ble ikke noe ratt på meg, da de hadde blitt flomskada tydligvis.. så han skulle gi meg pengene jeg la ut for rattet :P
litt kjipt men, kunne tenkt meg et ratt som stikker litt ut fra navet..
ble ikke noe ratt på meg, da de hadde blitt flomskada tydligvis.. så han skulle gi meg pengene jeg la ut for rattet :P
litt kjipt men, kunne tenkt meg et ratt som stikker litt ut fra navet..
Pedersens har sabelt akropolis inne, mener jeg jeg så i går![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
ikke ulikt OMP rattet, men syns omp sitt var tøffere..
tenkte på sparco også, men blir for dyrt syns jeg.. skal ha sparco i vogna :P
skadet foten av å falle ned ei lang trapp i helga, så blir ingen update heller :/
har bestillt nytt fordeler lokk da det andre sprakk :S ny rotor og nye pluggledninger som kommer i morgen tenker jeg.. hvis foten er gangbar tar jeg turen til garasjen
har også oljelekk som jeg må finne.. misstenker turbo retur men får se..
så får handle inn 5L olje å hive påcastrol magna tec tror jeg det blir..
har også hentet gamle subbene mine som jeg tenkte å koble opp.. JBL GT4 som jeg skal mate med en dynaBel BF7501
har også bestillt meg et Exide Maxxima 900 batteri som skal monteres.. tenker å legge opp 25mm2 kabel fra dynamo til starter og 25mm2 fra dynamo minus til blokka..
har 50mm2 fra blokk til karosseri nå, så 50mm2 pluss og minus til batteri![]()
Castrol er god olje ! Bruker aldri noe annet på mine biler ! =)
Du tror ikke fordelerlokket hadde noe med fuskingen din å gjøre ?![]()
Kan jo gjøre som gutta her og kjøpe deg orginalt OMP ratt fra Thailand........
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=12498& Må lese hele tråden..![]()
Hehe, et gjennomført Superman-stuk hadde vært kult, det der er bare harry i mine øyne.![]()
Torra: hehe, kanskje det ^^
Joakim: hehe, kanskje det ;p
Berg: har egentlig ikke kjørt annet enn castrol jeg heller, men ble shell olje sist pga at jeg måtte ha noe :P
fordeler lokket ble byttet mot et gammelt når jeg så sprekka.. men nytt skal monteres![]()
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
da var foten såpass til å ta en tur i garasjen i kveld!
litt bilder fra det jeg fikk gjort i kveld:
deler
lei av at pluggledningene lever et stressa liv, så la på varmeskjermende teip og eksos bandasje over der igjen
ny rotor:
nytt fordeler lokk:
ferdig montert med nye pluggledninger.. universale derfor de er så lange :P
maxxima batteriet passa rett nedi batteri kassen jeg lagde til et banner batteri
har vaska lyktene foran med wurth rute rens, ble blanke å fine
har og montert night breaker pærer og begynt på montering av ekstra rele til lysene.
mangler bare sikringsholder og rele til det, som jeg skaffer i morgen
så også at jeg hadde en olje lekkasje, så får fylle på motorolje i morgen og se hvor det kommer. tror det er toppdeksel pakning da eksosflensen var svart ved syl 4!
gnisten slo over ved bruk av teip og stål tråd :P så plukka ned og monterte bare pluggledningene.. bilen gikk heller ikke som normalt da..
tok ut pluggene og pussa over de, bilen fungerte ca 1km før den begynte å gå på 3 syl igjen :S skal kjøpe nye plugger tenker jeg, selv om de er ganske nye :P
oppdaga også olje i eksoshuse på turbon, ingen slakke å kjenne.
ventil tetning?
Ventiltetninger kan forklare at pluggene går så fort ja! Beru delene kan vel også forklare problemet om man skal være kritisk..Ofte jeg har anbefalt å bytte til bosch, og det har løst problemet..
![]()
ja, lurer på om de er gåene da turboen ikke har slakke..
tja, den funka jo fint etter jeg pussa av pluggene så tror beru delene fungerer
okei, men den bruker også olje.. mener jeg har ventil tetninger liggende også![]()
har vell noe form for tettinger i turbo og?
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
tenkte først at tetning i turbo var gåen, men tviler litt siden jeg ikke har mer slakke enn normalt.. kjennes tight ut turbon!
kalsn: vil jeg se det bare ved å skru ut en plugg da? trodde jeg måtte av med grenrør å kontrollere eksos kanal for å se det jeg..
Du kan se avleiringene på pluggen om det er gåene ventiltetninger om jeg ikke skyter meg i foten nå...
hmmm, er vel kondensator i fordeler lokket, eller husker jeg feil? Gamle 240en min og kuka noe jævli, bytta kondensator så gikk den reint i hele 4 min, så satt vi på TO kondensatorer samt ny stift, og bilen gikk reint helt til jeg solgte den...
Behold stuket![]()
Bor du nær Bergen og vil ha bilder av bilen din? Send meg en PM!
'98 Volvo V70 2.5TDi - '86 Yamaha XT350
x: '91 Audi 80 1.8 - '00 Audi A3 1.8T Quattro - '76 Volvo 244 1.9DL
det er mulig ja Berg, når jeg tok ut pluggene var de sotete.. har ikke demontert siden sist den begynt å kødde slik..
Sry, for dumt spørsmål, men hvor kjøper dere som setter batteriet baki kabel hen?![]()
jeg kjøpte fra jobb :P
høres rart ut.. hvilken kvadrat bruker du?
jeg har 50mm2 kabler, aldri hatt problemer.