Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 18 av 54 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 ... SisteSiste
Viser resultater 426 til 450 av 1339

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #426
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Siste er 0x7FFF, 0x8000 er "total lengde", checksum ligger som regel en bit før slutten av fila.
    Checksum i lh2.4 er ikke summen av alt fram til en bestemt offset også putte inn en 16bit checksum.
    Var noe complimenter og skrot, skjønte det ikke sånn ved første øyekast.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  2. #427
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Du kan bruke LH-editor til å korrigere checksum på fila før du brenner den på en chip. Det har jeg gjort inntil jeg fikk ordnet pluginen.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  3. Takk GMV takket for denne posten
  4. #428
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Nei har vært i Danmark på jobb. Er på tur hjem nå. Er inne på tanken å sveise/lodde på en nippel på andre siden av wg klokka for å kjøre mottrykk. Spent på om det gjør at trykket bygges raskere. Sliter litt med å få brent ut chip og å få riktig checksum. Fikk det til tidligere men husker ikke helt hvordan :/ Begynner å bli gammel
    Det med mottrykk på baksiden av membra'n på ei vanlig wastegateklokke har jeg prøvd. Det funka ikke.
    Har hørt folk sier at det finnes slike klokker men det har jeg til gjengjeld ikke funnet.
    Mulig det har kommet de siste årene Har kjørt med ekstern wastegate etter at jeg tok en upgrade på motoren for mange år siden.
    Det klokkene jeg har prøvd selv og sett ellers har 2 nipler og den nippelen på "baksiden" er kun til utlufting av varm luft.
    Hvis du prøver å sette trykk på baksiden vil du fort merke at all luft blåser rett ut av centeret til stanga.
    Prøvde etter beste evne å tette dette hull med diverse gummipakninger men lyktes ikke.
    Har du en ekstern wastegate som er laget for formålet fungerer det helt utmerket
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #429
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.642
    Antall takk

  6. #430
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jepp.
    Har fortsatt ikke noe trua på at den der er "duel port" mtp trykk på begge sider av membraen.
    Det står heller ingenting om at det går an å kjøre mottrykk på den, noe som garantert hadde stått hvis det var tilfelle.
    Jeg hadde ihvertfall markedsført den som det. Men de skriver at du må skru inn staget, noe som da er rart hvis man kan øke trykket på annen måte.

    "Fully adjustable from approx. 4psig and up to whatever your turbo can support, by tightening the tension on the threaded wastegate arm (or even higher with one of our variable boost controllers--see our other auctions)."
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #431
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser for meg at ordentlig trykkregulering, i form av for eksempel en elektronisk boostcontroller, kunne vært en fin løsning? Har hørt mye flott om det, men jeg vet ikke om noen eventuelt har noe negativt å si om det? Er litt nysgjerrig på det selv siden min tjuvåpner i så stor grad at jeg mister bortimot 0.4 bar makstrykk på det verste... Det er ikke noe jeg finner meg i når jeg skal bytte turbo

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  8. #432
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Eboost controller utgår da bruker jeg heller pengene på ett skikkelig sprut som støtter det....

  9. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  10. #433
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Jeg lagde mottrykksstyring på denne fra KL: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...justerbar.html
    Fungerte knirkefritt og pålitelig i ett års tid før jeg solgte bilen, ryktene skal ha det til at det har fungert prikkfritt siden.

  11. #434
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Den turbosmart har som er en erstatning for denne turboen er beregnet for å kjøre mottrykk inn på.

  12. #435
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mars 2011
    Sted
    hell
    Innlegg
    127
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte trykkregulator fra biltema til 129kr som jeg regulerer motrykket med, har brukt d på 2 biler, stabilt og bra

  13. Takk Lundberg Performance takket for denne posten
  14. #436
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Du, det BC coiloverkitet du kjøpte. Hvordan er det å kjøre på med den fjørkonstanten ?

    Jeg tenkte jeg skulle bestille til min, men er litt usikker på om jeg skal gå for gate eller race kitet
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  15. #437
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Det er veldig hardt. Fjærer mest i setet. Men det kan kombineres sånn at du har race forran og gate bak. Har selv vurdert å sette på førsterkede stv fjærer bak for å få mer vandring på akslingen. Skal veldig lite til for at ett hjul løfter seg.

  16. Takk kimove takket for denne posten
  17. #438

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Fått testa noe mer på denne ?

  18. #439
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Har bare kjørt litt. Økt trykket til 1,7bar så den går rimelig bra nå. Utover det har den ikke vært så veldig prioritert.

  19. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  20. #440

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ok

  21. #441
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en STS 237 / 116 kam utover våren bare for å sjekke. Det burde i teorien hjelpe på da 531 og vx3 kombinasjonen er helt motsatt av hva en turbomotor trenger. Portet 530 topp er heller ikke lagt på hylla men det krever litt mer jobb.

  22. Takk Holck, HansOla takket for denne posten
  23. #442

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Det blir nok en fin kombinasjon STS kammen ja

  24. #443
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått rettet og lakkert dørstokken på denne. Kjekt med kompis som er biloppretter.

  25. Takk Holck, Skårholen, hilmar takket for denne posten
  26. #444
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Da var sommerskoene på.

  27. #445
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da var sommerskoene på.
    Hva er specs på felgene ?

    Er det mye klaring til coiloversene ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  28. #446
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    8x17 ET11 Er vel ca 5mm klaring.

  29. #447
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Knakk pinnen i bakkant på spakstellet i går. Denne er reparert tidligere, men nå tror jeg ikke det går å sveise. Funderer på å lage ny overføring som er stumt montert mot kassa. Har aldri likt den orginale patenten.

  30. #448
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Sjekk ut tråden min mener det ligger et bilde om hvordan min spak er der

  31. Takk GMV takket for denne posten
  32. #449
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Fikset en helt ny overføring med en uniball, noe rør og en gearspak fra Biltema. Funker bra!

  33. #450
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Noen lunde lik min da?

Side 18 av 54 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •