Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  26
Side 8 av 22 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 544

Tråd: gaupe: 1992 240 classic (B230FK, 531, Getrag 265)

  1. #176
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    heter vell 2 stk gaupe du må ha to like stoler ja! pris pr stk der da?
    har to c70 beige stoler med el justering på til deg hehe

  2. #177
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    heter vell 2 stk gaupe du må ha to like stoler ja! pris pr stk der da?
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=18859252

    Og for VCCN-medlemmar, er det rabattar å hente hos RealCar.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #178

  4. #179
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Bra oppgradering og bytte stoler i 240, hadde en 240 turbo som sparket greit ifra men ble frakjørt av omtrent alt før jeg fikk byttet stoler til noen med litt mere støtte.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  5. #180
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Pris og delenr på ekspansjonstanken og braketten?

    De stolene så jo ikke feil ut, spennende å se hvordan det passer med resten av bilen.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  6. #181
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Tror det blir bra med ny stol. Om du ikke skal ha passasjer på bane så hiver du vel ut den andre originalstolen,(unødig vekt)? Stol og belte så man sitter skikkelig fast i er et must når det skal gå fort

  7. #182
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Konsoll 1336683 - 120,-
    Tank 1336684 - 720,-

  8. #183
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Oljekjøler montert, er ikkje all verda til ein 16 rader i den bilen her, burde heilt klart ha holdt meg til 9 eller 13 rader. Så må ein plassere den litt uortodoks.





    16 raders Mocal oljekjølar, kopla til sandwitch med termostat. Litt trøblete å få tømt heile oljekjølaren ved oljebytte, men det får ein berre leve med.

    Festa i fronplata, bak fangeren, er ikkje all verda til sirkulasjon her, men litt er det nok. Skal få på plass oljetempmålar, så ein får kontrollert dette skikkeleg. Sannsynlegvis så skal denne få lov til å flytte opp bak grillen snart, sidan AC-vifta nok er overflødig der den står. Men er litt lite lysten på å øydelegge orginal/sleeper-looken også.

    Så vart det montering av el. vifte frå 960, litt for stor skjerm på denne for å få plass på ein 240-radiator:



    Så vart Dremelen funne fram, kutta ca ved luftelukene og tilpassa på ein gammal radiator:



    Bora opp og tilpassa dei fire skruhola som er på radiatoren, for å den til å sitte skikkeleg:


    Kobla til pinne 10 og 11 til motorstyringa, via kabelsko som ein finn i ISO-kontakt i bilstereo, straum dregen direkte frå batteriet via 6 kvadrats kabel med sikring på 30A nær batteriet. Same vifta har 60A sikring på V70 2000 modellen Brukte ein kabelsko frå ei H4-kontakt, sidan det var det einaste som var stort nok til å passe inn på pluss-polen på reléet, så der må det bestillast ei orginalkontakt som er tilpassa formålet.

    Testkøyring:



    Og det fungerer Syns vifta slår litt seint inn, er over 3/4 på målaren før vifta startar, kva erfaringar har andre her? Kan sensoren i toppen vere litt for sløv, etter 18 år i teneste? Uansett så blir temperaturen regulert fint ned, vifta går til ein når normaltemperatur igjen, så det beviser sannsynlegvis at tempsensoren er som den skal.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  9. #184
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut! Hobbyelektrikar?

    Er det kun radiatoren i ac`n som gjør at du må ha elvifte? På min med noenlunde samme oppsett så er det ingen problem med kjøling.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  10. #185
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Ser bra ut! Hobbyelektrikar?

    Er det kun radiatoren i ac`n som gjør at du må ha elvifte? På min med noenlunde samme oppsett så er det ingen problem med kjøling.
    Må ikkje ha el.vifte nei, eller tenker du på pusher-vifta som står foran condenseren? Den som står foran condenseren, er der for å auke gjennomstrøyminga ved køkøyring, for å få bedre effekt av ACen, ikkje det heilt store problemet i vårt klima.

    Men eg hadde ikkje skjermen rundt slurevifta, slik at eg ikkje fekk sug nok gjennom radiatoren til å kjøle temperaturen tilstrekkeleg ned, så då hadde eg to alternativ, og ein tek jo alltid det som gir mest arbeid

    Sparar ganske mykje bråk med el.vifta, samt at ein hentar 3-4 hk berre der, sidan den berre går når det trengs. Men eg har nok uansett ein del dårlegare kjøling enn deg, når det er meir som dekker til radiatoren.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #186
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Støy er nok en viktig faktor på denne bilen ja..

  12. #187
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    har du kobla deg opp en bryter for å tvangs styre vifta til bane kjøring da? det er kansje noe du burde tenke på hvis det blir økning i trackdays?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  13. #188
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    har du kobla deg opp en bryter for å tvangs styre vifta til bane kjøring da? det er kansje noe du burde tenke på hvis det blir økning i trackdays?
    Diskuterte det litt med FoE, og sannsynlegvis så berre brukar eg ein vanleg belyst brytar i midtkonsollen til tvangskøyringa av steg 2, og samtidig beheld den orginale funksjonen. Skal ta å sjå litt skjema på både 940 og 240 92, for om eg no treng AC-vifte, eller om steg 2 nokon gang kjem til å slå inn.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #189
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hvis det er to steg på vifta å du ikke får steg to til å slå inn så er det ikke noe problem da kjører du bare tvangs styring av steg to og når du merker at bilen blir varm i evt kø kjøring og steg 1 står på så kan du jo bare trykke på bryteren
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  15. #190
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    hvis det er to steg på vifta å du ikke får steg to til å slå inn så er det ikke noe problem da kjører du bare tvangs styring av steg to og når du merker at bilen blir varm i evt kø kjøring og steg 1 står på så kan du jo bare trykke på bryteren
    Steg 1 håndterar varmen heilt fint som det er, sannsynlegvis også om ein må stå i depotet etter banekøyring. Steg 2 er nok viktigast når ein vil gå frå bilen og sjå at temperaturen har gått seg ned før ein stoppar den.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #191
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Ikke for å strø salt i såret, men jeg synes jeg så litt lakkrust på den ene hjulbue i går?

  17. #192
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Lars Vis post
    Ikke for å strø salt i såret, men jeg synes jeg så litt lakkrust på den ene hjulbue i går?
    Den har vore der altfor lenge ja, er på ingen måte strøkent det her karosseriet heller, av heilt klar brukbilstand. Den har jo levd eit hard og langt liv allereide
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #193
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    hvis det er to steg på vifta å du ikke får steg to til å slå inn så er det ikke noe problem da kjører du bare tvangs styring av steg to og når du merker at bilen blir varm i evt kø kjøring og steg 1 står på så kan du jo bare trykke på bryteren
    Ikke noe problem å koble tvangsstyring på 2-steg vifte hvor begge stega er i bruk eller. Eller på 1-steg vifte. Bare å legge en leder fra jord til bryter og i parrallell inn på releeboks- styringen. Det blir faktisk akkurat sånn AC styringen inn på vifta med pressostatene er koblet originalt.

    Er litt kjedelig å drive å måtte passe på tempen selv hele tiden i køkjøring, så best å ha begge steg på auto syns jeg og en knapp i tillegg ved banekjøring.

  19. #194
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ikke noe problem å koble tvangsstyring på 2-steg vifte hvor begge stega er i bruk eller. Eller på 1-steg vifte. Bare å legge en leder fra jord til bryter og i parrallell inn på releeboks- styringen. Det blir faktisk akkurat sånn AC styringen inn på vifta med pressostatene er koblet originalt.

    Er litt kjedelig å drive å måtte passe på tempen selv hele tiden i køkjøring, så best å ha begge steg på auto syns jeg og en knapp i tillegg ved banekjøring.
    Slår din inn på auto no? og korleis går signalet til steg 2 med deg?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  20. #195
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Slår din inn på auto no? og korleis går signalet til steg 2 med deg?
    Den slår inn på auto når temp måleren står bittelitt over normalen. Et par grader over 92 grader tenker jeg, ser det nesten ikke på tempmåleren. Da slår steg 1 inn. Steg 2 hører jeg nesten ikke forskjell på så har ikke lagt merke til når den eventuellt har slått inn. Ikke sikkert den har gjordt det eller bortsett fra når AC aktiverer den.

    Så ville kanskje byttet temp sensoren i toppen din . Den til hjernen.

  21. #196
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Den slår inn på auto når temp måleren står bittelitt over normalen. Et par grader over 92 grader tenker jeg, ser det nesten ikke på tempmåleren. Da slår steg 1 inn. Steg 2 hører jeg nesten ikke forskjell på så har ikke lagt merke til når den eventuellt har slått inn. Ikke sikkert den har gjordt det eller bortsett fra når AC aktiverer den.
    Men då er du ikkje sikker på om steg 2 slår inn altså?

    Finn vel nokre referanseverdiar ved gitte temperaturar ein kan sjekke på, om den fungerar som den skal.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #197
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Men då er du ikkje sikker på om steg 2 slår inn altså?

    Finn vel nokre referanseverdiar ved gitte temperaturar ein kan sjekke på, om den fungerar som den skal.
    Har ikke testet at hjernen slår inn steg 2, nei. Har bare testet koblinga mi ved å legge inn jord der og se at vifta starter på steg 2.

    Er vel trinn 1 som slår inn når din er 3/4 av måleren? Trinn 1 skal slå inn såvidt over normaltemp, dvs når termostaten står fullt åpen og temperaturen fortsatt er over det den skal, og går vel ca til den er nede i normaltemp. Går sikkert an å teste trinn 2 ved å koble fra trinn 1 og vente så lenge man tørr på tomgang.

  23. #198
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Har ikke testet at hjernen slår inn steg 2, nei. Har bare testet koblinga mi ved å legge inn jord der og se at vifta starter på steg 2.

    Er vel trinn 1 som slår inn når din er 3/4 av måleren? Trinn 1 skal slå inn såvidt over normaltemp, dvs når termostaten står fullt åpen og temperaturen fortsatt er over det den skal, og går vel ca til den er nede i normaltemp. Går sikkert an å teste trinn 2 ved å koble fra trinn 1 og vente så lenge man tørr på tomgang.
    Stemmer, er kun steg 1 som triggar, dvs pinne 10. Vi satte indikatorlampe på signalet frå både pinne 10 og 11 og venta så lenge vi tørte, inn på raudt omtrent, pinne 11 vart aldri lagt til jord.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  24. #199
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Stemmer, er kun steg 1 som triggar, dvs pinne 10. Vi satte indikatorlampe på signalet frå både pinne 10 og 11 og venta så lenge vi tørte, inn på raudt omtrent, pinne 11 vart aldri lagt til jord.
    Hmm, rart. Kanskje jeg skulle prøvd på min for å se. Vet ikke om enkelte biler kun ble levert med 1-trinn vifte og hjernen da kun har 1 utgang? Kanskje du har hjerne fra en sånn? Men kan ikke tenke meg at noen FK ble levert med det, jeg har bare sett 2-trinn på 940.

    Dere dro rett ut på veien dere når dere lot den gå rødt? Vil anbefale å gjøre det hvertfall, for stopper man motoren så bygger det seg opp mye trykk og risikerer fosskoking. Temperaturen stuper med en gang man ruller fremover og slipper alt det .

  25. #200
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hmm, rart. Kanskje jeg skulle prøvd på min for å se. Vet ikke om enkelte biler kun ble levert med 1-trinn vifte og hjernen da kun har 1 utgang? Kanskje du har hjerne fra en sånn? Men kan ikke tenke meg at noen FK ble levert med det, jeg har bare sett 2-trinn på 940.

    Dere dro rett ut på veien dere når dere lot den gå rødt? Vil anbefale å gjøre det hvertfall, for stopper man motoren så bygger det seg opp mye trykk og risikerer fosskoking. Temperaturen stuper med en gang man ruller fremover og slipper alt det .
    Hjerna er ei 962-hjerne, den er brukt på både FK og FT, så er den nest siste generasjonen av desse hjernene, har både 97x og 98x variantar.


    Neida, den stod og gikk og berre plugga inn igjen steg linja, så kjølte den fint ned igjen. Men dette er den metoden eg har brukt før el.vifta var i drift.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 8 av 22 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •