Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  354
Side 7 av 73 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 57 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 1802

Tråd: VolvoR-Sport's 265 Prosjekt - S54B32 - ITS ALIVE!

  1. #151
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Tss.. Holder nok mer enn du trur
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #152
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Tja får se da. Ryker den så får jeg jekke opp bilen til Rune å "låne" akselen hans
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  3. #153
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hehe, lockern skal holde fint hvertfall
    holder vell true trac'en og.. hehe

  4. #154
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Jupp, ellers så får vi spleise på et par 8" yota aksler fra statene
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  5. #155
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hehe, 8" ford aksel ^^
    tipper volvo akselen holder jeg, har herja bra med de før og de har holdt

  6. #156
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    kanskje æ ska prøv på det ja..
    du har rett i det, to år e leng som du si..
    har jo understell å drivverk klart forsåvidt, men har jo ikke dele fra RSI å det tar jo tid....
    har ein kompis som har bunndel liggende på lofte å støve, samme bunndel som meg
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  7. #157
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    2.8 bunndel? 16v stempel å alt?

  8. #158
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. april 2010
    Sted
    bodø
    Innlegg
    82
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    takk takk
    joda..
    b230f blokk, skal betongfylles, borres til første over dim og frese ned piano tråd.
    RSI 2.5 veiv, råder og 16v stempel kommer
    Haltech platinum sport 1000 sprut
    msd ls1 coiler
    nuke kamdrev, rail og btr
    portet b234 topp
    hjemmelaget bunnpanne
    spm høykapasitets oljepumpe, omsveiset til å passe rettstillt motor
    hjemme laget innsug og grenrør
    3" eksos
    kappet lastebil intercooler
    walbro 255lph intank pumpe, catch tank, dobble 044 pumper
    1680cc dyser

    det var det jeg kommer på i farten
    lurer på 3"eksos blir for lite?
    1990 Opel Vectra 4x4 2000 Turbo(bruksbil)

    1983 Volvo 240GL B230AT(lekebil)

    X 86 Volvo 740 B230K

  9. #159
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Glien Vis post
    lurer på 3"eksos blir for lite?
    Du skal ha mye effekt for at 3" eksos skal bli for lite. Du kan såklart hente litt flere "gratis" hester ved å ha større eksosanlegg, men man skal ha mye effekt for at eksosanlegget skal bremse motoren så det blir veldig stor forskjell.

  10. #160
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Du skal ha mye effekt for at 3" eksos skal bli for lite. Du kan såklart hente litt flere "gratis" hester ved å ha større eksosanlegg, men man skal ha mye effekt for at eksosanlegget skal bremse motoren så det blir veldig stor forskjell.

    Haha, smalt fra rett kjeft..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #161
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Haha, smalt fra rett kjeft..
    Å? Fordi jeg har 3.5"?

  12. #162
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Vurderte ikke du 4" også a?

    Men ja, også fordi du tok 3", og mener du på et tidspunkt sa at 3" bremset eksosen for mye til ditt effektuttak, og det mener jeg skulle være 3-350 hester?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #163
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Vurderte ikke du 4" også a?

    Men ja, også fordi du tok 3", og mener du på et tidspunkt sa at 3" bremset eksosen for mye til ditt effektuttak, og det mener jeg skulle være 3-350 hester?
    Vurderte 4" downpipe. Husk at det er ikke bare dimensjonen som har noe å si. Med 2 lyddempere, katalysator 4 krappe 90 graders bøyer totalt på eksosanlegget for å komme ned med downpipen og over multilinken så blir vinklene en veldig stor eksosbrems i forhold til en 240/740/940 med stiv aksel hvor kardangbøyen kan bestå av slake bøyer og resten kan være strake rør.

    Vil tro at 3.5" anlegget mitt tilsvarer ca et JT 3" anlegg med en lyddemper mtp flow, men det er bare synsing. Skulle jeg bygd mitt i 3" akkurat som det er nå i 3.5" ville mitt vært en betydelig større eksosbrems enn et vanlig 3" anlegg.

  14. #164
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Jo lengre røra skal være jo større må de være. + at lydempere stjeler mye effekt. 90 graders bend stjeler også mye effekt..
    Jo friere jo bedre! tilogmed JT sier det er 4% mer effekt økelse ved å velge deres 1 lydempers eksos.. Hvorfor folk alltid skal henge seg opp i eksosanlegget til folk som er større en 3" er uvist :P godt slike folk ikke kjører volvo orginal cup! da hadde de hatt mye å snakke om :P
    One Ring to rule them all

  15. #165
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Jo lengre røra skal være jo større må de være. + at lydempere stjeler mye effekt. 90 graders bend stjeler også mye effekt..
    Jo friere jo bedre! tilogmed JT sier det er 4% mer effekt økelse ved å velge deres 1 lydempers eksos.. Hvorfor folk alltid skal henge seg opp i eksosanlegget til folk som er større en 3" er uvist :P godt slike folk ikke kjører volvo orginal cup! da hadde de hatt mye å snakke om :P
    Er ingen som har hengt seg opp i eksosen til noen nå, jeg bare kommenterte det ChrML sa.

    Og du har jo også sagt selv at eksosventiler ikke er så nøye på størrelsen, er viktigere å ha innsugsventiler. Men eksoshus og eksos skal jo være bøttesvært.

    Men men. Gidder ikke starte en diskusjon med deg, for det blir bare dratt ut i det usannsynlige omtrent hver gang.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #166
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Seff gidder du ikke starte en diskjusjon på det. alle vet jo hvorfor 5ventilstopper har 3 innsugsventiler og 2 eksos ventiler =)
    One Ring to rule them all

  17. #167
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    aktiv eksos diskusjon her ser jeg
    skal prøve med 3" fra turbo og helt bak først, kunne prøvd med 4" downpipe også men har alt laget en i 3"..

  18. #168
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er merkbar forskjell på 3 og 3,5 DP og for din del så trur jeg det er litt å hente på 3,5 DP bare en liten ting du budre vurdere
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  19. #169
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    okei, spørs om en skulle bygd 3.5-4" dp da..

  20. #170
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Jeg ble fortalt at hvis man skal bygge eksos til turbo biler så er en tommelfinger regel å ha 0.5-1" større dp en resten av eksosen for at gassene skal rekke å kjøle seg ned litt før dem går inn i et mindre rør i stedet for at eksoen er en sørelse hele veien.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  21. #171
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Ja du har jo god plass siden du kjører cossworth stuk på maskina di. Tenk på en annen stakkar som skal få massert inn 4" a
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  22. #172
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    a.finstad: okei, får lage ny dp når motor kommer inn i bilen da
    lars: har god plass på eksos sia jeg ja, du vil vell slite mere

  23. #173
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Vil ikke si at det er lett å få på plass 4" downpipe med skråstillt motor, nei . På min er det akkurat så det går med 3.5" mpt det motoren skal flytte seg når nye turboen havner på plass.

  24. #174
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Har du gått under jorda Rune?
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  25. #175
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hehe, har nok ikke det
    har bare ikke gidda å skrudd på den :S er mer 242n som har fått det, turbo konvertering osv + MS...

    fant ut at jeg hadde et 90 graders bend på 12cm innv liggende, men det blir vell massivt som DP

    har fikset demperfester på bærebruene bak, diffen mangler lager.. når de er presset på kan jeg montere diffen, stikkaksler, bakakselen så klart + panhard & momentstag, stabstag osv

    oppdaget også at rørene til servo tannstanga er flate, har ikke undersøkt mer men regner med at dette skal løse seg

    skulle handla bremser snart Lars, kjedlig å slippe bilen på hjul uten bremser

    har småtteri i bakhodet, som sveising av hjul baljer bak, montering av catch tank og evt trekke bensin ledning bort til y-kors.. får gjort endel bare jeg begynner

Side 7 av 73 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 57 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •