Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  24
Side 6 av 40 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 979

Tråd: VolvoR-Sport's 242 Turbo - solgt!

  1. #126
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    org volvo matepumpe klarer ikke og levere nok til pumpa under bilen når man passerer 250-300hk. brodern hadde også dette problemet under bremsing og måtte i med ei walbropumpe i tanken.
    uten catchtank bør du passe på og ha mye bensin på tanken ved herjing.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  2. #127
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    amazonbrage: avgasshus nr 14 mener jeg. kan ta mål på avgasshus og in+exducer etterpå

    rogern: okei, da lærte jeg noe nytt idag og
    har ei walbro in-tank liggende som er tenkt til stasj'n.. men det høres ut som den må ofres for 242n nå

  3. #128
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    fikk ikke tatt et skikkelig mål av eksoshuset, men noen ca mål er inn=55mm ut=64-65mm

  4. #129
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har stivet av grenrør, montert turbo på nytt og har nå ca 5mm klaring mellom turbo og reg reim, lite men nok hehe


    laget brakett + støtte til turbon, sveist på plate til varmeskjold (skal ta helt bort til enden av eksos hus)









    skal også lage ny løsning på trykkrør fra turbo til ic, så jeg får plassert luftfilteret
    skal montere walbro pumpa i tanken og, vet ikke helt hvordan den skal løses men regner med den passer bra faktisk

  5. #130
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    nytt trykkrør lagd, skal lakkeres og monteres i morgen



    luftfilter på plass, monteres også i morgen..



    tok ut pumpa fra tanken, alt hang bare løst så sleit litt med å få ut pumpa :P
    slipt til org braketten og walbro pumpa gikk nedi med litt smøremiddel, men tenkte å plassere slangeklemme over i tillegg for å være sikker


    org vs walbro


    kitet..


    og til slutt, skal jeg bare montere det slik? eller skal retur røra festes sammen med røra som går ved pumpa?


    planer for i morgen er å montere walbro pumpa, montere trykkrør og luftfilter, montere eksos og sveise brakett fra dp til girkassa og evt sveise sperre

    til uka blir det vell montering av innsug, laging av nytt trykkrør og dump feste og vente på dysene
    Sist endret av VolvoR-Sport; 09/09/10 kl 20:03

  6. #131
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er det noe heldig med en 90grader rett før turboen slik?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #132
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har kjørt med det på to turboer, å har aldri hatt problem med det

  8. #133
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Da er det nok ingen fare.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  9. #134
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Heldig er det kansje ikke, men alt går ! Helst minst mulig bøy på alt av trykkrør, men hvor praktisk det blir, kan diskuteres..

  10. #135
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    vet trykkrør løsninga ikke er perfekt hehe, men er det er det jeg får plass til hvis jeg skal plassere luftfilteret. er ikke plass til noen annen løsning på det heller.. =)

  11. #136
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    litt bilder fra i dag..








    ikke spes pen løsning på varmeskjold osv, men får se hvordan den funker!

    ang pumpa så gikk det ikke som tenkt, fikk liksom ikke plass.. noen som har bilder av hvordan den skal være? vil ikke ha pumpe hengende inni tanken heller..

  12. #137
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    143
    Antall takk

    Standard

    Sveis deg en liten beholder for å ha som varmeskjld som du kan koke pølser i.

    Vet det finnes ferdige slike bla. til snøscooter.
    85 mod. VOLVO 765 omb. til V90 m/230Ft & M90.
    89 mod. TOYOTA Corolla glx STV 1.6L 16V. (konebil)
    X-77 mod. VOLVO 264 B21 A.
    X-88 mod. VOLVO 760 m/230Fk & M90.
    X-91 mod. Ford Scorpio Cosworth 24V 2,9i ghia.

  13. #138
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    haha

  14. #139
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    noen som har tips ang det jævla tank armaturet? :P
    hvordan det er org, komplett liksom? bilde har vært fint.

  15. #140
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    noen som har tips ang det jævla tank armaturet? :P
    hvordan det er org, komplett liksom? bilde har vært fint.
    Mitt ombygde LH 2.4 armatur med walbro pumpe:



    Slangen mellom pumpe og armatur er no bytta ut med vanleg bensinslange
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #141
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    det er det samme som jeg gjorde i dag, + at jeg forlenga retur slangen..
    men uansett, så gikk det ikke nedi tanken igjen pga kula osv til nivåfølern, tips?

  17. #142
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    det er det samme som jeg gjorde i dag, + at jeg forlenga retur slangen..
    men uansett, så gikk det ikke nedi tanken igjen pga kula osv til nivåfølern, tips?
    Eg fekk den knapt ned i tanken, måtte legge litt press på kula. Filteret var ikkje sjans om å få ned i :(
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #143
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    okei, har fått filteret nedi! men kula er det værre med..
    virka også som tanken var for kort på en måte :P

  19. #144
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Mener og det er 2 forskjellige tanker til 240. Jeg måtte vertfall bytte tank når jeg skulle ha bensinpumpe nedi, siden hullet var for lite på den ene.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  20. #145
    Registrerte brukere volvo240v8 sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Sted
    Rygge/Østfold
    Innlegg
    384
    Antall takk

    Standard

    Her har du fra bytte av tankpumpa mi ,

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=306&page=2
    Sist endret av volvo240v8; 11/09/10 kl 12:11

  21. #146
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    var jo pumpe i tanken fra før, så ska jo gå..
    Takk ole

  22. #147
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    skjønner ikke at det ikke passer, er montert akkurat likt som deres! men ser at dere har pumpa lengre opp enn meg, så det kan være feilen :P

  23. #148
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har ikke sjangs til å få tankpumpa nedi igjen!! plastkula til nivåfølern er i veien uansett..
    ser også at gaupe og volvo240v8 har annet armatur enn det jeg har. er det årsaken?
    hvordan vil det bli hvis jeg bare monterer pumpa under bilen rett over tank med slange/rør ned i tanken?

  24. #149
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Tror nok problemet er at du har "feil" tank Dette problemet hadde jeg når jeg skulle montere pumpe, var ei mye større kule på ny-armaturet enn det gamle.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  25. #150
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    det kan stemme det ja, men bruker jo samma armaturet som det som sto i.
    fikk nesten nedi pumpa med kula i sta, men så spratt den av å havna inni tanken :@
    skal ta ned tanken i morgen å montere det løst fra bilen, da går det mye bedre troor jeg

Side 6 av 40 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •