Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  125
Side 1 av 16 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 393

Tråd: Skårholen's 940, DreEcu, 530d, Truetrac ++

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard Skårholen's 940, DreEcu, 530d, Truetrac ++

    Hallo ettersom at flere har spurt om prosjekttråd får jeg vel kanskje smi sammen en, dårlige bilder nå i første omgang da jeg er veeldig dårlig til å både ta bilder og huske å ta de.

    Bilen ser ca slik ut



    Har vært med på endel morro, men også skapt veldig mye hodebry og skruing. Startet vel med at når jeg kjøpte den, så jeg at regreima sto 1 tann feil. Rettet opp i det når jeg kom hjem fra bilkjøpet. Men bilen var ikke helt frisk, byttet deretter tenningsdeler og lamdasonde. Ble ikke noe bedre prøvde med litt elektronikkrens i alle kontakter osv fortsatt ikke noe. Prøvde videre med forskjellige hjerner heller ikke til noen nytte, og bilen ble stående en stund.

    Så ble det så jeg kjøpte en ny turbo og litt småtteri til, lysten kom litt tilbake. Bilen gikk bra, men ikke rent og pent. Dermed startet et nytt kapittel for min del, datasprut ble kjøpt. Snakket litt med DreRacing her på forumet, og avtalte en demo på VCCN sin banedag. Kjøpte et sprut like etterpå, og bilen starta på første forsøk. På andre starta den ikke, ga litt beng i alt og rev av toppen som allerede var planslipt men hadde litt trua på at den nye turboen hadde skapt litt tenningsbank. Og det hadde den, pakningen var såvidt borte en millimeter og vann kom inn i sylinder nr 3.

    Skiftet denne, så var det klart for benking. Med 98 på tanken ble resultatet 260 hestekrefter og 400 Newtonmeter på hjula såklart.

    Nåværende og daværende oppsett ser slik ut.

    FK blokk, gått sikkert 400 tusen kjøpt av en svenske uten å bli overhalt. Glemte og fortelle det, motor har jeg også byttet men til ingen nytte. Skjønner fortsatt ikke hva som var feil når bilen gikk med LH 2.4, for med DreEcu er det jo ingen problem..
    530 topp, tatt en minioverhaling og planet den.
    A-kam.
    940 Manifold.
    Holset HX30W.
    F-innsug.
    558 dyser.

    Turboen gir god kjørbarhet, lader 0.5 bar på 2000 omdreininger. Vært helt konge nå på iskjøring osv, men blir byttet ut mot en litt større turbonetics.

    Og med planer om 530d girkasse av 5 trinnstypen også kjøpt av DreRacing her på forumet, han er også å finna på facebook under samme navn. Så lagde jeg en ny girspak for å slippe og mikke til noe spakstell på girkassa, og den ser slik ut. Men har fått på dekslet rundt nå da.



    Også har det seg slik at ene festet til momentstaget på bakakslinga ville vri seg litt, så måtte jeg jo også ha en bakaksling. Og da var det jo kjekt og kunne benytte muligheten til å få på plass ei sperre. Og komplett sperreaksling ble kjøpt av Steffen Tveite så den er godt utprøvd, er vel både truetrac og forsterka stikkakslinger. Et lite bilde av bilen i været, og gammel aksling ute.



    Og etter dette har bilen funket, nesten smertefritt. Bilen har fått smake 3-4 dager med iskjøring, eneste som har skjedd under kjøringa er at en radiator røk, ny ble kjøpt og skrudd på plass. Med litt mer gummi rundt seg i håp om at den skal holde Her er et bilde av bilen klar for litt tukting.



    Og hva skjer når man blir litt vel ivrig, og isen er sporete? Jo jeg tok en tur i kanten, fikk visstnok dagens værste/ beste avkjøring. Og når man ikke har noe plate under motor får man fyllt opp motorrom bra med snø kan man si. Men man kan jo ikke la det stoppe en, regreima hoppet over en 3-4 tenner. Men hva gjør vel det på en god gammel 8v? Ingenting annet enn 30 minutter snøgraving og 10 minutter på å flytte tilbake reima.



    Men vi kan vel ikke gi oss helt enda, har lyst på enda litt mer effekt. Og vi/ jeg har jo lagt en plan for det. 'Vi' kan vel starte med å ramse opp oppsettet slik jeg ser for meg at det blir.

    B230FT Blokk, kjøpt inn og blir gnukket på om dagen. Skal få neddreide stempler og h-råder fra K1.
    530 topp som skal få fjernet litt materiale av Batland etter planen.
    940 manifolden beholdes en stund til.
    F-innsuget byttes ut til fordel for et E-innsug, dette ligger klart på hylla.
    Hosleten blir byttet ut med en turbonetics E46.
    A- kam eller D- kam, dette er ikke helt bestemt enda.
    Blir også et justerbart kamdrev, tilfelle man skal justere litt.

    Dette var da den 'nye' motoren som skal inn etterhvert, blokka jeg kjøpte har fortsatt hone riper så den er nok fin til mitt bruk Slenger med et bilde av dagens jobb.



    Det var vel det for denne gang, er garantert noe jeg har glemt. Men det kan vi vel ta etterhvert
    Sist endret av Skårholen; 02/04/16 kl 15:49

  2. Takk HansOla takket for denne posten
  3. #2
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Bra du fikk smidd sammen en prosjekttråd! Har savna en plass å følge fremgangen din Følger såklart med her!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  4. Takk Skårholen takket for denne posten
  5. #3
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    fin bil og artig prosjekt

  6. Takk Skårholen takket for denne posten
  7. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hehe ja du har vel nevnt på det Jo takk Marius, skal du på Berger på neste treff?

  8. #5
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Kan gjerne overta Hydra-felgene dine, om du skal selge de

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  9. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Vil nok tru at de ikke blir solgt med det første, men du får nok beskjed Skulle dog hatt no flere felger i 15" eller 16" som burnehjul.

  10. Takk HansOla takket for denne posten
  11. #7
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    Hyggelig med en tråd! Følger med her jeg

  12. Takk Skårholen takket for denne posten
  13. #8
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    endelig kom denne tråden å! blir spennende å følge med bilen din i litt mer detaljer
    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Vil nok tru at de ikke blir solgt med det første, men du får nok beskjed Skulle dog hatt no flere felger i 15" eller 16" som burnehjul.
    jeg har 2 stk 15" turbofelger som bare ligger å tar plass?

  14. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Tjajo hvor mye det er å følge med på vet ikke jeg, sponser meg med de du da?

  15. #10
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Kan alltids slenge de med som delbetaling eller noe

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  16. #11
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    745
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Kan jeg spørre hva du gav for DreECU'en? Skal bytte ut a-gassern i 360'n med datasprut etterhvert, så må bestemme meg for hva jeg skal bruke

    Sent fra min SM-N900 via Tapatalk
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  17. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Kan alltids slenge de med som delbetaling eller noe

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
    Det er jo en mulighet.

    Sitat Opprinnelig postet av Eirik.H Vis post
    Kan jeg spørre hva du gav for DreECU'en? Skal bytte ut a-gassern i 360'n med datasprut etterhvert, så må bestemme meg for hva jeg skal bruke

    Sent fra min SM-N900 via Tapatalk
    Jeg mener å huske jeg ga 5 eller 6, jeg var vel en av de som kjøpte tidligst også. Så nå er han vel enda tryggere på sprutet og vil kanskje ha litt til. Men jeg er veldig fornøyd med dette sprutet, det har bredbandslamda, og bluetooth. Så jeg kan overvåke motoren rimelig bra, har også mulighet for å logge via bluetooth.
    Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.

  18. Takk Lasse R takket for denne posten
  19. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut med Hydra felger
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  20. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Det syns jeg også, skulle hatt et sett til i grunn. Er ispigg på de jeg har nå, skulle hatt et til vanlige pigghjul også. Vurderer nesten 16 på hydra til sommer også, ser jo veldig pent ut i grunn. Men har et sett med super dtm i 18 og eiker e1 i 17 så får vel holde meg til de.

