2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Ja, einaste minimale problemet her, er ein liten feil på geometrien på styreledd, men trur den er så minimal, at ein kan sjå vekk frå den i praksis. Men ein får jo problem med utslagsbegrensing, så det må ein nok tenke på.
Blir spanande å forske litt på dette i praksis, det er jo uansett lett å gjere ei grovinnstilling på det det midtre holet.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Stemmer sikkert bra det ja, iogmed at det ikke er noe utslagsbegrensere på 240. Blir vel ikke så nærme at ytre del av tannstanga tar i fjørbeinet ved fullt utslag vel?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Ein får evt mindre svingradius, til det stoppar i noko. Større, er fwd-feature. Styrestaga tek nok ikkje i noko, det er nok innerskjerm, skal teste.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Det var en sporkjørers synspunkt![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Felgen min har faktisk vært borti krengningshemmeren såvidt det er. 8x18 ET 15
MEN! Det er ikke akkurat rundetider som ble satt da, isåfall.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Nja, hadde det vært mindre innpress så hadde det subbet i skjermkanten med 8tom, det gjorde det ikke med innpresset jeg hadde da. Urørte kanter, ikke valset eller noenting. Så på innerskjermen (som ligger litt over skjermen akkurat i hjulbuen) at dekket hadde vært såvidt bortpå, men det har nok skjedd når jeg ble litt ivrig på skogen og prøve å fange en kontra, ellerno.
Har ikke målt/sammenlignet, men virker nesten som om IPD-staget går litt langt ut og har 90graders sving til bærebrua, og hadde hatt godt av en slakere sving ut, kanskje det hadde gjort mer plass til felger.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Krengningshemmaren har ingen form for styring, når den ligg i polyforinga, så den er styrt av endelinkane på begge sider, og dei har jo også foringar og er ledda i nedkant, så den kan nok flytte seg litt fram og tilbake. Tvilar på at det er så lurt å ha så mykje knekkar på ein krengningshemmar, bør vere rettast mogleg, med ferrast mogleg sjansar for brot.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
ja, men det er jo mindre knekk jeg mener.Der den går fra vangen og snur seg til bærebruene/kyllingbeina, om den hadde vært en mindre/større vinkel (spørs hvordan du ser på det) så hadde det vært bedre klaring for felgene.
Staget blir jo da rettere, på en måte.
Og antar det er vandring på krenghemmeren som har gjort det. Ser nesten litt slik ut.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Hvor er denne kjøpt?![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Pris?![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
tilsvarar det ytterste holet til styrekula orginal 240?![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
gleder meg til jeg får istand motorn min i 245'en jeg, gøy å race'e litt med diverse pamper i disse flotte tyskerne deres ja.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
En FK går ikke stort bedre enn en 230F... Holdt fint følge med en 945 med FK jeg, med min.
![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.