spøler ikke du med dine 100+ da? :-P
skjønner jeg deg rett med at du skal ha 16v topp på b230 blokk?
Da må du bytte stempel, lite ugunstig og bytte over noen brukte stempler ifra en 234 blokk er ikke sikkert de 4 stemplene passer i fk blokka da det er c,d,e sylindre osv.
nye stempler betyr nye råder, må jo ha h-råder når man først har det ute.
jeg ville vært skeptisk til lh2.4 på 16v turbo med chip, en lettvinn anledning til og brenne sund motoren. da et kurrant datasprut kan du få fra 10 000,-
Da har du et bra utgangspunkt også.
du trenger ikke være ansatt på nasa eller medlemskap i mensa for og klare og koble etpar ledninger.
Ditt neste problem er drivlinje
Men, whatever floats your boat
Volvo fantast?
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Jeg prøvde på 16v uten turbo, og ble ikke fornøyd i det hele tatt, derfor satte jeg på en nyoverhalt t3 60trim. Funker fint på ca 0,6bar.
Og jeg har også LH2.4, bruker vanlige 8v hjerner med sluttnr. -977 og -219 (gullboks), og dyser fra saab 9000 turbo (ca. 346cc/min) og blandingen ved normal akselerasjon er 11,8-12:1 og ved fullt øs (over ~3700rpm) er blandingen veldig fet, på rundt 10:1
Men tenningsbanken er fullstendig fraværende da..
Poenget mitt er bare at det funker, og med litt mindre dyser og chiper som er beregnet på turbokonvertering av B234F ville dette vært helt greit i min bok.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
skjønner hva du menerså egentlig et godt poeng du har også
det jeg prater om er det "bare" å lage et lednings nett mellom data hjernen og orginal nettet
problemet med volvo er jo at det er to hjerner orginalt så man må lage et ledningsnett som deler seg i to ut til de orginale hjerne kontaktene for å styre både tenning og bensin. eneste som må byttes på volvo motoren trur jeg var gass spjeld sensoren da den er av eller på orginalt og det må være et potensometer på data sprut.
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
ang gass spjeld sensoren har jeg hørt at 850 sin er grei å bruke.
tror jeg skal bli fornøyd med 16v sugis også ja, men for all del, 16v turbo er sikkert sabla mye mer moro når man har knallmulighet for å bygge det med alt man trenger tilgjengelig sånn sett. skal ikke hente ut all verdens effekt utav det, bare... ja vell... alle kjenner vell til utsagnet "albert åberg skal bare... ha litt mer hk"![]()
da har jeg fått kjøpt meg et elspeil av nytypen fra britisk bil til høyresiden. ubrukt originalt. til 160 NOKebay er tingen... slik at jeg får sånn "dødvinkel-speil" ytterst på begge sidene av bilen. liten detalj det å.
skal prøve å sette meg ned og klippe ut de instrumentpanelene i litt forskjellig design å teste i bilen, før jeg bestiller noen diskrete fra Davebarton.com.
får vell også 3erpoden min i morgenooooh gleder meg!!!
spiller nytt bryterpanel til 242turbo\262 med knapp for styring av sentrallåsen innvendig vunnet på Tradera.sehusker ikke hvor mye det ble for det, men overlevbart!
![]()
Se hva jeg fant til bare 8$!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo...item4aa4d3d3f2
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo...item4aa4d3d4ec
hehe takk for tipset :-)
men fant ut at alle småhandlene + de store har fått pengebingen til å krympe fra 30K til 7K på under to uker så nå er småhandelen over. må vell ta det viktigste først nå I kjøpefrenzyn...
må få lånt meg noe fjærklemmer og bilbukker å få tatt ned forstillinga snart nå. men er jo bare skitvær hele tida nå...
har råda til det meste om man vil... men trenger det ikke så prekærthehe
Fjærklemmer og bilbukker er derimot noe du trenger ofte.. Så hvorfor ikke kjøpe inn det?
2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES
80 kr pr bukk på tema, 139 for 2x fjørklemmer..
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
jodajoda. men ikke når jeg kan få lånt i denne omgangen
men tar det for lang tid å få så får jeg vell bare ty til å kjøpe selv. dog kan jeg ikke kjøpe finvær til å gjøre arbeidet i...
Ja, de er jo på god vei ut av vinduet uansett, så hvorfor ikke?![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
nei, sånne du setter bilen på jekkfestene\ramma under så du kan plukke ned forstillinga
fikk svar fra Pewo møbelfirma i kveld så jeg... må si jeg syntes det var uaktuelt drøy den prisen på å trekke opp baksetet bare...
10 000 for arbeid + mva
4 000 for skinn og alcantara + mva
for den summen så blir det å kjøpe seg en Singer symaskin og tøy selv og fikse. eller enda bedre. få mammsen som er Syerske til å ordne biffenhu som sydde girspak damasken min i 740n å
hehe blir vell å gjøre det den veien tenker jeg
![]()
Artig prosjekt dette! "tommel opp"
Har kjøpt meg et r-sport ratt som er i behov av litt pleie. Ser du har brukt no lurium på dine skinnratt. Hvor har du fått tak i dette? og hvilk produkter kjøpte du?
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980