Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  303
Side 8 av 113 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 2801

Tråd: Ulykker med Volvo involvert

  1. #176
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Innlegg
    6.059
    Antall takk

    Standard

    Liten ulykke, men ser jaggu ut til at hele hjulopphenget har forsvunnet i støyten.
    http://www.fvn.no/lokalt/politiloggen/article785298.ece

    ARENDAL: Trafikkulykke
    07.29: En bil med mor, far og barn kjører ut ved kommunegrensen mellom Grimstad og Arendal. De blir påført lettere skader og ble kjørt bort med ambulanse.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  2. #177
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Mange ulykker der, godt å vite at Volvo tar sikkerhet på alvor
    http://www.dinside.no/848806/slik-fo...vo-sikkerheten

    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  3. #178
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Volvo VS Volvo.. Dødsulykke? Ettersom de har dekket til med plast, og sladda deler av bildet?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #179
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Er jo bare et illustrasjonsbilde, ulykka er vel ekte nok men har ikke så mye med artikkelen å gjøre. Syns ikke det ser ut som noe dødsulykke mtp skaden på bilen egentlig men kan jo hende.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  5. #180

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Volvo går ut fra virkelige ulykker når de utvikler sikkerhetssystemer i biler, men jeg mistenker at noen merker les: japansk og fransk kanskje tar utgangspunkt i skader fra NCAP-tester.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  6. #181
    Registrerte brukere larset sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Fra Oslo bor i Bergen
    Innlegg
    485
    Antall takk

    Standard

    2000 V70 mot 2010 V70 tror det ble skrubbsår til han i den nye og han i den gamle knakk noe iirc.
    Tenk ikke på det og hvor vanskelig kan det være.
    1993 Volvo 940 GL+T <--Worklog
    1988 Volvo 240 GLE [X]

  7. #182
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Innlegg
    421
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Volvo VS Volvo.. Dødsulykke? Ettersom de har dekket til med plast, og sladda deler av bildet?
    https://www.media.volvocars.com/se/e...?mediaid=32753

    Alle overlevde står det, begge bilene kjørte i 60+km/t.
    Skadene på personene var frå små til alvorlige.

  8. #183
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  9. #184
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det der ser ut som en av de bila som var på street meet på xxl på lørdag :/
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  10. #185
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    det der ser ut som en av de bila som var på street meet på xxl på lørdag :/
    Rullemalt svart med gule striper, er nok lett å kjenne igjen ja.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #186
    Johannes sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Verdal , N-Trøndelag
    Innlegg
    145
    Antall takk
    Volvo 855 1996
    Volvo V70 2005 D5

  12. #187
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    509
    Antall takk

    Standard

    http://www.fosna-folket.no/incoming/article1258968.ece

    En kamerat av meg skulle fyre opp en volvo trabant(gammel Traktor)
    Denne hadde B16 orginalt men var noe oppgradert med B20 og dobble SU.
    Men når svinghjulet seilte sin vei ble det ikke gøy lenger.....
    To fikk stålbiter i kroppen, en bil fikk splinter gjennom dørene og ett husvindu ble knust ca 20meter unna.

    Han er nå skrevet ut og alt er bra.
    Femmer skal være rettstillt

  13. #188
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    http://www.fosna-folket.no/incoming/article1258968.ece

    En kamerat av meg skulle fyre opp en volvo trabant(gammel Traktor)
    Denne hadde B16 orginalt men var noe oppgradert med B20 og dobble SU.
    Men når svinghjulet seilte sin vei ble det ikke gøy lenger.....
    To fikk stålbiter i kroppen, en bil fikk splinter gjennom dørene og ett husvindu ble knust ca 20meter unna.

    Han er nå skrevet ut og alt er bra.
    Oioi, det kaller man flaks!

  14. #189
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    http://www.fosna-folket.no/incoming/article1258968.ece

    En kamerat av meg skulle fyre opp en volvo trabant(gammel Traktor)
    Denne hadde B16 orginalt men var noe oppgradert med B20 og dobble SU.
    Men når svinghjulet seilte sin vei ble det ikke gøy lenger.....
    To fikk stålbiter i kroppen, en bil fikk splinter gjennom dørene og ett husvindu ble knust ca 20meter unna.

    Han er nå skrevet ut og alt er bra.
    hva sier man til forsikringa når sånt skjer?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  15. #190
    Registrerte brukere Langedal sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    371
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    hva sier man til forsikringa når sånt skjer?
    Materialtretthet
    Erik Langedal

    Mine biler: 3 generasjoner V70 og en 760 Turbo

  16. #191
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Forsøk på angrep på myndighetene i Hardanger?


    http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Bil-...n-1141790.html
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  17. #192
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Joda, også har faktorer som at den med størst fart har størst sjangs for å komme godt ut av det, osv.
    Det der er bare en myte basert på manglende fysikk-kunskaper. Det er den relative hastigheten mellom objektene og objektenes vekt som møtes som betyr noe. Energien i sammenstøtet avhenger av hastighetsdifferansen og vekten objektene innbyrdes, og er ikke relatert til bakkehastigheten under objektene. Det overføres energi mellom objektene som møtes. Hastigheten på objektene (bilen) angir bare hvor fort hjulene ruller rundt og har ingen betydning for kreftene som påvirker objektene i sammenstøtet. Hvilken hastighet objeket "fyker" over bakken under seg (altså hastigheten) er i denne sammenhengen uinteressant; det er energioverføringen mellom objektene og objektenes evne til å absorbere energi som sier noe om kraften i sammenstøtet.
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  18. #193
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Det der er bare en myte basert på manglende fysikk-kunskaper. Det er den relative hastigheten mellom objektene og objektenes vekt som møtes som betyr noe. Energien i sammenstøtet avhenger av hastighetsdifferansen og vekten objektene innbyrdes, og er ikke relatert til bakkehastigheten under objektene. Det overføres energi mellom objektene som møtes. Hastigheten på objektene (bilen) angir bare hvor fort hjulene ruller rundt og har ingen betydning for kreftene som påvirker objektene i sammenstøtet. Hvilken hastighet objeket "fyker" over bakken under seg (altså hastigheten) er i denne sammenhengen uinteressant; det er energioverføringen mellom objektene og objektenes evne til å absorbere energi som sier noe om kraften i sammenstøtet.
    Og ikkje minst korleis objekta blir derformert og opptek kreftene. Kva delar av objektet er beregna på å gi etter og kva skal vere sterkt. Kva skjer på ein bil som har vore oppretta? Ein kollisjon mellom to bilar, er alltid ein interessant studie i fysikk.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  19. #194
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Det der er bare en myte basert på manglende fysikk-kunskaper. Det er den relative hastigheten mellom objektene og objektenes vekt som møtes som betyr noe. Energien i sammenstøtet avhenger av hastighetsdifferansen og vekten objektene innbyrdes, og er ikke relatert til bakkehastigheten under objektene. Det overføres energi mellom objektene som møtes. Hastigheten på objektene (bilen) angir bare hvor fort hjulene ruller rundt og har ingen betydning for kreftene som påvirker objektene i sammenstøtet. Hvilken hastighet objeket "fyker" over bakken under seg (altså hastigheten) er i denne sammenhengen uinteressant; det er energioverføringen mellom objektene og objektenes evne til å absorbere energi som sier noe om kraften i sammenstøtet.
    Men likevel, at to biler frontkolliderer i 70 km/t er ikke det samme som å kollidere alene i en steinvegg i 140 km/t, selv om hastighetsdifferensialen blir 70 km/t-(-70 km/t ) = 140 km/t. Kræsjer man i en vegg i 140 km/t er sjansen svært minimal for å overleve, men møteulykker i 70 km/t overlever folk støtt og stadig.

    Energien i sammenstøtet skal jo nemlig deles på de to bilene. Og hvis bilene er ca like tunge og har stikk motstatt retning så skal man fortsatt fra 70 km/t til 0 km/t på en viss tid. G-kreftene passasjerene blir utsatt for er mye mer relevant i overlevelsessammenheng enn energien bilen skal absorbere sålenge bilen holder seg nogenlunde hel .

    Det blir litt anderledes å kræsje i en semi-trailer i 70 km/t når man plutselig ender opp med å brått gå fra 70 km/t til minus 60 km/t i sammenstøtet .

  20. #195
    Registrerte brukere Janus sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Åfjord, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    722
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Kræsjer man i en vegg i 140 km/t er sjansen svært minimal for å overleve, men møteulykker i 70 km/t overlever folk støtt og stadig.
    Hehe, det sier jo seg selv at en bergvegg ikke blir deformert i en kræsj sammenlignet med en møtende bil

    "Det er ikke snakk om liter per mil, men kjøreglede per mil!"

  21. #196
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Men likevel, at to biler frontkolliderer i 70 km/t er ikke det samme som å kollidere alene i en steinvegg i 140 km/t, selv om hastighetsdifferensialen blir 70 km/t-(-70 km/t ) = 140 km/t. Kræsjer man i en vegg i 140 km/t er sjansen svært minimal for å overleve, men møteulykker i 70 km/t overlever folk støtt og stadig.

    Energien i sammenstøtet skal jo nemlig deles på de to bilene. Og hvis bilene er ca like tunge og har stikk motstatt retning så skal man fortsatt fra 70 km/t til 0 km/t på en viss tid. G-kreftene passasjerene blir utsatt for er mye mer relevant i overlevelsessammenheng enn energien bilen skal absorbere sålenge bilen holder seg nogenlunde hel .

    Det blir litt anderledes å kræsje i en semi-trailer i 70 km/t når man plutselig ender opp med å brått gå fra 70 km/t til minus 60 km/t i sammenstøtet .
    No blandar du epler og bananar. Energien skal fortsatt delast på både veggen og bilen, om du køyrer i ein vegg, men veggen derformerar jo mykje mindre.

    Dette er forsovidt relevant når du ser på korleis ein moderne bil er bygd opp, kontra ein eldre bil. Deformasjon er stikkordet. Og det er heller ikkje kjekt å møte ein ramebasert bil/traktor/lastebil.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #197
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    No blandar du epler og bananar. Energien skal fortsatt delast på både veggen og bilen, om du køyrer i ein vegg, men veggen derformerar jo mykje mindre.

    Dette er forsovidt relevant når du ser på korleis ein moderne bil er bygd opp, kontra ein eldre bil. Deformasjon er stikkordet. Og det er heller ikkje kjekt å møte ein ramebasert bil/traktor/lastebil.
    Nettopp derfor G-kreftene passasjerene blir utsatt for er det som er relevant. Det avhenger selvsagt av bilen du sitter i (deformasjonssoner som du sier) og hastighet før og etter sammenstøt. Og mange andre faktorer, peaker, tid osv...

    Innlegget over ble ganske rotete, men om to like biler kræsjer i hverandre head-on i lik hastighet så blir det akkurat det samme som å kræsje i en stillestående vegg. Det er to biler som skal fra fex 70 km/t til 0 km/t og det skal hver bil sin deformasjonssone ta seg av.

    Nå er det jo såklart sjeldne "perfekte" kræsj i virkeligheten. De fleste møteulykker treffer bare deler av fronten på hver bil og de har sjelden lik hastighet og lik vekt. Men tyngre kjøretøy har såklart større sjanse for å overleve siden de ikke nødvendigvis mister like mye fart i selve sammenstøtet, dermed minker G-kreftene.

  23. #198
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Innlegget over ble ganske rotete, men om to like biler kræsjer i hverandre head-on i lik hastighet så blir det akkurat det samme som å kræsje i en stillestående vegg. Det er to biler som skal fra fex 70 km/t til 0 km/t og det skal hver bil sin deformasjonssone ta seg av.
    Nei, det blir ikkje det heller, to bilar er beregna på å gi etter begge to, ein vegg er ikkje det, men du forstår. Det er veldig mange variablar ute og går, og kanskje det mest viktige, kva retning har kreftene og kor kraftige er desse. Ikkje minst for folka involvert, vil ein ha kreftene berre frå gitte retningar.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  24. #199
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    509
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    hva sier man til forsikringa når sånt skjer?
    Tror ikke det spiller noen rolle om traktoren er registrert eller ikke, den sto på tomgang....
    Femmer skal være rettstillt

  25. #200
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Hvis begge bilene gir etter helt identisk og har samme fart blir det vel som ChrML sier som å kjøre i en vegg, da kollisjonspunktet ikke flytter seg?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Side 8 av 113 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •