Husk at du må mest sannsynligvis flytte batteriet om du skal ha uttak på midten!
Husk at du må mest sannsynligvis flytte batteriet om du skal ha uttak på midten!
brosjan var kuskfin bursdagsgave på forsinka basis å få hengerlift fra trondheim-storlien-trondheim
grei tilstand bak på veiva dette før jeg begynner rengjøringen. godt tegn synes jeg. delemotor som selges har gådd 207K og er en 98 mod. samme som den motoren jeg skal sette sammen.
Kilroy min vennhæhæ dette blir gøy å sette sammen!!! genialt å ha en svenske som fungerer som samlebåndmating på delene
hihi
merkelig at det var slurevifte på 98 modellmotoren?! før jeg plukka den av selvfølgelig første jeg gjorde. flypropell kan holde seg i FLY! oooops var like mye målere i bilen her som i et fly ja...
er ikke så ravgæli mye søl her heller synes jeg. får se om det hjelper nok å vaske godt eller om jeg må male opp blokka. er ikke sååå lysten på å gjør det, selv om det blir fint. rød blokk er rød blokk...
vaska turbon pittelitt bare. skal få plukka alt av og fiksa den helt rein før montering på grenrøret på den andre motoren Jeg skal bruke nå. toppen på den motoren ser jo nesten pervers ut. kammen har ikke noe form for slitemerker. så jeg tror jeg dropper 531 toppen på den foreløpig. så kan jeg heller montere det ved senere anledning når den er preppa litt. vår godeste 360 guru på forumet kunne plane og fikse toppen for meg kanskje så det er jo muligheter
det var alt for i kveld. fikk mye mer plass bare jeg fikk kasta bort alt av ledningsnett som hang på samt fjerna pallen den stod på. bare å få demontert det som skal brukes fra dele FK motoren og fjerna den så er det plass til å snu seg og skru og skure inni bua igjen også!!![]()
hehe i know. var litt sliten når jeg var ferdig og tok bildene så gadd ikke å tenke på det. fint når du får beskjed fra en forbanna SKITSEKK av en sjef at "æ synes du ska si opp æ. jobb ut t 20 oktober å så får du lønn ut november..." eh SKJER IKKE Sa æfader ijt å kom hær å pelle mæ på nasen som sagt! er han dum som tror jeg SIER OPP jobben eller? hæstkuk av en sjæf! belive me!! vi er 5 på jobb, 4 av oss hater sjefen som er 5mann... uten erfaring fra bransjen og null personalpolitikk eller forståelse for menneskelige begrensninger eller noe... litt forbanna i kveld som sagt! menmen han får klar tale i morgen når han skulle spørre hva jeg kom fram til med betenkningstiden min
haaahhh... gå å VUGG! han der skal vi få sparka samma hva.... sånn det blir når han ikke tar hensyn til folk som har jobba der i 10 år og sjukmelder seg massivt pga man blir gåen av alt maset, presset og NULL motivasjon ovenfra og ned... vell... det var pittelitt godt å få det ut... kan jo hende jeg må ta meg en 14dagers sjukmelding snart pga stress +++ og da får man jo brukt tida fornuftig til bil istede... får se hvor mye man orker av en sjef som ikke evner å motivere arbeiderne sine som står på som f...
kan ikke dere fire gå sammen å skrive en klage til kjeden dere jobber for da? å si at dere er dritt lei han og at han ikke kan jobben sin så blir han nokk sparka fort(bare formuler dere litt bedre en hva jeg hadde gjort for jeg hadde nokk fått sparken på flekken skulle jeg åpna kjeften)
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Er ikke noe galt med slurevifta da. Den er jo bombesikker i motsetning til noe elektrisk shit;p meen, skal ikke si noe egentli da jeg har satt på elektrisk, men jeg syns det var så fancyhaha
elektrisk vifte er greit det så lenge det fungererslurevifta er jo bare jævelig hvis den låser seg da mister jo så mye effekt
![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Hehe, slurrevifte er noe drit. Stjeler mye effekt når den henger på og skal flytte mye luft i 6000 rpm hvor den egentlig ikke trenger å gå når man har fart fremover. Den gir også mer roterende vekt på motoren. Man merker faktisk litt forskjell i forbruk og effekt.
Høres jo også ut som en stor støvsuger som kommer når den går for fullt. Da er det bedre med en diskret elvifte som skrur seg av når du kjører over en viss hastighet hvis du har riktig styring på det. Da taper man 0 effekt
. Elvifte virker jo alltid hvis det har blitt lagt opp godt nok
.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Ja vi driver å prøver å få ledelsen til å se at han styrer skuta rett vest!! kommer til å kontakte sjefen over og HR ansvarlig samt HMS ansvarlig for å få noen til å se på forholdene her hvor malplassert han driver oss...
ang slurevifta ja så merka jeg stor forskjell når jeg fjerna den på motorn som står i nå og monterte elvifta. så det er nok en oppgradering som kommer for å bli. hater den propell lydenhehe
litt utstyr kjøpt innde hanskene var lik smuldrer før jeg rakk å få av ene fjærbeinet... fikk bytta de med en gang på Torshov... de som er 1 år gamle henger jo enda sammen så var no despereat gæli me de der gitt...
bare å se på Før bildet og se fram til Etter bildene utover uka her nå da forhåpentligvis
deilig! her er det ikke mye rust å se gitt!!får plukke ned alt og ta en skikkelig shinings neste år inni her bare for syns og samvittighetens skyld
samme må gjøres bak neste sommer.
den der ser litt bøyd ut... bør vell byttes da?!
du verden som jeg spekulerte hvordan demperen skulle taes ut... banka med en hammer og flattjern mot kuttene der og fikk da "skrudd" ut festet. noen som har anelse om det er å få tak i noe enklere utstyr til å skru inn og ut slike ting... Bilsteindemperne har jo to hakk kl 9 og kl 3 på feste som skrues fast der blant annet...
litt avplukkede deler!
hvordan vet jeg om de er såpass slitt at jeg bør bytte disse sakene i toppen av fjørbeinet??
vurderer sterkt å sandblåse og lakke kalipterne røde med det samme jeg har de av. har jo kaliptermaling liggende i skapet ubrukt fra i fjor... fikk også av alle bremserøra bortsett fra ett... måtte bare klippe til slutt pga muttern ble rund. er vell å få tak i nytt til et parkr?!
varmluftspistol på max vreng fra biltema... gløda fint men det gikk ikke akkurat raskt... nei her må det sterkere lut til! skjærebrenner eller slikt har vi ikke så da ble det en kjapp tur til den lokale statoilstasjonen med en 5liters kanne med 95oktan
oioioiså herlig! PS: dette var et LITE bål... foringene brente helt opp nesten og restene var bare å skrape ut. mye mer effektivt... hva kan ikke ei bunnpanne brukes til?! resten av skitten ble også brent bort med litt gazoliiiina og da ble det lett å skrape bort den verste skiten fra delene. mye tektyl shait her men ikke så ravgæli til å være 82 modell. pent behandlet denne bilen!
ferdig avbrente foringer og deler. bare å blåse i vei!
der jafikk ikke tatt det siste fjørbeinet og bærearma under der, gikk tom for sand. må også få blåst bærekule opphenget. blir vell bestilt nye endeledd og bærekuler med det samme tenker jeg.
bruker man disse om igjen når man monterer CS demperne?
og så står det i papiret til demperne at det skal monteres en støvring (MERKET NR 2 på bildet) på dempern før man skrur den fast nedi for å kunne "låse" fast den blå støvbelgen mot dempern når den er montert på. men det er ikke med noe slik "støvbelglåsering" i eskene til demperne... hva har dere andre gjort med tanke på dette?? er jo klart en fordel å montere det med tanke på at det forlenger levetiden på dempern når det ikke kommer så mye småstøv og skitt inni der som følger demperstanga opp og ned.
blir en tlf til BCB eller lignende for å bestille polyforinger i morgen nåså blir det maling av alt når de siste delene er sandblåst til uka. er vell sammenmontert igjen i løpet av en uke eller to. lite tid den neste uka og helga...
Hmm, vet ikke. Mener det fulgte med noen blå belger på Bilstein demperene mine som jeg satt på? De satt ikke så godt de eller, men etter hva jeg har hørt så er det visst ikke så farlig med den ytre stanga. Er visst værre med den såkallte "indre" stanga som går inni i bunn av demperen, som aldri kommer utenfor.
okei. hm.. må sjekke med jahn på scstyling om han har de ringene liggende eller om de ikke skal følge med når de står omtalt i monteringsanvisningen... vil helst ha de på jeg da.. sette på en strips rundt for å holde det fast kanskje? er litt mer skånsomt det enn ei slangeklemme vil jeg tro.
Faen bærearmane dine såg jo eigentleg bedre ut enn mineNår eg tok å splitta bærearmen og bakre festet så sat den indre stålringen i foringen igjen på bærearmen på begge sider xD
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
hehe ja bilen er godt holdt og lite brukt vettu så her er så godt som alt veldig bra og enkelt å holde på med så lite ting sitter fast! :-)
Er ikke noe å si på arbeidet dittBlir det cruise controll på kjerra da?
![]()
Blir bra dette kodjaHusk å pulverlakkere etterpå nå da!
Jeg ser du skrur på grusen....Det minner meg på hvor godt det er med ny isolert hvitmalt garasje![]()
Femmer skal være rettstillt