Det er snakk om en del penger, men man MÅ se på hva man får for pengene og sluttresultatet pr. kr. man har brukt.
Ja det er de. Kulelagrene deres får andre fabrikanters kulelagre til å se ut som noe ungene lager i barnehagen. De er i tillegg sølvbelagt for hindre at de skjærer seg. Dette er en unik fordel man bare får med EFR.
EFR er en av få som har smidd billett kompressorhjul. (Du vet, slik som den ovennevnte Rallyturboen til Garrett.) Dette er en unik fordel man bare får med EFR.
EFR har det letteste spesiallegerte turbinhjulet på markedet for suveren spool intensitet og respons. Dette er en unik fordel man bare får med EFR.
EFR har rustfritt turbinhus.
EFR har en stor, driftsikker, pålitelig, holdbar og effektiv integrert wg. Dette er en fordel man bare har med EFR og ellers Garrett T3 hus til Cosworth / Lotus / Lancia.
EFR har en høykvalitet innebygget dump ventil.
EFR har inkludert Boost solenoid.
Sett opp tilsvarende spec. på hvilken som helst Garrett, Presicion eller hva som helst og sammenligne prisene da.Man må da bruke deler av tilsvarende kvalitet som EFR som f.eks Tial og IKKE kindadumper og kina wastegater.
RS Tuning Bergen og Turboservice forhandler EFR.
Ikke for å være stygg, men jeg utrykte tross alt tidlig min skepsis til Turbomec. Hva har denne turboen kostet deg totalt og hvor mange mil har den holdt?
Garrett T3 Cosworth / Lancia / Lotus:
![]()