  21. #15
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    745
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Det er jo en mulighet.



    Jeg mener å huske jeg ga 5 eller 6, jeg var vel en av de som kjøpte tidligst også. Så nå er han vel enda tryggere på sprutet og vil kanskje ha litt til. Men jeg er veldig fornøyd med dette sprutet, det har bredbandslamda, og bluetooth. Så jeg kan overvåke motoren rimelig bra, har også mulighet for å logge via bluetooth.
    Er det noe mer du lurer på er det bare å spørre, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.
    Ikke så ille pris det. Det funker fint med sugemotor og eller? Ikke bare turbo?

    Sent fra min SM-N900 via Tapatalk
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  22. #16
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    Pen pris på DreEcu da! kurrant å koble opp?

  23. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Det gjør det, Leif Andre Øvergård som kjører Rallycross National bruker dette sprutet og han vant. Så noe hinder er det neppe

  24. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av LaSSiss Vis post
    Pen pris på DreEcu da! kurrant å koble opp?
    Veldig kurrant, brukte opp igjen kontakter fra dyser og sånt jeg da. Og lodda meg inn på bare, ikke helt optimalt kanskje men slapp å vente på nye kontakter. Men alle ledninger har egne farger, også får du med skjema som viser hvilken farge som skal hvor osv. Så om du har koblet litt lys å slik tidligere er ikke dette noe værre i grunn, og en siste ting. Bruk loddehylser hvis du vil at det skal gå fort, brukte loddebolt og vanlige krympestrømper jeg på min bil, men slike loddehylser på en kompis sin. Bruke halvparten av tiden, og resultatet ble jo likt. Hadde vel litt å si at det var første gangen jeg koblet sprut også.

  25. Takk Lasse R takket for denne posten
  26. #19
    Registrerte brukere kvg4life sin avatar
    Medlem siden
    30. jan. 2012
    Sted
    Løten, Hedmark
    VCCN medlemsnummer
    841
    Innlegg
    356
    Antall takk

    Standard

    Endelig fått hue ut av ræva du å Ola, venta på prosjekttråd i lang tid
    Volvo 740 Turbo Worklog
    Volvo V70N Turbo Worklog
    96' Toyota Supra 2JZ-GTE helgebil/lekebil..

  27. Takk Skårholen takket for denne posten
  28. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Fikk jo tak i en blokk på søndagen, å i går begynte jeg å rengjøre den litt smått. Å gjorde resten i dag og resultatet ble slik.



    Tar bånnpanna senere når motoren er i motorbukk uansett

  29. Takk Lasse R takket for denne posten
  30. #21
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Skal følge med her ja
    Åssen følere bruker du sammen med sprutet? Kun de org, eller har du noen ekstra (evt hvilke)?

  31. #22
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Bruker vann -og lufttempføler fra BMW Ellers org. følere ja

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  32. Takk Lasse R, Daruu takket for denne posten
  33. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    TPS er jo også byttet, må lage en adapter evt kjøpe en for de som vil det. TPSen min er fra 850.

  34. Takk Daruu takket for denne posten
  35. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hvilken farge syns dere jeg skal ga på for 'tilbehøret' på motoren? Typ motorfester og slikt noe, tenkte litt på sølv selv. Remhjul og slikt har jeg lakkert svart igjen.

  36. #25
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    jeg syns gullzink er kult jeg da men

  37. Takk Skårholen takket for denne posten
Side 1 av 16 1 2 3 11 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. modde 96 tenners speedoring på truetrac! + div spm om truetrac
    By ellingsøyern in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 24/10/15, 13:27
  2. Truetrac til 940
    By Arne94 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 12/07/15, 15:11
  3. Truetrac i 95 mod 940 - problemer med speedometerring
    By 4x4vinge in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 04/03/15, 21:33

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •