Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  26
Side 15 av 22 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 544

Tråd: gaupe: 1992 240 classic (B230FK, 531, Getrag 265)

  1. #351
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    En FK går ikke stort bedre enn en 230F... Holdt fint følge med en 945 med FK jeg, med min.

    Har du sett vekta på 940en? Så då trur du at fen mørkeblå går bedre enn den lyseblå? Den har jo 1 hk meir...
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #352
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er ikke så ille mye tyngre, den var faktisk også "småtrimma", filter eksos og litt stæsj.

    Du har vel ikke orginal motor i den lyseblå?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #353
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    En FK går ikke stort bedre enn en 230F... Holdt fint følge med en 945 med FK jeg, med min.

    Bare at FK-en er en million ganger bedre å kjøre og føles sterkere .

  4. #354
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Bare at FK-en er en million ganger bedre å kjøre og føles sterkere .
    FKen i orginalutførelse er trist, lav komp og lavt turbotrykk, campingvognmotor.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #355
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    FKen i orginalutførelse er trist, lav komp og lavt turbotrykk, campingvognmotor.
    Joda, men FB-en er tristere. Den har riktignok "går bedre helt til sperra"- karakteristikk, men den har jo samme effekt på 5500 rpm som FK-en har litt over 3000 rpm, og mye lavere effekt under.

    Oppjustert til ca 0.8 bar så går FK-en helt greit i forhold til mange andre biler .

  6. #356
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Joda, men FB-en er tristere. Den har riktignok "går bedre helt til sperra"- karakteristikk, men den har jo samme effekt på 5500 rpm som FK-en har litt over 3000 rpm, og mye lavere effekt under.

    Oppjustert til ca 0.8 bar så går FK-en helt greit i forhold til mange andre biler .
    FXen er litt kjekkare enn FBen, i det minste er ein 240 classic ein bil som går litt bedre enn ein 940 med FB
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  7. #357
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    FXen er litt kjekkare enn FBen, i det minste er ein 240 classic ein bil som går litt bedre enn ein 940 med FB
    Yep, er jo noen kilo lettere. Men fortsatt et trist drag da . (ikke at FK er mye bedre i original utførelse "drag"- messig).

  8. #358
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yep, er jo noen kilo lettere. Men fortsatt et trist drag da . (ikke at FK er mye bedre i original utførelse "drag"- messig).
    Nei, det er eg ikkje heilt enig i.

    Var ikkje det ein 240 med orginal F som dissa superduper-fken din på Gardermoen?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  9. #359
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Nei, det er eg ikkje heilt enig i.

    Var ikkje det ein 240 med orginal F som dissa superduper-fken din på Gardermoen?
    Til rundetidkjøring så har jo motoreffekt null å si da, bortsett fra at det hjelper på med mest mulig moment på bunn. . En original F har nok mer moment på bunn enn FK-en min med stor turbo har nå. Men en original FK med 13c og T-kam fliser motormessig både en original F motor og "superduper" FK-en min på små rundetidbaner.

  10. #360
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Men en original FK med 13c og T-kam fliser motormessig både en original F motor og "superduper" FK-en min på små rundetidbaner.
    Det trur eg faktisk ikkje, fken er fortsatt ein lat motor. Om du skal ha med campingvogn, slik som i Zebra Grand Prix, så trur eg nok den hadde funka bra

    Men nok off-topic no
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #361
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Lurer på å bryte litt med det opprinnelege konseptet, og faktisk plukke av utstyr. Vurderar å demontere acen. Greitt å bruke den plassen i motorromet til noko anna, samt montere dynamo på venstre side. ACen får eg heller plukke over på den mørkeblå og bygge om til R134a samtidig. Er ikkje fornøgd med opplegget rundt filterflytteren heller, så den trengs å gjerast om på.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #362
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er vel den mørkeblå du kjører mest? Så det ville vel ikke vært dumt.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #363

  14. #364
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Er vel den mørkeblå du kjører mest? Så det ville vel ikke vært dumt.
    Den lyseblå har vel stått ein månads tid og den mørkeblå har ikkje skilt, så det er ikkje så mykje bruk. Prøvar å halde berre ein bil i drift, så ein slepp å kave så med vaskinga.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  15. #365
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hmmm... skal du kvitte deg med noe trelister eller noe å da eller?
    Kan jo hende det, om du har noko å bytte med som eg vil ha.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #366
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    sant sant

    usikker om jeg i det heletatt skal gå for trelister i bilen her, da jeg tror jeg kommer til å gjøre litt customarbeide på et dashbord på min for å få inn 1Din AV enheten

  17. #367
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Lurer på å bryte litt med det opprinnelege konseptet, og faktisk plukke av utstyr. Vurderar å demontere acen. Greitt å bruke den plassen i motorromet til noko anna, samt montere dynamo på venstre side. ACen får eg heller plukke over på den mørkeblå og bygge om til R134a samtidig. Er ikkje fornøgd med opplegget rundt filterflytteren heller, så den trengs å gjerast om på.

    Nå begynner du på det jeg sa på side 11

  18. #368
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Nå begynner du på det jeg sa på side 11
    Evolusjon det
    Sist endret av gaupe; 30/12/10 kl 15:01
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  19. #369
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Tenkte eg skulle montere Gemini-felgane, med slitne vinterdekk, slik at det ikkje blir like vanskeleg å flytte bilen på tunet

    Men då dukka eit lite problem opp:




    Endeledda tek i felgbana, såpass mykje at det ikkje går. Så må nok flytte endeleddet inn på det midtre holet på nedbyggaren, så då blir det kortstyring her uansett.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  20. #370

  21. #371
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til at det vert kortstyring her ja.

    Noko ide om utslagsbegrensar?
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  22. #372
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Noko ide om utslagsbegrensar?
    Det er allereide installert, polarisfelgen får i krengningshemmaren

    Skal sjå på det når eg får flytta på ting.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  23. #373
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Au det var en ny type problem ja. Men det er jo bare å ha kortstyring i vinter, er det ikke brukbart så er det bare å flytte igjen når du får på Polarisene Fikk du prøvd det innerste hakket før snøen kom forresten?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  24. #374
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Nope, vart vel kjørt og parkert etter gardermoen, var kun for å kunne flytte på den no. Er ikkje heilt vinterkompatibel den bilen :-(
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  25. #375
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Kan du ikke bare flytte kula ett hakk inn da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 15 av 22 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •