Det trur jeg at han gjør, leste litt på det der å var visst endel forskjell ute å gikk. Men de nye fjærene du har kjøpt hva er de fra?
Håper det gjør at trykket blir mer stabilt/kommer tidligere. Det er jo stort areal på wg klaffen på disse og en smugåpning før ønsket trykk er oppnådd vil drastisk ødelegge for effektiv og rask spoolup. Fjærene er orginale BC racing fra Badassparts. Når det skal sies så var det voldsomt lang leveringstid på fjærene. Bestilte de 10. Mai og mottok de 29. juni. Måtte visstnok produseres først. De er 12kg mot de 10kg som står på nå. Mye pga jeg har planer om å kjøre bane med de slicksene jeg har samt å få bedre plass til felger og dekk.
Sist endret av GMV; 03/07/16 kl 06:14
Aha. Det må være veldig stivt? Har 8kg på mine fra j-spec, om det setter seg 3stk inn i bilen er det ikke akkurat mange mm den synker sammen.
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Jeg fikk beskjed om at fjærene måtte produseres først når jeg purret på de.
Spacers er bestilt fra Spacer.se. Ble 5x108 til 5x112 med M14 bolter i 20mm tykkelse forran og bak. Gleder meg til å få testet hjula på bilen.
Noen som vet hvor man kan få kjøpt 302mm skiver fra 1. gen V70 billigst? Tenkte å ta en bremseoppgradering som jeg enkelt kan bytte mellom sånn at jeg kan bruke 15" vinterhjul.
http://www.topbildeler.co.no/7710470-abs
For eksempel![]()
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Fant de jeg og. Men prisen er eks mva og frakt.... La de e handlekurven for å sjekke frakt, men fraktprisen kom ikke opp før bestillinga var fullført.... Mulig det blir billigere med Skruvat da?
Bcb selger til ca 550kr
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Tenkte jeg skulle prøve med vanlige skiver først. Mulig jeg sliter litt med de bøylene da jeg har bil utenABSog dermed har samme bremseopplegg med 2 slanger til hvert hjul som 740 har. 940 har ikke mindre enn 3 forskjellige delenummer på bøylene.
Da har jeg byttet wg aktuator. Her lå mye av grunnen til seint ladetrykk.
Knall. Hvordan ligger spool up ann nå?
Den ble sterkere igjennom hele registeret men går fortsatt ikke fullt trykk før rundt 3700-4000. Men tidligere har ikke wg klaffen stengt helt pga festet og posisjonen på wg aktuator. Ble ihvertfall mye kvikkere nå. Men nå blir mappen feil så banker en anelse av og til i mellomregistetrt så har ikke dradd fullt ut. Må nok redusere ladetrykket litt også . Bikka 2,3bar, det er i meste laget.
2.3 var på 3700ish?
Kom til å tenke på en ting. Var det 2,3 bar med boost controllern aktivert eller er det grunntrykket actuatoren gir uten boost controllern?
Med manuell boostcontroller ja. Uten er det vel ca 1,5bar.
Ja jeg har mer å gå på med forspenn. Er vel ca5mm nå. Mener trykket lå på 1,4-1,5 uten boostcontroller.
Bare nå jalla pysventil av ukjent merke jeg fant.