Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 186 av 206 FørstFørst ... 86 136 176 184 185 186 187 188 196 ... SisteSiste
Viser resultater 4.626 til 4.650 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Det er jo og greitt å sveise fast sentrifugalloddet når ein først har den ute. då vil den sperre i øve 40 km/h og. fant ein guide på det på nettet ein plass, hugsar ikkje kor det var. Viss du søker litt på "G80" som diffen heiter så finn du det kanskje.
    Det gjeld slyngdiffen, og ikkje lamelldiffen.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Det gjeld slyngdiffen, og ikkje lamelldiffen.
    Ah, stemmer. er slyngdiffen eg tenker på ja.

Registrerte brukere Kristian N sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2012
    Sted
    Jessheim, Norway
    Antall takk

Standard

Prakteksemplar av norsk vei detta så det ut som! pusta og pesa fært denna hehe

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

og jeg som trodde jeg måtte over på BMW deler for å få elektrisk bakrutegardin
    nå må jeg innom volvo å få sjekket om det går å få skaffet seg slik bakrutegardin som S90 Executive\Royal har enda... damnit!

6. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Si ifra om de har da

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post

og jeg som trodde jeg måtte over på BMW deler for å få elektrisk bakrutegardin
    nå må jeg innom volvo å få sjekket om det går å få skaffet seg slik bakrutegardin som S90 Executive\Royal har enda... damnit!
    Du må bevise at du eig ein executive før du får bestille, og den er svindyr.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

som tidligere ansatt på Volvosjappa så skal det nok gå å la være å bevise noe, men prisen kan nok fort bli høy ja tenker jeg meg :(

Har småpjalla litt i dag bare for å tilpasse og teste hvordan siste biten mot passasjersiden må lages til for å sitte riktig på 960 dashen. nå er det klart. skal sjekke om det faktisk kan bli plass til en greit stor luftedyse alikevell gitt. alternativt så lages det ei plate som skrues i de 4 skruene dysa skal stå fast i, så biten stabiliseres samt det skrues en plate der diskantdekslet er for å stive opp øversiden, og på nedre del av biten på innsiden blir det vinkler og sterkt lim og noe for å holde den stabilt og lite sannsynlig skulle løsne ufrivillig. blir vell lite tid til å begynne finkappingen før over helga. bærer til Elverum på helgatur til ei venninde å typen hennes. skal bli godt å komme seg bort en tur fra trøndelagen

Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Antall takk

Standard

verdensmester i bilder på forumet tror jeg ja men er vell det som er mest interessant å se, synes jeg for min del!

original tåkelysbryer/ekstralysbryter. dessverre fikk jeg ikke indikasjonslampa til å lyse etter å ha kobla jord fra de andre bryterne på samme sted. testa flere pærer og pæreholder fra brytern på sida som fungerer. så da må det være en defekt i selve bryteren. vært kos med en bryter som hadde indikert på da...
    Har samme ekstralys bryter selv og den får jeg ikke lys i samme hva, sjekka flere ganger jord og med flere pærer. Den slår på det du ekstralys eller hva enn du vil bruke den på men får ikke lys i den, noe rart med den bryteren

Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Antall takk

Standard

Noen av bryterne er er det to stikk på pæreholdern da, jorder det ene, og kobler det andre til strøm ut av selve bryteren
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

X Volvo 940 1998

Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Antall takk

Standard

Åja, det må prøves, om jeg har slik pæreholder. Men pæreholderene skal jo ha en blank kobberbit som kommer i kontakt med en annen blank kobberbit inne i bryteren, men jeg skal prøve det du nevnte

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Hvorfor må man det?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Ble hentet ut et Nira i7X datasprut til bilen også. fint å kunne hente ut slikt på en onsdag
    Kan ikke si jeg skal montere det innen kort tid, men det er nå i alle fall hentet og ligger klart, så får sanking av givere, og planlegging av oppsett til motoren det skal på ta den tid det skal. synes nå i alle fall selv at Nira er noe av det grommeste av datasprut ut fra hva jeg har lest og slikt. Fordelen er jo også at ES Tuning i Trondheim ordner ferdigmapping for meg når den tid kommer. det teller mye, ingen vits i fancy sprut om man må land og strand for å få det mappa for enhver endring og utprøving en gang i blant...

Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Antall takk

Standard

i7 ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

s451.photobucket.com/user/kodja/media/volvo%20242%2082%20mod/DSC_0087_zpsdd1j2ruz.jpg.html][IMG]http://i451.photobucket.com/albums/qq238/kodja/volvo%20242%2082%20mod/DSC_0087_zpsdd1j2ruz.jpg
    Nice! bestillte I7 street sjølv i går, er på veg i posten

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Jepp. fant ut at kostnaden med å få skifta lager og schimse den inn utgjør for stor kostnad kontra å få tak i TrueTrack med en gang og bruke samme kostnaden to ganger på monteringa når jeg uansett skal ha TT til slutt.
    Bedre at noen med 700\900 kan montere denne rett på bilen uten mer mikkmakk og spinne løst på snøføret i stede bare speedoringen koster jo 1100kr på volvo så får nå se hva folk vil gi for komplett aksling med org sperre

Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Nice! bestillte I7 street sjølv i går, er på veg i posten
    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    i7 ?
    Jupp Nira i7X sprut ja. tipper jeg betalte mye mindre enn deg Skjarlie ;p (0,- ) hehe
    kan nevne som ES Tuning sa; dataprogrammet er ikke helt brukervennlig enda, de har fått tilbakemelding om å lage to utgaver, Basic og Advanced, slik at hjemmetrimmere klarer og forstå det og starte opp bilen, og de mer drevne til å fintjune de. bare så du vet det

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Bestilte meg spesialverktøy på volvo for å kunne demontere ledningene i kontaktstykkene. sinnsykt mye lettere å få de ut for å kunne lage eget ledningsnett fra scratch mot bryterene, enn å drive å skjøte å klippe å "lime" i små ledningsstubber... Verdt hver ei krone!!
    Spesverktøy for 1 pins hunne: 9512630
    Spesverktøy for 2 pins hunne: 9512631
    Spesverktøy for "hovedinsturment" kontakter: 9512636
    pris veiledende\villedende ca 6-700kr for alle 3.

smokk var alle brytere ledningsløse på ca 20minutter. praktes vell kanskje 20minutt på en bryter med leatherman første gang jeg prøvde og feilet...

tenker bryteroppsettet blir slik da har jeg i alle fall dekning for de funksjoner jeg vet jeg trenger. mulig det blir laget et ekstra bryterpanel nede ved sig.tenneren ved behov. lik det som man får til 7/900 serien. må bare få noen til å laserskjære ei aluplate eller noe for å kunne montere brytere i. noen som gjør slikt her inne om jeg tegner en tegning på det med mål og slikt?

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Jeg kjøpte et slikt universalverktøy til det samme på biltema eller noe til rundt 50 kr Men det verktøyet der er nok bedre, om ikke annet...
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Betalte.litt meir ja har lest igjennom manualen, og ser greitt ut. Skal nok få det til

Sent from my LT25i using Tapatalk

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Jeg kjøpte et slikt universalverktøy til det samme på biltema eller noe til rundt 50 kr Men det verktøyet der er nok bedre, om ikke annet...
    såpass. billig det da!
    joda kunne sikkert kjøpt flere til Volvoprisen, men er moro å ha org. stæsj også da hehe galskapen kjenner ingen grenser...

Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Surnadal, Møre og Romsdal
    Antall takk

Standard

du slit fremdeles ikke med pågangsmotet ser jeg :P
    78mod 244DL
    78mod 242L
    87mod 240GLE

Volvoguttn@hotmail.com

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Volvoguttn Vis post
    du slit fremdeles ikke med pågangsmotet ser jeg :P
    Så lenge bilen eksisterer og jeg puster...

Fikk
    RTI
    skjermen i dag. Testa den kjapt og det var.Norsk kart og alt i navigasjonen så det lover godt! Noget treg på å spille av video via usb men får se om det har.noe med formatet å gjøre når jeg begynner å se nærmere på den
    .

El Servopumpa kom også så da blir.det.montert det til uka å sikkert

Får se.nærmere på det når jeg.kommer hjem fra Elverum nå. C70 på tur for de som kjenner igjen og vil hilse

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da har Kina
    RTI
    systemet kommet. driver å prøver div med USB og
    GPS
    nå i stua, men den virker Jævlig treg på USB tilgang på video f.eks. musikk filer har jeg ikke testet enda, ettersom jeg Kun bruker musikkvideo i bilene...
    Men
    GPS
    'en virker Meget lovende så langt! fint grensesnitt det lille jeg har sett, og ikke minst norsk kart og fant ei lokal gate uti bygda her så da må det jo være håp. ser allerede at det kan bli en liten kinkig sak å få den til å henge opp fint i dashen, men må se litt nærmere på det før jeg kapper ut. mulig jeg må lage meg en metallbrakett mellom dashbordbraketten og torpdeoveggen som den henger i, i verste fall, så dashbordet bare blir tredd ned over den der skjermen kommer, for at den skal henge solid nok er jo tross alt litt annen festemåte i XC90 kontra 960\242

Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Antall takk

Standard

Fint at du ikke ble totalt misfornøyd

Og flott at GPSen har norskt kart og greier

Side 186 av 206 FørstFørst ... 86 136 176 184 185 186 187 188 196 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •