Hvordan er kaldstartsfunkjsonen satt opp? time/temperature eller ren temperatur tabell? forskjellig throttle enrichment for kald/varm motor?
En liten skvett (par til 5 ms prime) og rundt 200% fuel enrichment og 6 grader tenning (eller ala 2. triggertann etter ØDP) bare for å få den igang. Litt avhengig av oppsettet så vanskelig å si, men noe rundt 200% i starten også leaner det av ettehvert. er ikke noe fasitsvar egentlig, du må nesten bare prøve deg frem. Er det E85 trenger du MYE suppe i starten når det er kaldt.
Dog hvis du allerede har fått accel/throttle enrichment til å funke uten rykk og napp (sånn til vanlig, når motor er varm), så vil det være lurt å sette tabellene slik at den egentlig får for lite bensin når den er kald (typ kjør uten enrich til å begynne med) så er det å justere opp gradvis til den ikke lugger eller harker ved brå gassforandringer, og en pitteliten dersj til (så du er sikker) når kjølevæska har nådd ala 40-50°C så trenger ikke jeg mer enrichment på min i alle fall, men det er ikke sikkert det er likt på din motorAvhenger også litt om du har to accel/throttle enrichment tabeller, hvis du har det, trenger du litt mindre langvarig warm-up enrichment men kompenserer med mer suppe ved gassforandringer ved kald motor.