  4. #154
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Dette må jeg si var strøkent arbeid!

    For å mase litt om godkjenninga.. Du skaffa bremsepapirer og time hos BT ,
    så fikk de se bremsepapiret , hvor motoren kom fra , en rask titt i motor rom
    og vips så hadde du motoren i vognkortet?
    Takk for det Ja, stemmer!

  5. #155
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Den løsninga med biltemas bensinslange og slangeklemmer til turbon er IKKE bra...
    Det har mange av oss erfart. er du ikke kjapp så mister du bilen fort også :P
    Bra! Så på det der, så jalla ut Men den turboen og det grenrøret skal ikke brukes så da blir det vell en ordentlig slange der med noen skikkelige koblinger.

    Hvor kan du anbefale meg å handle stålomspunne slanger med koblinger?

    Hva mener du med å miste bilen?

  6. #156
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    hydroscan lager fine slanger til deg

  7. #157
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Brann = mister bilen
    Tess og andre firmaer kan også lage fine koblinger. selv pleier jeg bare bøye til rør og ikke bruke slanger (vell, sluttet å bruke slange retter at jeg fant ut hvor mye lettere og penere det så ut med rør )
    One Ring to rule them all

  8. #158
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Brann vil man jo helst unngå ja, haha

    Ja, men syns det gir ett race-stuk som jeg liker med stålomspunne slanger.
    Hvor stor diameter bør slangen tilførselen og returen være? Jo større, jo bedre?

  9. #159
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Returen bør være så stor som original. oljetilførselen behøver ikke være så stor..

    mange kjører med en restriktor på olja for at den skal spinne opp litt fortere
    One Ring to rule them all

  10. #160
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Får noe rabatter på Tess via NMK, så blir nok å handle der.
    Så de får ordne med slanger, koblinger og restriktor på tilførselen.

    Men er jo ennå en stund til det skjer, mye annet som må gjøres først

  11. #161
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Liten update:

    Fått meg feit intercooler.



    Viser seg bare at målene mine stemte, passer perfekt!


    Måtte bare se åssen den blei med IC og grillen etter jeg lakka den:


    Kutta ferdig panseret, skal lakkeres og monteres panserlåser:


    Begynt litt smått med å endre om på instrumentene, blir turbotrykk og BBL i a-stolpen:


    Her blir det vann temp, olje temp og olje trykk: (har voltmeter under cd-spiller)


    Her var det tomt gitt:


    Men godt jeg har noe å fylle tomrommet med


    Se jalla løsninga på oljetilførselen til turbo'n! Nye pressa slanger må på etterhvert:


    Motoren som den står idag. Tatt av grenrøret og turboen.


    Montert motorfester fra SAM:


    Tok av vingen, blir gruppe a vinge her med tia


    Nok for denne gang Syns godt dere kan kommentere litt

  12. #162
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Blei veldig bra med IC'en!

  13. #163
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut.! Går fort framover og dette Såg tøft ut med ic so tydelig bak grillen..
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  14. #164
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Møre og Romsdal
    Innlegg
    691
    Antall takk

    Standard

    Rå bil hva er måla på intercooleren din? Og hvor kjøpte du den?
    Volvo 740 TIC 88mod selges i deler! - http://forum.vccn.no/showthread.php?...ddon-USA-front
    BMW 520 04mod
    BMW 740 99mod

  15. #165
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Takk folkens
    Den kommer fra Kl-racing, alt står i første post.
    Den er 67 cm fra ende til ende, litt over 30 cm høy og 10 cm brei.

  16. #166
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Tips til alle som skal ha intercooler:

  17. #167
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått skrudd litt idag, montert Bosch 044 pumpe under bilen samt bytta til M90 mellomaksel. Monterte også rockford høytalere i dørene foran. Anlegg er ikke en prioritet, men hadde de liggende så

    Orginal pumpe og Bosch 044:

    M46 og M90 aksel:


    Så har jeg ett spørsmål til dere som har greie på M90:
    Kan jeg bruke denne? Stammer fra den raste M46 kassa mi.



    Kan den fra M46 brukes på M90?

  18. #168
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    er hydraulisk clutch på m90 orginalt så passern i hullet så skal det være riktig men den utløser armen så noe modda ut

  19. #169
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ja vet det er hydraulisk. Men lurte på om kanskje jeg måtte ha en annen sylinder eller om jeg kan bruke denne?

  20. #170
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Ja vet det er hydraulisk. Men lurte på om kanskje jeg måtte ha en annen sylinder eller om jeg kan bruke denne?
    du kan bruke den, gjord det på en kompis sinn bil

  21. #171
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Møre og Romsdal
    Innlegg
    691
    Antall takk

    Standard

    Bruker fra m46 på m90 jeg også.
    Volvo 740 TIC 88mod selges i deler! - http://forum.vccn.no/showthread.php?...ddon-USA-front
    BMW 520 04mod
    BMW 740 99mod

  22. #172
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Good! Da har jeg egentlig alt av drivline klart, men er kanskje best å montere girkassa sammen med motoren? Hørt at det er vanskelig å få motoren inn på splinesa i M90 når girkassa står montert ?

  23. #173
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Motor først, så girkasse, eller begge deler sammen! Er iallfall enkelt å treffe splines når du tar ut og inn kun girkasse. Men så lenge begge deler er løst er det ikke tvil om at det er enklest å sette sammen motor og gir først
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  24. #174
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Good! Da har jeg egentlig alt av drivline klart, men er kanskje best å montere girkassa sammen med motoren? Hørt at det er vanskelig å få motoren inn på splinesa i M90 når girkassa står montert ?
    Det er ikke så vanskelig nei. Men er like greit å sette inn kasse å motor montert tror jeg.

    EDIT : ser noen mener det er vanskelig , isåfall har jeg hatt flaks , for jeg har aldri hatt trøbbel med å treffe. Oftest har kassen stått igjen i bilen hos meg.

  25. Takk Shaiko takket for denne posten
  26. #175
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ja, tror jeg venter med girkassa til slutt da
    Men er mange ting jeg mangler så blir enda en stund til.

    Mangler grenrør, turbo, wastegate, dyser (968 tror jeg), 960 lmm, downpipe må lages, filterflytter, filter holder, slanger, chipper (bokser har jeg)++

Side 7 av 115 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •