Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
Noen som veit trigger offset på B5234T? "T5"

Lurer også på om noen veit hvordan load aksen på gnist er regna ut når man kjører maf.. Er 100 på Y aksen 100% fyllingsgrad, 5 volt ut av maf, eller esitmert map??
Hviss noen har dwell på V70N coiler er jeg også veldig intressert i tall der

Ska prøve å kjøre en med Rein maf, er MS3X.

Takk for svar
Svinghjul eller secondary trigger du tenker på? På svinghjul er det rising edge på første tann etter missing 90° før ØDP, slik som på 960 og andre med Motronic 4.4 (o.l.) originalt...

På en LMM/
MAF
er 5 Volt maks fløde for aktuelle sensor. Bosch selv måler dette i gram per sekund (g/s) Det du kan gjøre er å søke opp bosch nr. og se om du finner noe fornuftig å gå etter.

Hva tenning angår så må du nesten kobble hodetelefoner på bankesensoren(e) og prøve deg frem. MBT trenger ikke å være på bankegrensen heller, så du bør sette opp tenning i en benk av noe slag så du ser når det gir mest effekt, og så logge dette opp mot den aktuelle
MAF
verdien du får og for minst to andre turtall, for å kunne gi deg en trend du kan "spå" resten av kurven grovt ut av (så du får motoren til å gå). 100%
MAF
betyr ikke at det er maks fyllingsgrad, det betyr at
MAF
/LMM er maksa på måleområdet sitt, og det er nok langt over 100% VE for aktuelle motor på de turtall som jeg regner med du kommer til å kjøre. Originalt VE på 0.6 i trykk på denne motoren gir ala 130% rundt 5000 rpm.

LMM/
MAF
er VEDLIG lettvindt når det kommer til drivstoffmengde og levering, men noe mere omfattende når det kommer til tenning.