Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 30 av 206 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... SisteSiste
Viser resultater 726 til 750 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #726
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    som regel så sveiser man inn bak plata fra en 740 når man gjør sånt men har sett noen jalla løsninger på det også
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  2. #727
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Jeg skulle egentlig ha hatt meg et r-sport ratt. Og hørte du skulle hatt ett roma ratt?
    Hva tenker du om det?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  3. #728
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hvilket av de? er jo momo ratt alt dette hehe
    Det første som er avbildet. De andre ser litt for gamle og rare ut etter min smak .

  4. #729
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det i midten er vell det som passer best i 240 syns jeg selv det palm beach rattet ser ut som en skakk pult rev med lus! og det millenium rattet ser ut som noe enda værre, men det er min smak har selv et roma ratt i 740 en og syns det passer veldig bra
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  5. #730
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    som regel så sveiser man inn bak plata fra en 740 når man gjør sånt men har sett noen jalla løsninger på det også
    skal nok ikke ha noen jallaløsninger karrosserimessig her gitt. synes uansett dette er den fineste løsningen på lys bak på 242n jeg. ser mye nyere ut og faktisk så ser den litt breiere ut også synes jeg når jeg så på den etter en kjøretur nå nettopp. alt er bedre enn de jalla stygge korte lampene i alle fall!

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Jeg skulle egentlig ha hatt meg et r-sport ratt. Og hørte du skulle hatt ett roma ratt?
    Hva tenker du om det?
    at jeg må lete etter et roma ratt og kjøpe hehe for jeg skal nok dessverre ikke selge R-sport rattet 3dje person som forespørr det nå. har bare Roma rattet igjen før jeg anser samlinga mi av ratt for komplett men blocket.se har jo flere innimellom så er bare å se seg om etter et R-sport ratt det. er ikke så sjeldent som man kunne tro synes nå jeg.

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det første som er avbildet. De andre ser litt for gamle og rare ut etter min smak .
    Millenium Evo rattet ja! evig deilig å ratte med! akkurat passe tjukkt. samt det går fint inn i enhver bil. sett det i alt fra min til amerikanske biler til japanske tuningbiler og det står seg like fint der å
    dog vokser Palm Beach rattet i hjertet mitt på kjøreturen jeg var ute på nå! utrolig deilig å holde i kl 3 og kl 9! former seg perfekt etter hendene så der må jeg nok si det ble en god overgang uansett.

  6. #731
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    det i midten er vell det som passer best i 240 syns jeg selv det palm beach rattet ser ut som en skakk pult rev med lus! og det millenium rattet ser ut som noe enda værre, men det er min smak har selv et roma ratt i 740 en og syns det passer veldig bra
    hehe var jo også en forklaring

  7. #732
    Registrerte brukere tusselaid sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trønderlag Rissa
    Innlegg
    212
    Antall takk

    Standard

    Såklart må jo 740 bakplata sveises inn å hjørnene, 240 kler 760 baklyktene gudt synes nå jeg da.....Smaken er som baken....hahaha
    1997 Volvo V70
    1969 Oldsmobile F-85 Sports Coupe

    Fat people are harder to kidnap

  8. #733
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hvis man setter på de breie 760 baklampene kan det være tøft hvis hele bilen kler det! er som med felger selvom det er fint på en bil så er det sikkert ikke pent på en annen! sånn som de 18" jeg hadde på bilen min i helga, syns ikke dem passer min bil, men 242en til Willy R. kler dem veldig bra.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  9. #734
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Si i fra om du skal bestille oljetempgiver fra pedersen, 3-er ramme pA dasj eller krengestag fra ipd! slenger meg pA alt Gjorde seg bra med hvitblinken ;p Personlig ville jeg brukt r-sport rattet, liker ikke det du har nA

  10. #735
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Torra: skal si fra jeg! men den 3er ramma oppå dashen har jeg enda ikke fått noe svar fra "produsenten" så det ser ikke ut som vi er så heldige der gitt. da får vi bare vente på innenlands support der gitt
    tror det blir å bestille oljetempgiver fra en på ibaiiii om noen til slutt finner ut type gjenger\mutter som sitter i bunnpanna på b21\b230

    fikk forresten svar på frakta fra IPD ja på de staga å det jeg nevnte
    250$ skulle de ha i frakt via UPS.

    Per Turbo: er det sånn ca det man får via JetCarrier eller er det enda billigere?

  11. #736
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    er ikke værre å finne ut gjengene i bunnpanna enn å måle omkretsen på mutteren neste gang den er ute og måle stigningen med ett gjengelære men mest sansynelig er det en meget vanlig grovgjenge i den aktuelle størrelsen.

  12. #737
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    JetCarrier tar vel 2-500 hundre for frakta, så kommer toll og avgifter på det. Du får bare en faktura i ettertid på alt fra JC.

    http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp
    Sist endret av Per Turbo; 20/07/10 kl 12:46

  13. #738
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Tvilar på at du finn noko sensor med dei rette gjengane uansett, berre gjeng inn ein sensor i botnpluggen, det er det eg har planar om å gjere. Dei nye vdo-sensorane virkar såpass solide, at eg ikkje er bekymra for at dei blir øydelagde.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #739
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hvorfor ikke bare sveise inn en mutter på siden sånn at den ikke har mulighet til å butte når man ikke ser en fartshump eller noe? det skal jeg på 740en og kansje sveise meg litt større bunnpanne greit med litt mere olje en man trenger
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  15. #740
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    hvorfor ikke bare sveise inn en mutter på siden sånn at den ikke har mulighet til å butte når man ikke ser en fartshump eller noe? det skal jeg på 740en og kansje sveise meg litt større bunnpanne greit med litt mere olje en man trenger
    Då må ein av med botnpanna, og botnpluggen ligg ganske greitt bak traversen uansett.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #741
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    jeg har noen til overs jeg
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  17. #742
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    jeg har noen til overs jeg
    Botnpanner, pluggar eller sensorar? Får ta oss ei økt for å få det kobla opp ein dag då
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #743
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    jeg har to eller tre bånn panner liggendes hvertfall to
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  19. #744
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    da har jeg faktisk vært ute å pella pittelitt med bilen å... ikke store greia men er det worklog så er det worklog...

    ringte Kverneland bil for å høre prisen på nytt blinklysrele til 240n. eh 400kr veil ut til kunde. "er det samme blinklysrele på 740 kanskje?" "japp det er det" sa godeste Bjørkmo og vips var kodjagutten inn i bua og henta fram blinklysreleet han hadde vært smart og tatt ut av 744n från sweeden. sparte seg noen kr der også gitt hehe
    det merkelige var jo at når ikke høyre blinklys bak fungerte så ville ikke høyre blinklys på framskjermen fungere heller... noen som har logisk forklaring på det? høyre blinklys framme i fronten fungerte jo som normalt men...

    vell vell over til neste "spennende" oppdatering...
    skulle skifte pære i høyre grøftelys, fælt som Høyresiden går igjen da!!! og jeg som ikke er politisk av meg skulle tro det var noe i gjære her...
    vell vell... venstre skrue, ja faktisk venstre og ikke høyre! satt dønn fast i sida av lykten og måtte borres ut for hodet i skruen ble rundt med en gang. skjønner ikke at det er lov å levere ekstralykter der skruene ruster fast før pæra går omtrent!
    og til Henrik940 sin store motforestilling så lever lykteglasset sine beste dager enda, mener han hadde liten tro på de glassa kom til å leve lenge, under forespørselen i 200forumet for hvilke grøftelys man brukte på 240n

    en gledelig overraskelse er jo at det endelig er tett baki bagasjerommet etter jeg monterte nytypen lykter der. de gamle dro jo inn vann som en sil, samt det lille drenneringshullet i bunn av hjulbrønnene hjelper veldig på å unngå vannansamlinger. burde gjort det for en evighet siden!

  20. #745
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard








    driver ute og gjør det siste jeg kan for å prøve å få igjennom 945n på eukontrollen i morgen tidlig kl 7 alt for tidlig! får håpe øya sitter igjen i senga til fyren som skal kontrollere!
    driver å skal feste opp batteriet på 945n foran og tror det blir strips så det holder. for det vanlige sjuken med at skruefeste er knekt er jo på den å som de fleste andre...
    meeen jeg måtte jo ta av twinpipen så det ikke stopper seg i lydnivået under kontrollen i alle fall.... så da tok jeg like godt å stripsa det fast under 242n for å se hvordan det ble gitt og om jeg Skal eller ikke skal lage meg twinpipe på den etter hvert... og jodaaaaa det kommer nok twinpipe på den også med tid å stunder ja likte looken, bare det kommer dit det skal under der.

  21. #746
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Skal med 3 endetuter a?

  22. #747
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Skal med 3 endetuter a?
    Trur eg døøør
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  23. #748
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Skal med 3 endetuter a?
    2 store for å få ut eksosen og en til å få ut fis-lukta!!! skjønnte ikke det av den lille stussen der du da? hehe

  24. #749
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    ingen skal iallefall påstå at du ikke dokumenterer bra nok, 6 bilder av baklysa dine holder nok.

    Flere bilder av eksosen da? og hvor tok du den fra? Om du har fått fiksa den ordentlig nå, da..

    Ang baklys, så skal 760-lysa passe rett i 240-ramma bak, eneste blir en liten glippe ved "hjørnet". Poffs hadde det på plastracern, se bilder der.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  25. #750
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Jeg telte over her en gang, tror du hadde 26 bilder av rattet ditt jeg

    Blei ikke noe fint med de pottene
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 30 av 206 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •