Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 56 av 206 FørstFørst ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 156 ... SisteSiste
Viser resultater 1.376 til 1.400 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #1376

  2. #1377
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    skjønner jeg deg rett med at du skal ha 16v topp på b230 blokk?
    Da må du bytte stempel, lite ugunstig og bytte over noen brukte stempler ifra en 234 blokk er ikke sikkert de 4 stemplene passer i fk blokka da det er c,d,e sylindre osv.

    nye stempler betyr nye råder, må jo ha h-råder når man først har det ute.

    jeg ville vært skeptisk til lh2.4 på 16v turbo med chip, en lettvinn anledning til og brenne sund motoren. da et kurrant datasprut kan du få fra 10 000,-
    Da har du et bra utgangspunkt også.
    du trenger ikke være ansatt på nasa eller medlemskap i mensa for og klare og koble etpar ledninger.

    Ditt neste problem er drivlinje

    Men, whatever floats your boat
    Volvo fantast?

  3. #1378
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    spøler ikke du med dine 100+ da? :-P
    Har ordentlige dekk jeg.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #1379
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    skjønner jeg deg rett med at du skal ha 16v topp på b230 blokk?
    Da må du bytte stempel, lite ugunstig og bytte over noen brukte stempler ifra en 234 blokk er ikke sikkert de 4 stemplene passer i fk blokka da det er c,d,e sylindre osv.

    nye stempler betyr nye råder, må jo ha h-råder når man først har det ute.

    jeg ville vært skeptisk til lh2.4 på 16v turbo med chip, en lettvinn anledning til og brenne sund motoren. da et kurrant datasprut kan du få fra 10 000,-
    Da har du et bra utgangspunkt også.
    du trenger ikke være ansatt på nasa eller medlemskap i mensa for og klare og koble etpar ledninger.

    Ditt neste problem er drivlinje

    Men, whatever floats your boat
    får jo faktisk bra sprut til 7000,- så sparer jo nesten inn en truetrack bare der
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  5. #1380
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    får jo faktisk bra sprut til 7000,- så sparer jo nesten inn en truetrack bare der
    Det er et veldig godt poeng. men jeg liker og overdrive litt når det kommer til hva ting koster ca. hvis ikke så får jeg sånne kommentarer "hvor kjøper du ditt og dattda?" om ni fattar
    Volvo fantast?

  6. #1381
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Det er et veldig godt poeng. men jeg liker og overdrive litt når det kommer til hva ting koster ca. hvis ikke så får jeg sånne kommentarer "hvor kjøper du ditt og dattda?" om ni fattar
    Også kan du legge til at alt sånt kommer til slutt på minst 50-100% mer enn hva en først antar, dette gjelder alt med bil og selv om man gjør en del selv (da beregner man bare lavere)
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  7. #1382
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Jeg prøvde på 16v uten turbo, og ble ikke fornøyd i det hele tatt, derfor satte jeg på en nyoverhalt t3 60trim. Funker fint på ca 0,6bar.

    Og jeg har også LH2.4, bruker vanlige 8v hjerner med sluttnr. -977 og -219 (gullboks), og dyser fra saab 9000 turbo (ca. 346cc/min) og blandingen ved normal akselerasjon er 11,8-12:1 og ved fullt øs (over ~3700rpm) er blandingen veldig fet, på rundt 10:1

    Men tenningsbanken er fullstendig fraværende da..

    Poenget mitt er bare at det funker, og med litt mindre dyser og chiper som er beregnet på turbokonvertering av B234F ville dette vært helt greit i min bok.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  8. #1383
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Det er et veldig godt poeng. men jeg liker og overdrive litt når det kommer til hva ting koster ca. hvis ikke så får jeg sånne kommentarer "hvor kjøper du ditt og dattda?" om ni fattar
    skjønner hva du mener så egentlig et godt poeng du har også

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Også kan du legge til at alt sånt kommer til slutt på minst 50-100% mer enn hva en først antar, dette gjelder alt med bil og selv om man gjør en del selv (da beregner man bare lavere)
    det jeg prater om er det "bare" å lage et lednings nett mellom data hjernen og orginal nettet
    problemet med volvo er jo at det er to hjerner orginalt så man må lage et ledningsnett som deler seg i to ut til de orginale hjerne kontaktene for å styre både tenning og bensin. eneste som må byttes på volvo motoren trur jeg var gass spjeld sensoren da den er av eller på orginalt og det må være et potensometer på data sprut.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  9. #1384
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ang gass spjeld sensoren har jeg hørt at 850 sin er grei å bruke.
    tror jeg skal bli fornøyd med 16v sugis også ja, men for all del, 16v turbo er sikkert sabla mye mer moro når man har knallmulighet for å bygge det med alt man trenger tilgjengelig sånn sett. skal ikke hente ut all verdens effekt utav det, bare... ja vell... alle kjenner vell til utsagnet "albert åberg skal bare... ha litt mer hk"

  10. #1385
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    da har jeg fått kjøpt meg et elspeil av nytypen fra britisk bil til høyresiden. ubrukt originalt. til 160 NOK ebay er tingen... slik at jeg får sånn "dødvinkel-speil" ytterst på begge sidene av bilen. liten detalj det å.
    skal prøve å sette meg ned og klippe ut de instrumentpanelene i litt forskjellig design å teste i bilen, før jeg bestiller noen diskrete fra Davebarton.com.
    får vell også 3erpoden min i morgen ooooh gleder meg!!!

  11. #1386
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard



    spiller nytt bryterpanel til 242turbo\262 med knapp for styring av sentrallåsen innvendig vunnet på Tradera.se husker ikke hvor mye det ble for det, men overlevbart!

  12. #1387
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

  13. #1388
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe takk for tipset :-)
    men fant ut at alle småhandlene + de store har fått pengebingen til å krympe fra 30K til 7K på under to uker så nå er småhandelen over. må vell ta det viktigste først nå I kjøpefrenzyn...
    må få lånt meg noe fjærklemmer og bilbukker å få tatt ned forstillinga snart nå. men er jo bare skitvær hele tida nå...

  14. #1389
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    pfft pingle, 16$ har du råa til ^^

  15. #1390
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    har råda til det meste om man vil... men trenger det ikke så prekært hehe

  16. #1391
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Fjærklemmer og bilbukker er derimot noe du trenger ofte.. Så hvorfor ikke kjøpe inn det?
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

  17. #1392
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    80 kr pr bukk på tema, 139 for 2x fjørklemmer..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  18. #1393
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    jodajoda. men ikke når jeg kan få lånt i denne omgangen
    men tar det for lang tid å få så får jeg vell bare ty til å kjøpe selv. dog kan jeg ikke kjøpe finvær til å gjøre arbeidet i...

  19. #1394
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    jodajoda. men ikke når jeg kan få lånt i denne omgangen
    men tar det for lang tid å få så får jeg vell bare ty til å kjøpe selv. dog kan jeg ikke kjøpe finvær til å gjøre arbeidet i...
    Biltema har både regndresser, partytelt og presenninger...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. #1395

  21. #1396
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Ja, de er jo på god vei ut av vinduet uansett, så hvorfor ikke?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. #1397
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    80 kr pr bukk på tema, 139 for 2x fjørklemmer..
    Sånne du tenker på?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  23. #1398
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    nei, sånne du setter bilen på jekkfestene\ramma under så du kan plukke ned forstillinga

    fikk svar fra Pewo møbelfirma i kveld så jeg... må si jeg syntes det var uaktuelt drøy den prisen på å trekke opp baksetet bare...
    10 000 for arbeid + mva
    4 000 for skinn og alcantara + mva
    for den summen så blir det å kjøpe seg en Singer symaskin og tøy selv og fikse. eller enda bedre. få mammsen som er Syerske til å ordne biffen hu som sydde girspak damasken min i 740n å hehe blir vell å gjøre det den veien tenker jeg

  24. #1399
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Artig prosjekt dette! "tommel opp"

    Har kjøpt meg et r-sport ratt som er i behov av litt pleie. Ser du har brukt no lurium på dine skinnratt. Hvor har du fått tak i dette? og hvilk produkter kjøpte du?
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  25. #1400
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    nei, sånne du setter bilen på jekkfestene\ramma under så du kan plukke ned forstillinga

    fikk svar fra Pewo møbelfirma i kveld så jeg... må si jeg syntes det var uaktuelt drøy den prisen på å trekke opp baksetet bare...
    10 000 for arbeid + mva
    4 000 for skinn og alcantara + mva
    for den summen så blir det å kjøpe seg en Singer symaskin og tøy selv og fikse. eller enda bedre. få mammsen som er Syerske til å ordne biffen hu som sydde girspak damasken min i 740n å hehe blir vell å gjøre det den veien tenker jeg
    jeg trakk om baksete på en 2005 audi a4 hos fairmont i oslo. kostet 5000kr. Svart skinn.

    Den prisen du har fått er jo en vits....

    sjekk med salmaker som jobber med biler. mye billigere.
    Volvo 242 '82

Side 56 av 206 FørstFørst ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 156 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •