Kan Maf av type som star I 850 og Nye type 960 stå på trykksia?
Og er det noen som vet hvordan man løser det med reinbrenning av tråd på gammle type LMM, I sammenheng med datasprut ?
Skal forhåpentligvis ha en prøvestart med en MS2 med adapter mot LH 2.4 motorstyring denne uken. Skal prøve å mappe med den oppgraderte 3" MAFen som står på den nå.
Til å begyne med blir det ikke oppkoblet reinbrenning. Jeg har foreløpig for lite info om prosedyren, men har en foreløpig ide om hvordan den kan gjennomføres.
En ide er en knapp man trykker inn for manuell reinbrenning, og en annen ide er ett tidsrele som aktiveres når tenning slås av.
Skal en slik funksjon styres av ett datasprut etter motor er slått av må sprutet fortsatt være påslått etter tenning er slått av. Jeg kjenner ikke til noen datasprut som har den funksjonen.
Om forsøket blir vellykket så skal mapping med maf etterhvert prøves ut i en annen bil også, med MS3X, og jeg håper kanskje på en Infintie maf om jeg er riktig fornøyd.
Første spørsmålet ditt har jeg ikke noe godt svar på, men jeg vet at folk har fått nyere typer maf til å fungere bra montert på trykksiden.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Hadde oppstart forrige helg. Tenning er enda ikke kontrollert med lampe, leveringsmengde og dødtid på dyser er enda ikke målt med bensintrykket og dysedriverne som denne bilen har, og tps er enda ikke helt operativ. Så det har foreløpig vært kunn oppstart uten noen form for justering av betydning.
Men vi klarte faktisk en liten start med signal fraMAFKurven som ligger inne er enda den standard som ligger der når man laster inn firmware. Tror det blir litt mapping med SD, som jeg er kjent med, før det blir forsøk med
MAFpå nytt. Vil helst loggeMAFsignal i forhold til andre verdier litt først for å studere.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Snadder! Er vell lurt å bruke SD på tenningsmap? Gmin er jo veldig vanskelig å forholde seg til. Si 3,8 volt (tatt ut av lufta) Kan jo være 1.5 kg ladetrykk på 3000 rpm :P og samme flow kan være 0.4 bars ladetrykk på 6000 rpm :P
Ossen gjør du med flow kurven? Ska jo gå ann og regne gram luft min med RPM og ca fyllingsgrad på motor. Regne ut med javne mellomrom oppover, og mate in talle på tabellen der Volt maf var i loggen du regnet fra?Sånn gorvt i starten. Eller tar du dead time og prøver deg fram?
Har fortsatt bare såvidt prøvd oppstart med maf som loadsensor, så noen av spørsmålene dine er litt vanskelige
Helgen som var nå fikk vi mappet litt, i SD. Fant ut at signalet til sluttrinn hadde vært feil vei til da, og forårsaket veldig mye fusking, som ødela pluggene.
Vi har enda ikke fått montert IAT, signal fra motortemp er litt rart, tps ledningene må stokkes om ute ved tps, og 968 dysene er for små med linjær BTR. Forhåpentligvis kan noen 95lb/hr dyser fra ett annet prosjekt brukes.
Tror kanskje ikke du har prøvd å aktivereMAFsom loadsesor i TS og sjekket mulighetene?
Om du brukerMAFsom load i tenningstabellen og AFR tabellen så regnes load om til ett simulert map signal. Det simulerte signalet vil sansynligvis ikke bli helt likt ett eventuelt parralellt map signal, men det skal ikke være noe problem å brukeMAFtil load i alle tabeller når MAFkurven er kalibrert.
Om jeg kommer så langt som å prøve mappe medMAFså vil jeg nok likevel bruke map som load i tenning, AFR og VE-trim mapp.
Tenning stiller du altså ikke etter gram i sekundet.
Selv om jeg enda ikke har mappet medMAFså har jeg logget spenningen fra den, og har sansynligvis oppdaget hvorfor bilen ikke fungerte bra med chip.
MAFviser 5v ved 183 kpa og 3986rpm. Signalet blir også urent fra ca 4.5v og opp.
Jeg har laget noen "custom fields" i MLV i tillegg til de som er der standard, slik at jeg har mulighet til å lese av spenning nøyaktig, og mafload. Tror muligens de kan være til hjelp for å kalibrere kurven selv omMAFsignalet ikke brukes til loadsignal.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018
Slik som jeg ser det, så ja.
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018