Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 79 av 92 FørstFørst ... 29 69 77 78 79 80 81 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1.951 til 1.975 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1951
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Looking good

    Bare et lite spm, har du godkjent bilen din med senkesett? Får vel ikke godkjent coilovers?

  2. #1952
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Looking good

    Bare et lite spm, har du godkjent bilen din med senkesett? Får vel ikke godkjent coilovers?
    Takk . Er nok ikke mulig å godkjenne med coiloverene uten en tur til TUV i Tyskland og en lang papirmølle dessverre. Men det kunne nok blitt godkjent hvis man hadde fått dokumentasjon på fjærene. Det er hvertfall ikke noe i veien med karakteristikken etter hva jeg kan dømme i forhold til original fjør.

  3. #1953
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Så litt bedre ut nå ja, Christian.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #1954
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard


    ser at du har sykt mye mer plass til alt i motorrommet ditt siden du har ac, kompressorhuset mitt kommer ca 15 cm unna radiatoren! (:O), trur akkurat jeg klarer å få på luftfilterslangen min der, samt må finne ei løsning på icn min å, må antageligvis ha 2 stk 90 før å få trykklufta inn i den or acn. aha, er det slik at icn din står lengre inn en på biler uten ac? skal få slengt ut noen bilder av byttet mitt straks
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  5. #1955
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    ser at du har sykt mye mer plass til alt i motorrommet ditt siden du har ac,
    Mer plass med AC? Synes ChrML klagde litt over dårlig plass pga AC'en jeg

  6. #1956
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Mer plass med AC? Synes ChrML klagde litt over dårlig plass pga AC'en jeg
    virker som han har mye bedre plass til inntaket til turboen, har ca 10 cm der, jeg har ikke elvifte heller, tar pittelitt plass den å
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  7. #1957
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Gjorde seg med nye fjærer gitt
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  8. #1958
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Fin høyde på bilen nå

  9. #1959
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    er det slik at icn din står lengre inn en på biler uten ac? skal få slengt ut noen bilder av byttet mitt straks
    Jepp det gjør den
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  10. #1960
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    virker som han har mye bedre plass til inntaket til turboen, har ca 10 cm der, jeg har ikke elvifte heller, tar pittelitt plass den å
    pga med ac så sitter radiator helt framme mot frontplate og ic er under frontplata, og da har du litt større plass i lengda i motorrom. derav bedre plass mot innsuget på kompressorhuset.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  11. #1961
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Må bare spørre og mase litt til jeg, hva gjorde du med oljereturen ved flensen på turboen? For å feste slangen du laget i..

  12. #1962
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Aner ikke hvordan ml gjorde dette. men kjøp deg et gjengesett og gjeng opp returen på turbon. kjøp en slange med "skrue" i den ene enden og skru den fast med noe kobber skive imellom.
    One Ring to rule them all

  13. #1963
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Gjenge opp et firkanta hull?

  14. Takk henrik940 takket for denne posten
  15. #1964
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Gjenge opp et firkanta hull?
    Får borre det rundt først da
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  16. #1965
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Hmm... demontere eksos, grenrør og turbo for å borre et firkanta hull rundt? Nei da gjør jeg det heller på vanlig vis (slik som chrml gjorde)

  17. #1966
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Regnet med du hadde turboen demontert hehe.
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  18. #1967
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Tror han sveiste noe ala AN kobling fast på flensen til oljereturen.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  19. #1968
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Må bare spørre og mase litt til jeg, hva gjorde du med oljereturen ved flensen på turboen? For å feste slangen du laget i..
    Gjorde det sånn:



    Altså sveiset flensen jeg kjøpte fra Tess rett på flensen som skrus fast med pakning imellom på turboen.

  20. Takk Torra takket for denne posten
  21. #1969
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    du har så mye tap i den harde bøyen der ml
    One Ring to rule them all

  22. #1970
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    du har så mye tap i den harde bøyen der ml
    Ja, men det er faktisk ingen som helst annen mulighet . Mtp hvordan grenrøret er laget og hvor wastegaten er plassert.

  23. #1971
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Se der ja

    info på denne flensen? Gjenger og innvendig diameter?
    Hvor stor bøy er det på slangen som du skrur på flensen?

  24. #1972
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ja, men det er faktisk ingen som helst annen mulighet . Mtp hvordan grenrøret er laget og hvor wastegaten er plassert.
    Men du kunne hatt 6"
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  25. #1973
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Vi hadde ikke sånn DP på aiden grenrørene vi har testa. men mulig wg var / ble plassert annerledes på de.
    One Ring to rule them all

  26. #1974
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Se der ja

    info på denne flensen? Gjenger og innvendig diameter?
    Hvor stor bøy er det på slangen som du skrur på flensen?
    Er en 90 grader på slangen der den er skrudd på flensen. Flensen er bare en vanlig flens med en eller annen form for tommegjenger jeg ikke husker, tipper det var 1/8". Kjøpte flensen fra KL-Racing.


    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Men du kunne hatt 6"
    Haha, faktisk ikke gått det eller med presspassning mot alt som er . Bortsett fra en da som får plass til 6" overalt uansett .

  27. #1975
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Hvor kjøpte du strømper til å legge kabler i? (motorrom)
    Fin bil, men likte best under panseret

Side 79 av 92 FørstFørst ... 29 69 77 78 79 80 81 89 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •