de var å få tak i ja
mener med tull og tøys? ustabil giver?
de var å få tak i ja
mener med tull og tøys? ustabil giver?
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
hehe switche mellom ute og innetemp med et trykkfint det da
![]()
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
plass blir det mer av underveishar ikke begynt med custom opplegget enda
men adder til det jeg finner av moro stuff underveis
![]()
nå er det for digital måler da![]()
de er stygge da :P
Gjør som jeg gjorde, kjøpte bryter og 2 givere til analog, også kobla de på ett veksel relè![]()
du får de til å funke på den analoge også?
har bestilt meg giver med kabel fra ebay i australia nå som kommer etter hvert. samt har giver enda ikke koblet til den som står i bilen så får vell bare vente til brytern kommer da![]()
da har jeg bestilt meg dioder til ca 400,- fra hong kong.
til alt av instrumentlys for å se om jeg klarer å senke strømbelastningen på dimmern der så det ikke faller ut. om det er den som er kaputt da. + håpet er at de originale ekstrainstrumentene kanskje kan få litt skarpere lys likt den nye VDO måleren. hovedinstrumentet er jo også som kjent noe dårlig belyst ovenfra så kanskje kraftige led ovenifra hjelper godt på. time will show om ca 10-14 dager tenker jeg...
tok ut øvre rekke med målere og koblet av den omtalte originale kontakten (The Svenhehe) og det hjalp ikke så dimmern er helt sikkert kaputt.
om de ikke fungerer de jeg har liggende i bua så skal jeg teste å bruke en dimmebryter fra 940. der er det jo skyving opp og ned. kan jo være det fungerer bedre også. må bare finne en dertil egnet plassering, ev skjære ut hull der den originale står fra før og montere. men da blir den jo stående som en firkant på utsiden av rammen, ikke så pent tror jeg. får se litt på det.
plukka ut gammel førerdør sensor til sentrallåsen, litt sliten...
bestilte ny i går, fikk den i dag. kjappt levert som alltid av Kverneland bil i trondheim
litt mer nice den nye ja, med intakte kabler ogsåhehe
så da fungerer sentrallåsen ogsådeilig med alt som fungerer og gir litt mer luxus vell
brytern til tempmåleren. Nilsson: hvordan kobla du bakpå brytern for inne\utetempen?
snart fult her nå. bare å pelle bort beltevarlseren når jeg trenger mer plass, kommer ikke på noe spes jeg trenger mer her nå så berger vell fint. beltevarsleren er uansett fjernet\deaktivert. forårsaket buzzing og kortsluttning av blinklysrele. har ikke noe behov for den uansett så var like greit å bare ta den helt bort av funksjon.
EDIT: på 242 turbo og 262 har de bryter for låsing av dørene på panelet til elvinduet. har jo da skaffet et nytt slikt panel fra sverige som sett tidligere i tråden her, hvor kobler jeg meg til for å få det operasjonelt? hvilke kabler kobles til? må vell da montere på en motor på førerdøra også så den styrer motoren der opp og ned også. bruker man bare en elvindus knapp?
står ikke i bruksanvisningen for el.sentrallås. om jeg ikke har vært halvblind og oversett da riktignok![]()
Bussgods har vært uhorvelig kjappe for en gangs skyld.. henter to FK motorer i morgen tenker jeg. en skal vaskes og shines litt før jeg skal sette den i bilen her før vintern tar helt overhånd om jeg får cash nok til å handle bensinpumpe++er i god stand så blir bare å vaske og ev male over samt ta regreimskifte og olje+filter. bør vell montere oljekjøler også, får se om det blir handla før eller etter montering. eksos må fader meg også ordnes
hehe kjøpe ferdig eller bygge selv da tro? hmmm
Er da vel oljekjøler originalt på fk![]()
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
du kan koble via et 87a rele, ha f.eks innetemp på 87a (da viser måleren din innetemp når bryteren ikke er aktivert) så når du aktiverer bryteren slår releet over og du får ute tempmå kanskje ha to instrument? litt usikker på den men..
den er liten vits i på 240n vell når DP kommer så nære. uansett så er ikke den særlig god når det er så sabla trangt nedi der med tanke på å få skifta oljefilter og det litt innomellom. balletrangt synes jeg så må vell ordne med termostatstyrt som går på luftkjølingdet jeg mente med oljekjøler!
![]()
Tok ikke bilder av hvordan kablene ligger bak der, men alle kablene ble dratt bortover skinna under hanskerommet der det er en nedsynkning for å legge de. Rele'ene ble hektet på plass bak og under luftedysa der det er plassering for de. koblet strømmen til sentrallåsen med kabelsko på pæra til hanskeromsbelysningen. der den skal kobles i henhold til installasjonsanvisningen.
på med sorte håndtak for elheiserble bra! dørtrekka var ikke mye å samle på sånn sett og er sent til firma for tilvirkning av dørsider i alu for de som så på forrige side eller hur det var.
fikk også en 3rader fra britisk bil i posten. hva skal jeg med den? samle på gode gamle volvodeler vell! var jo før jeg fikk kjøpt dashbordmontert 3er dette så delen var handlet inn til dashbordprosjektethehe
fikk også på britisk ebay kjøpt en pakke med 3poser originale nye ubrukte kabler med brytere til elspeil. det gjorde seg! kosta nesten ingenting fra england heller...
bare venter på å få høyrespeil fra britisk bil nå med slik dødvinkeldel på yttersiden der også så blir det å montere. skal teste om speilet jeg har fungerer nå med nye kabler og brytere i kveld.
mamolv: tester også de speila jeg fikk fra deg ja for å sjekk om kabelmatta eller speilene jeg kjøpte er defekte så vi finner utav det![]()
Bruk de nye 3raderne til å lage deg nytt helt deksel til den pod'en din da vel.
Skal du kvitte deg med ett kabelsett?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
nei skal ha et i reserve når det er nytt så er det jo gull verdt å ha liggende i tilfelle noe ryker eller blir revet istykker. er jo ikke å få tak i lenger så :(
3radern på dashen har bare ei tyyyynn plastplate, så det er ikke noe i nærheten av de under så det går nok ikke. blir kanskje å prøve å få laserskjært ei aluplate som passer over med utseende og det som blir lakka. for den jeg fikk med er jo knekt på midten på høyden og en del mangler på venstre hull nederst. samt den er litt forma av for mye sollys og går i en buehehe men man får vell tak i en sånn en igjen etter hvert når sjangsen byr seg
![]()
mamolv: tester også de speila jeg fikk fra deg ja for å sjekk om kabelmatta eller speilene jeg kjøpte er defekte så vi finner utav det[/QUOTE]
flotters det kodja.kona blir glad om det blir trondheimstur for å hente speil da iallefall.hehe...trondheimstur er stort sett det samme som ikea-sparkjøp-tur for henne det...![]()
hehe bra man ser muligheter og ikke begrensninger. skal se om jeg rekker eller ikke å teste det i morgen før mørket faller på. først skal jeg i rettning racing242s hjemtrakter på jobboppdrag og så bærs det rett til storlien for å hente to stk FK som skal selges en og brukes en som sagthæhæ klarer aldri å bestemme meg vett så nå blir det sannelig fk i påvente av andre ting her...
Kan prøve å lage en tegning i paint om åssen jeg kobla det? Blir mye ball å forklare :P
Sånn
Ser jeg glemte lys til bryteren, men det er jo 0 problem å få til da
Får håpe du skjønnte noe
Edit og OT:
Digger forresten de bryterene, står jo "Mera Volvo" bakpå dem xD
Sist endret av Nilsson; 28/09/10 kl 20:48
hyggeli å snakk litt shit i dagfikk vell lagt igjenn noen Meter med gummi også
håper de kommer filmer i kveld
![]()
§2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.
WWW.Facebook.com/karlsentuning
KarlsenTuning
Volvo 242 turbo
Volvo 360 turbo
Volvo 245 Turbo