Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 187 av 206 FørstFørst ... 87 137 177 185 186 187 188 189 197 ... SisteSiste
Viser resultater 4.651 til 4.675 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Fint at du ikke ble totalt misfornøyd

Og flott at GPSen har norskt kart og greier
    joda, men jeg har nok et par høner å plukke med leverandøren av den. for det var ikke Radio på den f.eks. slik det står i spesifikasjonslisten. nok en ting de har endret på og ikke varslet om. det finnes tydeligvis to forskjellige slike enheter, jeg klarte ikke å overtale firmaet solgte den andre til å levere meg den, pga de mente den hadde svakheter som de måtte utbedre først. men nå må jeg i tillegg ha en separat DVD spiller for å kunne ha radio også, så da blir denne en ren
    GPS
    \Ryggekameraskjerm med ev videovisning på fra DVD spilleren (Alpine spilleren jeg fra før bruker i 242n...)
    så synes de skal komme med et greit prisavslag gitt når det er så mang ting som ikke stemmer med spesifikasjonene... irriterende nok! men enheten fungerer nå på det jeg hadde intensjon om å bruke,
    GPS
    og Ryggekamera men rett skal være rett!

Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Antall takk

Standard

Var en del feil ja.. Som jeg sa når du bestilte den, jeg sa at jeg var skeptisk. Men var fint at gps virket, det hadde jeg aldri trodd. Så da går det ihvertfall å bruke den, istedenfor at den blir stående som irritasjonsmoment på hylla

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Var en del feil ja.. Som jeg sa når du bestilte den, jeg sa at jeg var skeptisk. Men var fint at gps virket, det hadde jeg aldri trodd. Så da går det ihvertfall å bruke den, istedenfor at den blir stående som irritasjonsmoment på hylla
    santsant. skal starte opp 242n i mårra å dundre meg en tur å teste den i praksis. å så må jeg få tak i en hun til hun eller hva man kaller det for RCA kontaktene så jeg får koblet opp iPoden mot spilleren og testet hvordan den er på video også. er jo en grei ekstern høyttaler for
    GPS
    stemmen der, men den fungerer også på media, fram til man kobler til forsterker, bare for å få testa litt til å begynne med.

Paypal har heldigvis en grei ordning med at de kan megle om man ikke får vare som tilsvarer det man har kjøpt\betalt for, så kommer til å sjekke alt i morgen nå for å være på den sikre siden. andre enheter har jo antenneinngang også ser jeg så det er skrevet "bevist" ting som ikke stemmer med denne hos de. for Etter jeg hadde betalt så påpekte de at det Ikke var Bluetooth og det var Ikke iPod kontroll på den blant annet... så det er litt frustrerende, men gjennomførte handelen for å få tak i skjermen i det heletatt. i og med at den fullspekede var umulig å få tak i første runde nå. sjøla\sjølen kanskje kjøper av meg denne til slutt om det kommer en ny med de spesifikasjonene jeg skulle ha med tiden.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

kjapp liten visning av
    RTI
    systemet. ikke så Spes raskt på USB lesing og visning, må teste litt flere formater som sagt først før jeg vet om det er noe som fungerer bedre enn andre, og ja, det er med en liste over kompatible formater. Navi delen av den fungerte veldig bra i går når jeg var ute å testet i alle fall, så det er jo veldig moro! absolutt verdt det med tanke på NAVi, kanskje ikke for de alene for summen den kostet men verdt det som en kombinasjon.

Drev på litt i går for å finne ut hvordan den skal felles inn i dashbordet best mulig og fant vell mer eller mindre ut hvordan i går nå forhåpentligvis får jeg gjort ferdig nedfellingen i ettermiddag.
    pga måten og plasseringen den kommer til å bli montert på får jeg ikke plass til luftedyser i midten av dashen heller... så der blir det montert en 3rader for instrumenter i stede for å være et dummy hull for luft. tror det kan bli ganske bra til slutt bilder kommer etter hvert som nettkapasiteten min tillater det

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Får ut veldig mye fin info fra Navi biten på enheten. det er litt stilig synes jeg. stemmen også klar og fin på når og hvor man skal gjøre kjøre.

delt opp pyntedeksel og holderen for
    RTI
    skjermen.

kappet den tvært over der
    RTI
    skjerm skrus fast og mot høyttalerdelen.

målt opp ca hvor jeg ville den skulle sitte.

borra to 8mm hull der festeskruene til
    RTI
    skjermen i holderen skrues ned i, denne vil da fungere både som guide hvor holderen skal sitte og være en del av festemekanismen mot dashbordet når jeg har slipt ned hullet der holderen skal felles nedover der den nå står. senkes altså ned ca 0,5-1cm ned i dashbordet slik at det ikke stikker opp mer enn nødvendig.

om man ser på bildet hvor det er tegnet opp så ser man at det blir vell marginalt alt for lite plass til å lage noen luftekanaler mot midtre luftedyser. dermed blir disse fjernet og erstattet med en 3rader for instrumenter. tenkte først å bruke 240 enkeltrammer for å felle inn instrument i hver luftedyse, men når jeg så hvor langt bak måleren måtte sitte for å få plass til dekslet flush med fronten så ble det så kabler kom til å krasje mot
    RTI
    skjermen på baksiden, og det går jo ikke, så da blir det 1din hull med 3rader som jeg har liggende mer enn nok av...

blir vell noe slikt. kom på nå mens jeg skrev her at jeg skal prøve å få laget et standardhull for 1din, slik at jeg både kan ha oppbevaringsrom og\eller 1din ramme for instrumenter, om man får lyst å endre litt. da ble det fort litt bedre plan for den mens jeg skrev også. moro!

6. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Hva ble egentlig prisen på den skjermen? Nesten så man vil bytte ut den orginale

9. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Okey, morro å se hvordan innfellingen din blir

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Fikk meg ny jobb i dag, ikke aprilsnarr.... Trenger derfor en billig pendlerbil, om noen har så rop ut. Japse eller volvo. Har ikke noe å si ikke tysk

Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Begynte ikke du akkurat hos ScStyling?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Og rett etter det hos Tryg? Uansett bra å være i arbeid.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Begynte ikke du akkurat hos ScStyling?
    Joda fra mars i fjor til senvinteren i fjor. Nedgangstider på vinteren når ingen trimmer og styler biler så da er det ikke forsvarlig med to ansatte i scstyling begynte i tryg i desember ja. Men det var bare kveldsjobbing og det gikk jeg skitlei av. Fikk jo aldri tid til bil, venner eller dama mens jeg dreiv med d nå er det back in business i bilyrket igjen

Vurderer uansett salg av enten denne eller C70n for å kjøpe meg elbil, pga pendling over fjorden. Koster 4000+ bare for ferga i mnd å det koster ikke leasing av elbil tror jeg ikke, så blir nok mest lønnsomt å gå for det. Tar imot bud på både denne og C70n fortløpende ettersom jeg tenker å anskaffe elbil asap. Ikke noe poeng i 3 biler liksom...
    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Og rett etter det hos Tryg? Uansett bra å være i arbeid.

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Leasinga på ein Tesla Model S kostar over 12k/mnd. Så dyr er ikkje c70en din
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Antall takk

Standard

Regner med att salg av bilene var en god April spøk
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    Regner med att salg av bilene var en god April spøk
    Kunne vært! Men C70n kan vurderes solgt til rette budet med tanke på kjøp av leaf eller fokus elbil ja.

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Regner med at det kommer en forklarende post angående vurdering av elbil om ca 7 minutter.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Leasinga på ein Tesla Model S kostar over 12k/mnd. Så dyr er ikkje c70en din
    C70n er betalt ut av egen lomme uten en kr lån så den.koster meg.ingenting å eie egentlig. Men det kommer mye utgifter som 4000+ i bare ferge og drivstoff. Da koster det mindre å lease en billig elbil, og lade den på jobb
    Tesla er way for dyr, selv om den klart er den råeste

Tar den dær med en klype salt i og med at det er 1ste april. Men klart. Det kan være mulig. Men da dør raskt fosen ut og krigen om overprisede boliger i Trondheim vil bli enda verre. Så får håpe det ikke blir noe realitet på en del år...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Regner med at det kommer en forklarende post angående vurdering av elbil om ca 7 minutter.
    Kl mi er nå i alle fall 1 minutt over 12. Standpunkt og det jeg har skrevet er enda høyst riktig og sant. C70 kan vurderes solgt til fordel for dødkjedelig elbil.

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Er det rart strømnettet i Norge er overbelastet med sånne som deg rundt?

Kjøp deg en ergometersykkel med dynamo i samme slengen a, så du kan lade den opp uten å påvirke oss andre.

Raymond Lysaker
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe neeei
    har ikke lyst til det, men ser at økonomien i det blir bedre. synd men sant. har da 242n å brumme bort døde dinosaurer i uansett den var en del av en dårlig aprilspøk ja! men C70n kan til tross for drømmebilstatus vurderes byttet ut til fordel for noe mer "moderne" økonomisk forsvarbart dritt med 4 dynamoer eller noe...

apropot mer økonomisk forsvarbart... økonomisk kjøring???? neeeeh! moro? JAAAA!!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

testvideo av navigasjonen i bruk på veien. parkerte uttafor døra der jeg skulle og der ble den i mål den også. perfekt! mer montering i morgen ilag med elektrisk taklukemotor som endelig har skaffet riktige skruer til nå. så da blir det montering av det i morgen. skal også se litt på montering av elservopumpen og hvordan rør\slanger ev skal legges. det skal være oppe å gå innen 1-2 uker er plana, selv om mye skal skje innen den tid.
    kanskje funnet meg potensiell pendlerbil fram til ev elbil blir skaffet også... time will show om jeg får til en pris jeg kan se for meg bilen egentlig er verdt med den km stand den har........

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da har jeg fått kappa ned polstringa på dashen, og felt ned holderen. ser nå at den bør litt lenger mot speedo pga ytterkanten antageligvis. men det går bra. dette er jo testdashen så slike ting oppdages her uansett før det nye skal finkappes. må bare vente på at kl blir litt mer nå før jeg går ut å kapper med dremmelen det hullet i midten der selve spilleren kommer opp, så jeg ikke vekker folk her på mårrakvisten... steike den siste uka som arbeidsledig skal virkelig være effektiv for å si det sånn!!!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

så nå etter jeg kappa ut hullet der skjermen skal komme opp at det kan være nok å skjære ut hull akkurat for skjermen bare å skru den fast fra undersiden og opp og bruke toppdekslet bare for å skjule skruene som kommer opp der, men må ut å kjøre litt å teste om det flekser for mye eller ikke. og om skjermen kommer høyt nok opp gjennom hullet til at hele skjermen vises slik den blir montert sånn som på bildet her. blir i alle fall mer diskret om det ender opp med bare den løsningen og finere også tror jeg nok. må ut å teste nå etter jeg har montert inn dashen igjen å skifta til joggebuksa

27. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Ja er vel mange løsninger der å på innfesting ja sikkert.

Side 187 av 206 FørstFørst ... 87 137 177 185 186 187 188 189 197 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •