Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Da er man drifter med 2JZ eller LS motor i stedet for en turbotrimmet rødmotor.
Ja, for det har aldri daua noen budsjett-trimma 2JZ'er. Neeeeida...

Njaa, uenig med du der. Heller en som forteller fantastiske historier som trosser virkeligheten og når noe virker for godt til å være sant, så er det som oftest det - og spesielt innen trimming av motor.
Spesifiser hva som trosser virkeligheten. At ikke du selv har gjort en ting betyr ikke at det er umulig. Det blir som i 2005 når vi postet dynopapirer på 3SX.org på at vi hadde over 600hp i Keiko på 98 oktan daily driver og INGEN kommenterte det før over ett år senere. Da kommenterte de en amerikaner i tråden som da over et år på etterskudd hadde klart å få til over 600whp på 93 oktan, og han var plutselig gud over alle 6G72-trimmere. Oss overså de totalt, for hvis ikke DE fikk det til der borte, så klarte i hvert fall ikke sånne isbjørn-dyttende idioter fra et lite filleland langt oppe på Nordpolen det.

Nei, det hadde jeg ikke selv om jeg var med på en B230 bilcrossmotor som gikk med GT6 kam og 9 mm rådene, ingen turtallsperre og som til tross for tidvis helt vanvittige turtall aldri hadde problemer. Det er stor avstand mellom hvordan ting egentlig skal være og hva som går.
I mitt tilfelle har jeg sett flere hjemmebygde OHC'er - også et par jeg har laget - som har nappet av standardrådene. Så det er i hvert fall ikke bare rent snakk..

Ja det var såpass pompøst at dette ikke glemmes med det første.
Trist at vi har reisekvitteringer og fotos fra motorbyggingsseminaret vi var på...

Primærmålet ditt virker å være å formidle at du ved hjelp av å utnytte termodynamikken optimalt spec. og bygger de beste og mest effektive motorene som finnes innen enhver budsjettklasse.
Primærmålet mitt er å utnytte termodynamikk og anerkjent matematikk i form av gassdynamiske simulatorer og egen erfaring til å forbedre motorer på effekt, register, holdbarhet og forbruk til en mindre sum enn det å flytte inn i en dynobenk i en uke og kjøpe 20 sett med kammer koster hvis en vil kunne hevde seg i en bestemt klasse eller lignende. Jeg har aldri sagt eller vil si at "Jeg er motorbyggings ukronede gud"... for jeg feiler slik som de fleste andre. Jeg er for gammel til å kunne alt og aldri gjøre feil...

Hehe, GIKK ja. Hva hendte?
Tja. Eieren vant alt å vinne i sin klasse her på berget så han gadd ikke mer løpskjøring. Sykkelen går enda den. Fremdeles med 14.2:1 på 98, hvis du lurer. Vi kjørte 80 hk lystgass oppå det der til slutt. Går enda.