Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  26
Side 14 av 22 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 326 til 350 av 544

Tråd: gaupe: 1992 240 classic (B230FK, 531, Getrag 265)

  1. #326
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Sette'n helt inn, og kortstyring i tillegg. hihi
    Ja, det er stor del av konseptet med denne nedbyggaren.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #327
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Det er vel igrunn kortstyring man får ved å flytte endeleddet nærmere bærekula.
    Trenger hvertfall mindre rattutslag ja,
    har spor etter dekk i innerskjermen, så spørs om svingraduisen trenger bli bedre..

    Må nok notere disse på ønskelista.
    Gleder meg til bilde gaupe
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  3. #328
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Får vel mer sving av å flytte den mot senter? Iom at styrestaget går jo like langt ut uansett hvor det står. Skulle tro man vrir mer på fjørbeinet om man setter det lengre inn.
    Ja. Og hva skjer da? Jo, man må vri mindre på rattet for å få samme svingen. Ergo, kortere styring.

    OG i tillegg bedre/mer/større svingradius.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #329
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Ja. Og hva skjer da? Jo, man må vri mindre på rattet for å få samme svingen. Ergo, kortere styring.

    OG i tillegg bedre/mer/større svingradius.
    Ja, einaste minimale problemet her, er ein liten feil på geometrien på styreledd, men trur den er så minimal, at ein kan sjå vekk frå den i praksis. Men ein får jo problem med utslagsbegrensing, så det må ein nok tenke på.

    Blir spanande å forske litt på dette i praksis, det er jo uansett lett å gjere ei grovinnstilling på det det midtre holet.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #330
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Ja. Og hva skjer da? Jo, man må vri mindre på rattet for å få samme svingen. Ergo, kortere styring.

    OG i tillegg bedre/mer/større svingradius.
    Ja, det sier jo seg selv . Men var noen som mente at man kun fikk kortstyring og ikke større svingradius og det stemmer ikke.

  6. #331
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Stemmer sikkert bra det ja, iogmed at det ikke er noe utslagsbegrensere på 240. Blir vel ikke så nærme at ytre del av tannstanga tar i fjørbeinet ved fullt utslag vel?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  7. #332
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Ein får evt mindre svingradius, til det stoppar i noko. Større, er fwd-feature. Styrestaga tek nok ikkje i noko, det er nok innerskjerm, skal teste.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #333
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Er nok innerskjermen, ja. Folk subber jo det blank med original svingradius . Vært artig å bygd om til skikkelig svingradius da . Så man nesten kunne ligget ubegrenset bredt og hentet inn igjen.

  9. #334
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Er nok innerskjermen, ja. Folk subber jo det blank med original svingradius . Vært artig å bygd om til skikkelig svingradius da . Så man nesten kunne ligget ubegrenset bredt og hentet inn igjen.
    Korfor det? Når du har lagt den, så breidt, har du gjort noko dumt uansett.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #335
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Det var en sporkjørers synspunkt
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  11. #336
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Det var en sporkjørers synspunkt
    På det tidspunktet har du vel begynt å styre med gassen uansett
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #337
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Felgen min har faktisk vært borti krengningshemmeren såvidt det er. 8x18 ET 15

    MEN! Det er ikke akkurat rundetider som ble satt da, isåfall.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #338
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Felgen min har faktisk vært borti krengningshemmeren såvidt det er. 8x18 ET 15

    MEN! Det er ikke akkurat rundetider som ble satt da, isåfall.
    Bakover, så slår i det minste ein polaris felg i brua, ikkje innerskjermen, når du plukkar av endeleddet.

    Burde vel kanskje hatt enda mindre innpress då Joakim?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #339
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Nja, hadde det vært mindre innpress så hadde det subbet i skjermkanten med 8tom, det gjorde det ikke med innpresset jeg hadde da. Urørte kanter, ikke valset eller noenting. Så på innerskjermen (som ligger litt over skjermen akkurat i hjulbuen) at dekket hadde vært såvidt bortpå, men det har nok skjedd når jeg ble litt ivrig på skogen og prøve å fange en kontra, ellerno.

    Har ikke målt/sammenlignet, men virker nesten som om IPD-staget går litt langt ut og har 90graders sving til bærebrua, og hadde hatt godt av en slakere sving ut, kanskje det hadde gjort mer plass til felger.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #340
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Nja, hadde det vært mindre innpress så hadde det subbet i skjermkanten med 8tom, det gjorde det ikke med innpresset jeg hadde da. Urørte kanter, ikke valset eller noenting. Så på innerskjermen (som ligger litt over skjermen akkurat i hjulbuen) at dekket hadde vært såvidt bortpå, men det har nok skjedd når jeg ble litt ivrig på skogen og prøve å fange en kontra, ellerno.

    Har ikke målt/sammenlignet, men virker nesten som om IPD-staget går litt langt ut og har 90graders sving til bærebrua, og hadde hatt godt av en slakere sving ut, kanskje det hadde gjort mer plass til felger.
    Krengningshemmaren har ingen form for styring, når den ligg i polyforinga, så den er styrt av endelinkane på begge sider, og dei har jo også foringar og er ledda i nedkant, så den kan nok flytte seg litt fram og tilbake. Tvilar på at det er så lurt å ha så mykje knekkar på ein krengningshemmar, bør vere rettast mogleg, med ferrast mogleg sjansar for brot.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #341
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    ja, men det er jo mindre knekk jeg mener. Der den går fra vangen og snur seg til bærebruene/kyllingbeina, om den hadde vært en mindre/større vinkel (spørs hvordan du ser på det) så hadde det vært bedre klaring for felgene.

    Staget blir jo da rettere, på en måte.

    Og antar det er vandring på krenghemmeren som har gjort det. Ser nesten litt slik ut.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #342
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard



    Hvor er denne kjøpt?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #343
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post

    Hvor er denne kjøpt?
    Torshov Bilrekvisita
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  19. #344
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Pris?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. #345
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    tilsvarar det ytterste holet til styrekula orginal 240?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. #346
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Pris?
    Rundt ein hundrelapp, syns eg å huske.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #347
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    tilsvarar det ytterste holet til styrekula orginal 240?
    Stemmer, det miderste skal visst vere eit greitt kompromiss, spanande å sjå om det går ann å køyre etter veg med den.

    Ein må passe denne litt som det er på E6en, utan at det hindrar at ein må sette på plass litt audiar og bmwar
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  23. #348
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    gleder meg til jeg får istand motorn min i 245'en jeg, gøy å race'e litt med diverse pamper i disse flotte tyskerne deres ja.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #349
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    gleder meg til jeg får istand motorn min i 245'en jeg, gøy å race'e litt med diverse pamper i disse flotte tyskerne deres ja.
    det blir nok moro å gjøre det med FK i min å ja men synes B21a gjør sitt mot nye fæle bmw med smågutter i som ikke kan å kjøre på glatta å jeg her i byn da hehehe gode dekk gjør susen tror jeg!!

  25. #350
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    En FK går ikke stort bedre enn en 230F... Holdt fint følge med en 945 med FK jeg, med min.

    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 14 av 22 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •