Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 22 av 54 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 32 ... SisteSiste
Viser resultater 526 til 550 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #526

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Har bestilt en Borg Warner EFR high boost wastegate actuator også.
    Blir spennende å se om du merker forskjell

  2. #527
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Det trur jeg at han gjør, leste litt på det der å var visst endel forskjell ute å gikk. Men de nye fjærene du har kjøpt hva er de fra?

  3. #528
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Håper det gjør at trykket blir mer stabilt/kommer tidligere. Det er jo stort areal på wg klaffen på disse og en smugåpning før ønsket trykk er oppnådd vil drastisk ødelegge for effektiv og rask spoolup. Fjærene er orginale BC racing fra Badassparts. Når det skal sies så var det voldsomt lang leveringstid på fjærene. Bestilte de 10. Mai og mottok de 29. juni. Måtte visstnok produseres først. De er 12kg mot de 10kg som står på nå. Mye pga jeg har planer om å kjøre bane med de slicksene jeg har samt å få bedre plass til felger og dekk.

  4. Takk Holck takket for denne posten
  5. #529
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Aha. Det må være veldig stivt? Har 8kg på mine fra j-spec, om det setter seg 3stk inn i bilen er det ikke akkurat mange mm den synker sammen.

  6. #530
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ja det er veldig stiv ja.

  7. #531
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Håper det gjør at trykket blir mer stabilt/kommer tidligere. Det er jo stort areal på wg klaffen på disse og en smugåpning før ønsket trykk er oppnådd vil drastisk ødelegge for effektiv og rask spoolup. Fjærene er orginale BC racing fra Badassparts. Når det skal sies så var det voldsomt lang leveringstid på fjærene. Bestilte de 10. Mai og mottok de 29. juni. Måtte visstnok produseres først. De er 12kg mot de 10kg som står på nå. Mye pga jeg har planer om å kjøre bane med de slicksene jeg har samt å få bedre plass til felger og dekk.
    Opplevde og lang leveringstid fra badassparts, bestilte coiloverene der og de ble betalt 18mai og kom først nå i uka som var.....
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  8. #532
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Jeg fikk beskjed om at fjærene måtte produseres først når jeg purret på de.
    Spacers er bestilt fra Spacer.se. Ble 5x108 til 5x112 med M14 bolter i 20mm tykkelse forran og bak. Gleder meg til å få testet hjula på bilen.

  9. Takk Holck takket for denne posten
  10. #533
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet hvor man kan få kjøpt 302mm skiver fra 1. gen V70 billigst? Tenkte å ta en bremseoppgradering som jeg enkelt kan bytte mellom sånn at jeg kan bruke 15" vinterhjul.

  11. #534
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  12. #535
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Fant de jeg og. Men prisen er eks mva og frakt.... La de e handlekurven for å sjekke frakt, men fraktprisen kom ikke opp før bestillinga var fullført.... Mulig det blir billigere med Skruvat da?

  13. #536
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Bcb selger til ca 550kr

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  14. #537
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Noen som vet hvor man kan få kjøpt 302mm skiver fra 1. gen V70 billigst? Tenkte å ta en bremseoppgradering som jeg enkelt kan bytte mellom sånn at jeg kan bruke 15" vinterhjul.
    Jeg har montert de billigste skivene BCB selger fra V70
    Tror det er en billig upgrade i forhold de som skal ha "race" skiver med borring og slissing i alle retninger og jeg klarer sikkert å lage kast i skiva før jeg sliten den ut, så det er greit at det er billig
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #538
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Tenkte jeg skulle prøve med vanlige skiver først. Mulig jeg sliter litt med de bøylene da jeg har bil uten
    ABS
    og dermed har samme bremseopplegg med 2 slanger til hvert hjul som 740 har. 940 har ikke mindre enn 3 forskjellige delenummer på bøylene.

  16. #539
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg byttet wg aktuator. Her lå mye av grunnen til seint ladetrykk.

  17. Takk Holck takket for denne posten
  18. #540
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Knall. Hvordan ligger spool up ann nå?

  19. #541

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da har jeg byttet wg aktuator. Her lå mye av grunnen til seint ladetrykk.
    Veldig bra

  20. #542
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Den ble sterkere igjennom hele registeret men går fortsatt ikke fullt trykk før rundt 3700-4000. Men tidligere har ikke wg klaffen stengt helt pga festet og posisjonen på wg aktuator. Ble ihvertfall mye kvikkere nå. Men nå blir mappen feil så banker en anelse av og til i mellomregistetrt så har ikke dradd fullt ut. Må nok redusere ladetrykket litt også . Bikka 2,3bar, det er i meste laget.

  21. Takk Holck, vangsfreaken takket for denne posten
  22. #543
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    2.3 var på 3700ish?

  23. #544
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Må sjekke nøyere etter.

  24. Takk Skårholen takket for denne posten
  25. #545

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Kom til å tenke på en ting. Var det 2,3 bar med boost controllern aktivert eller er det grunntrykket actuatoren gir uten boost controllern?

  26. #546
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Med manuell boostcontroller ja. Uten er det vel ca 1,5bar.

  27. Takk Holck takket for denne posten
  28. #547

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Med manuell boostcontroller ja. Uten er det vel ca 1,5bar.
    Da hadde jeg lagt på enda mer forspenn på actuatoren og sett hva du havner på med trykk . Har du mulighet til å sjekke ved hvilket trykk actuatoren begynner å åpne ?

  29. #548
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg har mer å gå på med forspenn. Er vel ca5mm nå. Mener trykket lå på 1,4-1,5 uten boostcontroller.

  30. #549

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Ja jeg har mer å gå på med forspenn. Er vel ca5mm nå. Mener trykket lå på 1,4-1,5 uten boostcontroller.
    2-3mm til så hjelper det nok et hakk til antar jeg . Da bør også grunntrykket gå opp litt . Hvilken type manuell boost controller bruker du ?

  31. #550
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Bare nå jalla pysventil av ukjent merke jeg fant.

Side 22 av 54 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 32 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •