Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  767
Side 60 av 77 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 70 ... SisteSiste
Viser resultater 1.476 til 1.500 av 1906

Tråd: volvo242, 18x12" rota, 2,9 16v turbo, Holinger RD6 sekvensiell, Ny sesong :D 02.04.18

  1. #1476
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Ikke stort annet en at jeg venter på at benken blir fiksa..

    Har tatt ut innsuget foresten, skal sette på sterkere fjærer på returen på spjeldene. De 2 bakerste lukker ikke 100% så tomgangen er for høy.. Og så må jeg få inn hardere foringer på bruene bak, klutsj å girboks er VELDIG hardhendt så akslingen slår frem mye.. Å det er litt begrensa med plass til sånt tull ;p. Fikk faktisk en bulk i gulvet over inngående på akslingen fordi den slo frem og opp såppas o.O
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  2. #1477
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor drar du ikke til diesel tuningsenteret? Der får du sikkert time kjappere


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #1478
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av nyborg Vis post
    Hvorfor drar du ikke til diesel tuningsenteret? Der får du sikkert time kjappere


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    fordi dær har de dynapack ;P når man er oppe i den effekten jeg skal ha så har de en feilmargin på oppimot 100 hk desverre.. Mustang dyno er kjent får å være de strengeste og gi det mest korrekte målingene. Hjul effekt skal måles på hjul å ikke på nav! Videre så har vel ES aldri sprengt en motor.. (jeg får mye inside informasjon om sånt da jeg kjenner mange i denne bransjen)

    och så er han som driver ES tuning en kamerat av meg..
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  4. #1479
    Registrerte brukere nyborg sin avatar
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    813
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    fordi dær har de dynapack ;P når man er oppe i den effekten jeg skal ha så har de en feilmargin på oppimot 100 hk desverre.. Mustang dyno er kjent får å være de strengeste og gi det mest korrekte målingene. Hjul effekt skal måles på hjul å ikke på nav! Videre så har vel ES aldri sprengt en motor.. (jeg får mye inside informasjon om sånt da jeg kjenner mange i denne bransjen)

    och så er han som driver ES tuning en kamerat av meg..
    Slik å forstå ja, har de sprengt en motor?



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #1480
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2014
    Sted
    Selbu
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Hvilken benk har det ikke skjært seg en motor i engang egnetlig? ,, kanskje 90% av gangene det skjer så er det han som har satt sammen motorn sin feil men er jo jævlig lett å legge skylda på han som sitter i bilen da den benkes. Dieselpower er flinke dem synes jeg, har brukt dem selv så , Men ES tuning er jo flinke dem og så hvem man bruker er vel ikke så nøye så lenge bilen blir bra

  6. #1481
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    fordi dær har de dynapack ;P når man er oppe i den effekten jeg skal ha så har de en feilmargin på oppimot 100 hk desverre.. Mustang dyno er kjent får å være de strengeste og gi det mest korrekte målingene. Hjul effekt skal måles på hjul å ikke på nav! Videre så har vel ES aldri sprengt en motor.. (jeg får mye inside informasjon om sånt da jeg kjenner mange i denne bransjen)

    och så er han som driver ES tuning en kamerat av meg..
    Kan sikkert stemme att det er mykje feileffekter ute å går, men effekt målt på hjul, og effekt målt på hjul skal være 99% lik. Er ingen tapskilder der som virker inn. Ville heller brukt benk montert på nav, då du får bolta direkte fast i navet, og sleppe dermed faren for spinn på rullene, og kan holde igjen det du vil :-)
    Dette er sjølvsagt smak og behag, men har fleire ganger erfart att den er vanskelig å få jakka bilen godt nok nedtil rulla :-)

  7. #1482
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    Kan sikkert stemme att det er mykje feileffekter ute å går, men effekt målt på hjul, og effekt målt på hjul skal være 99% lik. Er ingen tapskilder der som virker inn. Ville heller brukt benk montert på nav, då du får bolta direkte fast i navet, og sleppe dermed faren for spinn på rullene, og kan holde igjen det du vil :-)
    Dette er sjølvsagt smak og behag, men har fleire ganger erfart att den er vanskelig å få jakka bilen godt nok nedtil rulla :-)
    Effekt målt på nav og hjul er ikke det samme, det skiller ca 5%. Dær nav naturligvis gir en høyere effekt pga manglende hjul og friksjon! Og dynapack er også godt kjent for å gi høyere tall en mustang dyno. Har vært lite hjulspinn nedpå dær etter at rullene ble friska opp

    Dyno'n er også nylig kalibrert, mange dynoer rundt om er sjelden kalibrert og gir enda større avik!

    Men hovedgrunnen til at jeg drar dit jeg gjør er opperatøren
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  8. #1483
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

  9. #1484
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    dynojet er laaaangt unna en mustang dyno dessverre.. de gir som regel enda høyere effekt en dynapack, men det er visstnok pga oppbygginga i benken og dårlig korreksjon i programvaren. (billigere benk) dynapack og dynojet er en inertia dyno, mustang dyno er en loading dyno.

    Nissan GTR:
    Mustang Dyno: 406 HP/6400 rpm & 414 ft-lb/3800 rpm
    Dynapack: 452 HP/6350 rpm & 448 ft-lb/3865 rpm
    Tested on same day and conditions.


    dette treffer spikern på hode:
    Just because the dyno spits out a number, it doesn't means squat without knowing ALL of the correction factors.
    All of the dynos software incorporates parameters that are operator definable. The operator can "adjust" the output of the dyno to display any number desired. By adjusting weather station parameters, external corrections factors, inertia compensation, or any one of a dozen different factors the output number can be modified. Some dyno operators adjust the output of their dynos to read high

    også litt morsom lesning:
    About 6 months ago, there was a magazine
    article in "Sportscar International." This article was an interview with
    Mark Dobeck, the founder and original owner of Dynojet. In the articles he
    goes on to explain when he made his first motorcycle dyno, they weren't
    getting wheel horsepower numbers that he thought a certain motorcycle should
    get. So he incorporated a fudge factor into the number. That fudge factor
    has been present ever since in all of their dynos. That is why they tend to
    have higher dyno numbers than other dyno manufacturers.



    nå vet jeg at den mustang dynoen jeg er på er nettopp kalibrert og gir iallefall ikke noe ekstra! dette er forøvrig bekreftet tideligere når det har blitt bremset biler dær som er bremset på andre benker før og gir et lavere resultat på mustangen. Men som jeg sa tideligere, jeg drar dit pga jeg vil ha noen jeg stoler på til å mappe motoren, da den har kostet for mye tid å penger til å ta noen sjanser
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  10. #1485
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    fikk no sånne LED horelys i posten hær om dagen



    hehe, innså fort når jeg prøvekjørte bilen å den sto i benken at jeg ikke klarte å lese hva som står over bryterene etc.. fikk tak i 2 led lys for panelmontering som lyser opp områdene jeg har knapper på

    forøvrig, så har innsuget fått nye returfjærer på spjeldene! mangler bare noe småtteri og ny dynamo reim nå så er det vel klart for å fortsette benkinga snart...

    ja, å så kjøpte jeg 250 liter e85 til bremsinga og litt prøvekjøring ;P
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  11. #1486
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Snadder blir moro å se noe tall her etterhvert!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #1487
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Snadder blir moro å se noe tall her etterhvert!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja du aner ikke hvor spent jeg er ;p


    Forøvrig så kom dynamoreima i går! Får se om jeg får den sammens i helga da
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  13. #1488
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    innsuget er på plass igjen pedalen føles mye bedre ut med de nye fjærene og tomgangen ble riktig!
    Ny dynamoreim er også montert..

    da gjenstår det å lage nye hardere foringer til bakakslingen så er den vel klar får ny runde i benken, hørte snakk om at den muligens havner i benken over neste helg

    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  14. Takk Jonas Soldal, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  15. #1489
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Sså jæ'li badass!! Det krible her og det er ikke min bil en gang. Måtte det bli gode tall:-)

  16. Takk volvo242 takket for denne posten
  17. #1490
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    fikk demontert bærebruene bak i dag! blir modifisering i morgen så kanskje hjulene holder seg dær de skal være ;P

    skal nevnes at foringene (blå poly) er så myke i forhold til uniball`s stagene over, at medbringeren på inngående på akslingen banka en bulk i gulvet når jeg tok laus litt hardt under test kjøring i høst :O
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  18. #1491
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Prøvd svart poly da?
    Hvor kjører du poly i bakstillinga?

  19. #1492
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Prøvd svart poly da?
    Hvor kjører du poly i bakstillinga?
    Kun prøvd de blå, men vi fikser nok en løsning på det!

    Begge foringene i nedre bærebru er poly
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  20. #1493
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    yes, da har`n alu foringer i bærebruene! ble hardt nok tror jeg ;P

    Men det er kun midlertidig.. kommer en bedre løsning med nye bruer etter bemsinga. som forøvrig blir neste mandag

    sitter nå å lager ei enkel skisse på hydraulisk håndbrekk! må lage custom dær å nå som omtrent alt annet er "heimsnekra"
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  21. #1494
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Uniballs i bakstillinga må jo funke?
    Spent på bilder av brekket

  22. #1495
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Torgeir fikser gromme bærebruer bak, sjekk tråden hans for bilder
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  23. Takk hilmar takket for denne posten
  24. #1496
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Torgeir fikser gromme bærebruer bak, sjekk tråden hans for bilder
    Jeg har sett de! Men jeg tenker nok på en annen løsning
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  25. #1497
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Uniballs i bakstillinga må jo funke?
    Spent på bilder av brekket
    Det blir uniballs ja! Men da kan ikke coilovers festes dær de gjør i dag! Men jeg har en plan
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  26. #1498
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard




    ooops




    på torsdag eller fredag blir det kjøring igjen spent å se hva som eksploderer nå ;P

    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  27. Takk HairyHarry takket for denne posten
  28. #1499
    Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Innlegg
    994
    Antall takk

    Standard

    Fy fa*n og bøse hjuhus!! Gjør jo hele innstrykket uten og være sånn "in your face" :-D

    Gleder meg fortsatt til tall!

  29. #1500
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, dette blir nok rått
    Gleder meg til å se tallene
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Side 60 av 77 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 70 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. larset: Volvo 940GL+T Worklog. Nå med godkjenning.
    By larset in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 127
    Siste post: 09/05/16, 09:52
  2. Bredding av stålfelger
    By OHKorpan. in forum Generelt / Alle modeller
    Svar: 79
    Siste post: 07/09/15, 13:10
  3. Frydenberg`s 940 bruksbil update 2/3-11
    By Frydenberg in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 23
    Siste post: 29/08/11, 09:08
  4. Bredding av stålfelg
    By Volvo-245- in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 01/08/11, 11:13
  5. Bredding til 240
    By Alek in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 22/09/10, 14:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •