Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Kansje for deg, men hvis det gromme høykomp. bygget står rast i depot, man er tom for penger og man ønsker å kjøre fremfor å prate og skryte, tja, da kan ovennevnte oppskrift med fordel vurderes. Det har blitt gjort med suksess før....
Plot twist: Hva hvis det bygget går minst like godt på banen og er like holdbart? Og prisen knapt er annerledes, den er bare bygget etter annen filosofi. Hva da.?

Er det Mr. sensitive? Var det det jeg sa?
Finner det passende at du velger å nevne at du og Njål har vært sammen med " toppskiktet av motorbyggere i Europa." en ukes tid. Det er nok greit å være blandt den gjengen.
Det er heller det at du implisitt kaller meg og firmaet mitt for en svindler som tar alle penga til folk og lar de stå igjen med "Superhightechskrot" som er ubrukelig, mens din løsning er fantastisk...

Motivet for øvelsen var å vise potensialet i orginale og vanligvis foraktede ugromme deler.
For du tror at jeg konsekvent kjøper inn de dyreste dele på hylla så jeg kan doble prisen og selge de blanke fine dela til en 17'åring så han må leve på nudler i en måned, når han ikke trenger de? Hadde du bygget deg en 2.0 Sierra med standard råder og varvet den til 8500 en hel sommer? Jeg har gjort det til meg selv og eneste grunnen til at det holdt er korrekt massering av standard "ræva" råder som "alltid ryker hvis du varver over 7000 mye"...

Når omgangskretsen er "toppskiktet av motorbyggere i Europa." så stemmer nok det, men jeg har sett tilsvarende før blandt dem som har fokus på feile saker.
Du nevner dette to ganger bare i denne posten. Ikke bra. Kunne tro du hadde prestasjonsangst...

Du minner meg om en viss siddis. Alt er best, alt er toppsjikt og alt er så svære saker... "Ååååh va trøtt jag ble" som hun sa...
På den ene siden er det "Speed cost money, how fast can you afford to go?" På den andre siden er det enkelt å bygge den dyreste, blankeste og mest upålitelige bilen på arrangementet.
Jepp, det er sikkert enkelt å bygge den mest shiny og mest upålitelige brakka i hele Europa. Men det er ikke det jeg har som primærmål, akkurat. Upolert alu, ok pris og holdbarhet står nok dessverre flere mil lenger frem i køen. Det er en grunn til at jeg ikke engang gidder pusse porter med sandpapir mer. Det gir ikke kunden noe annet enn en fin del å sette på hylla, og koster de MYE mer enn det smaker.

Nope, det er ikke slike deler jeg snakker om... Det jeg snakker om er å unngå unødvendigheter som omsveist topp, custom kam, H-råder og gigantinnsug til ett oppsett tilsvarende en 300 hk rødmotor.
Jepp, jeg vet det. Men jeg jobber ikke KUN med rødmotor, og her omkring er det MYE Kinadeler... som akkurat som ditt irritasjonsmoment fører til uholdbare greier som ikke leverer.

Her en av fjordårets problemstillinger. Under årets første prøvetur hørte en kompis kraftig rådebank i den strokede og trimmede 300 + whp V8 motoren sin. Han hadde ikke budsjett til noe som helst og iallefall ikke til å kjøpe ny veiv. Løsningen er å parkere for sesongen og spare penger til neste sesong, eller...?
Løsningen er å bygge den riktig første gang. Selv om det koster litt mer enn rimeligste gummiveiva fra et kinesisk støperi som aldri har sett en V8...

Klart. Dette har du vel gjort med andre topper før? FZR1000? Er man i Europatoppen så er man jo det. Grattis med resultatet.
FZR'en gikk også bra, ja. Mot all formodning med sine 14.2:1 i komp på 98 oktan. Det er jo helt ubrukelig i visse kretser hører jeg. Jeg er ikke i Europatoppen på noe som helst bortsett fra mottak av drittslenging og dårlig råd. Der slår jeg nok de fleste.