2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Prakteksemplar av norsk vei detta så det ut som! pusta og pesa fært dennahehe
og jeg som trodde jeg måtte over på BMW deler for å få elektrisk bakrutegardin
nå må jeg innom volvo å få sjekket om det går å få skaffet seg slik bakrutegardin som S90 Executive\Royal har enda... damnit!
Si ifra om de har da![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
som tidligere ansatt på Volvosjappa så skal det nok gå å la være å bevise noe, men prisen kan nok fort bli høy ja tenker jeg meg :(
Har småpjalla litt i dag bare for å tilpasse og teste hvordan siste biten mot passasjersiden må lages til for å sitte riktig på 960 dashen. nå er det klart. skal sjekke om det faktisk kan bli plass til en greit stor luftedyse alikevell gitt. alternativt så lages det ei plate som skrues i de 4 skruene dysa skal stå fast i, så biten stabiliseres samt det skrues en plate der diskantdekslet er for å stive opp øversiden, og på nedre del av biten på innsiden blir det vinkler og sterkt lim og noe for å holde den stabilt og lite sannsynlig skulle løsne ufrivillig. blir vell lite tid til å begynne finkappingen før over helga. bærer til Elverum på helgatur til ei venninde å typen hennes. skal bli godt å komme seg bort en tur fra trøndelagen![]()
Noen av bryterne er er det to stikk på pæreholdern da, jorder det ene, og kobler det andre til strøm ut av selve bryteren![]()
Åja, det må prøves, om jeg har slik pæreholder. Men pæreholderene skal jo ha en blank kobberbit som kommer i kontakt med en annen blank kobberbit inne i bryteren, men jeg skal prøve det du nevnte
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Ble hentet ut et Nira i7X datasprut til bilen også. fint å kunne hente ut slikt på en onsdag
Kan ikke si jeg skal montere det innen kort tid, men det er nå i alle fall hentet og ligger klart, så får sanking av givere, og planlegging av oppsett til motoren det skal på ta den tid det skal. synes nå i alle fall selv at Nira er noe av det grommeste av datasprut ut fra hva jeg har lest og slikt. Fordelen er jo også at ES Tuning i Trondheim ordner ferdigmapping for meg når den tid kommer. det teller mye, ingen vits i fancy sprut om man må land og strand for å få det mappa for enhver endring og utprøving en gang i blant...
Selge bakakslingen?
http://www.finn.no/finn/torget/annon...ry=volvo%20240
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
Jepp. fant ut at kostnaden med å få skifta lager og schimse den inn utgjør for stor kostnad kontra å få tak i TrueTrack med en gang og bruke samme kostnaden to ganger på monteringa når jeg uansett skal ha TT til slutt.
Bedre at noen med 700\900 kan montere denne rett på bilen uten mer mikkmakk og spinne løst på snøføret i stedebare speedoringen koster jo 1100kr på volvo så får nå se hva folk vil gi for komplett aksling med org sperre
Jupp Nira i7X sprut ja. tipper jeg betalte mye mindre enn deg Skjarlie ;p (0,-) hehe
kan nevne som ES Tuning sa; dataprogrammet er ikke helt brukervennlig enda, de har fått tilbakemelding om å lage to utgaver, Basic og Advanced, slik at hjemmetrimmere klarer og forstå det og starte opp bilen, og de mer drevne til å fintjune de. bare så du vet det![]()
Bestilte meg spesialverktøy på volvo for å kunne demontere ledningene i kontaktstykkene. sinnsykt mye lettere å få de ut for å kunne lage eget ledningsnett fra scratch mot bryterene, enn å drive å skjøte å klippe å "lime" i små ledningsstubber... Verdt hver ei krone!!
Spesverktøy for 1 pins hunne: 9512630
Spesverktøy for 2 pins hunne: 9512631
Spesverktøy for "hovedinsturment" kontakter: 9512636
pris veiledende\villedende ca 6-700kr for alle 3.
smokk var alle brytere ledningsløse på ca 20minutter. praktes vell kanskje 20minutt på en bryter med leatherman første gang jeg prøvde og feilet...
tenker bryteroppsettet blir slikda har jeg i alle fall dekning for de funksjoner jeg vet jeg trenger. mulig det blir laget et ekstra bryterpanel nede ved sig.tenneren ved behov. lik det som man får til 7/900 serien. må bare få noen til å laserskjære ei aluplate eller noe for å kunne montere brytere i. noen som gjør slikt her inne om jeg tegner en tegning på det med mål og slikt?
Jeg kjøpte et slikt universalverktøy til det samme på biltema eller noe til rundt 50 krMen det verktøyet der er nok bedre, om ikke annet...
![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Betalte.litt meir jahar lest igjennom manualen, og ser greitt ut. Skal nok få det til
Sent from my LT25i using Tapatalk
du slit fremdeles ikke med pågangsmotet ser jeg :P
Så lenge bilen eksisterer og jeg puster...
FikkRTIskjermen i dag. Testa den kjapt og det var.Norsk kart og alt i navigasjonen så det lover godt! Noget treg på å spille av video via usb men får se om det har.noe med formatet å gjøre når jeg begynner å se nærmere på den
.
El Servopumpa kom også så da blir.det.montert det til uka å sikkert
Får se.nærmere på det når jeg.kommer hjem fra Elverum nå. C70 på tur for de som kjenner igjen og vil hilse![]()
da har KinaRTIsystemet kommet. driver å prøver div med USB ogGPSnå i stua, men den virker Jævlig treg på USB tilgang på video f.eks. musikk filer har jeg ikke testet enda, ettersom jeg Kun bruker musikkvideo i bilene...
MenGPS'en virker Meget lovende så langt! fint grensesnitt det lille jeg har sett, og ikke minst norsk kart og fant ei lokal gate uti bygda her så da må det jo være håp. ser allerede at det kan bli en liten kinkig sak å få den til å henge opp fint i dashen, men må se litt nærmere på det før jeg kapper ut. mulig jeg må lage meg en metallbrakett mellom dashbordbraketten og torpdeoveggen som den henger i, i verste fall, så dashbordet bare blir tredd ned over den der skjermen kommer, for at den skal henge solid noker jo tross alt litt annen festemåte i XC90 kontra 960\242
![]()
Fint at du ikke ble totalt misfornøyd
Og flott at GPSen har norskt kart og greier![]()