Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 77 av 123 FørstFørst ... 27 67 75 76 77 78 79 87 ... SisteSiste
Viser resultater 1.901 til 1.925 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #1901
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av krisvol Vis post
    Kan ikke bli annet enn SINNSYKT bra!
    Hehe, håper på det!LM har alltid vært ein drømmefelg så det var sjukt gøy at dessa dukka opp med rett boltsirkel
    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Knalltøft!

    Bra å se at det er andre enn meg som også satser på fete rims!
    Takk for det!
    Gleder meg til og sjå felgane dine på bilen din
    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Sava Brage, dette blir rått med stor hårete Rrrr

    Skjønner nå hvorfor du er litt pengelens :P

    Tidl. daain83.
    HeheHar eindel ting eg må kjøpte til huset og, derfor eg trengte pengar Men felghandelen hjalp ikkje akkurat på
    Men eg fekk felgane til ein kjempe pris syns eg så er veldig fornøgd med kjøpet
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  3. #1902
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Rått!!! BBS <3
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  4. Takk volvobrage takket for denne posten
  5. #1903
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Rått!!! BBS <3
    Einig Deilig og endeleg være BBS eigar
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. Takk Wrasko, Larsgunnar takket for denne posten
  7. #1904
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Skal ta ut skruane i kneet i morra tidlig, så då blir det nok ei lita stund til det blir skikkeleg jobbing med bilen igjen..
    Men har fått litt noken deler heime, skjært ut fester til batterikassa og funne meg emne til bensincatchtank blandt annaLegger ut litt bilder i morra!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. #1905
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    GRATULERER, blir nok ikke stort fetere felger på en 240!
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  9. #1906
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    GRATULERER, blir nok ikke stort fetere felger på en 240!
    Takk for det!Gleder meg til og teste dei på bilen!Har ein LM kopi på bak no, men det er STOR forskjell i utsende på dei ekte og falske felgane!

    Fått nye polyforing til bærebruene bak sida eg ikkje greidde få ut dei gamle heile


    4stk 1/2" BSP - AN10 til oljekjølarsystemetBlåfargen skal vekk, blir sikkert til at eg får eloksert dei svarte


    100mm VDO turtellar


    Laga fester til batterikassenSåg eg tabba meg ut litt, skjærte dei ut i 3mm mens batterikassa er 4mm alu..Noken formeiningar om festet blir sterkt nok på denna måten?

    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  11. #1907
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Bør gå fint det, men tror jeg ville laga støtte "kneet" noe større både opp langs kassen og ut forbi hullet...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. #1908
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Om du sveiset det meste av lengden vil det nok holde
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  13. #1909
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Bør gå fint det, men tror jeg ville laga støtte "kneet" noe større både opp langs kassen og ut forbi hullet...
    Det var noke sånt eg og kom fram til når eg sveiste det og "kneet" smelta vekk med ein gang Men trur det blei bra alikevel, blei vertfall sterkt nok!
    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Om du sveiset det meste av lengden vil det nok holde
    Har heilsveist både oppsida og under så det skal nok holde

    Punkt på begge festene


    Begynt på heilsveising, som deke ser så smelta den støttekanten vekk med ein gang..


    Sånn blei det ferdigHeilsveiste strekka, bygde opp kanten med sveis og slipte det til etterpå.


    Undersida, ikkje så fin sveis der..Blei litt gap og pendle over der


    Så sveiste eg ferdig bærebruen bak så no er dei 100% klare til lakkSveisinga blei eg sjukt fornøgd med!


    Lita stripe inni og, samme som i framkant der det er dobbelbrett
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  14. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  15. #1910
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ja, du er en kunstner med den sveisen
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  16. #1911
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Ah... du helsveisa ja.. Men da spiller det liten rolle egentlig... blir jo som å forlenge bunnplata
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #1912
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut!

  18. #1913
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ja, du er en kunstner med den sveisen
    Hehe, takk for det! Har begynt og få bra dreisen på aluminium, det er gøy!
    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Ah... du helsveisa ja.. Men da spiller det liten rolle egentlig... blir jo som å forlenge bunnplata
    Blei til heilsveising ja, syns det ser best utOg no blei det vertfall sterkt nok!
    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    ser bra ut!
    Takk for det, følger med på prosjektet ditt i spenning og!

    Brodern har laga til gassrulle rett på spjeldet sitt på T5 motoren hans, så fant ut at eg ville gjer det ogSer mykje bedre ut!
    Sånn såg innsuget mitt ut


    Etter og ha rense vekk "litt" greier Skal slipe til der eg har sveist igjen gassdyse hola og



    Renska banjokoblinga som følgte med innsuget, det hadde eit rør sveist på som det var skrudd på slangar og aluminiumsrøyr..Tenkte bruke den til vacum viss det trengs


    Har kappa av tappen på termostathuset og sveist igjen holet og.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  19. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  20. #1914
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Eg har jo såklart sveist igjen hola på traversen min som eg no trenger til LMR motorfesta Men eg fekk ein gammal travers av ein kompis så skjærte ut biten med motorfeste hola frå den og sveise i min travers..
    Første bit tilpassa



    Ferdig sveist


    Og ferdig sveist og slipt på begge sider
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. #1915
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Litt karosseriarbeid som har blitt gjort på bilen
    Trilla den opp på løa for og kunne sveise på den, må sei eg gleder meg til og få på ekte LM felgar i 18"


    Sveist ferdig hjørna på brannveggen på begge sider, manglar litt sliping


    Sømsveist litt ekstra framme sidan dei orginale punkta var sprekt fleire plassar der..Fortsatte berre 2cm ekstra på dei orginale sveisane og slipte lett over etterpå



    Skjærte opp for dei nye topplagringane i det andre tårnet


    TIG sveist i hop og slipt til etterpå



    TIG sveiste baksida på begge platene og slipte det glatt og fint etterpåHadde god gjennombrenning på andre sida så sveiser ikkje noke meir der


    Platene er montert for og bygge tårnstag, måtte sveise litt på andre tårnet når eg slipte der..Hadde vært litt for unøyaktig før eg sveiste det i hop så slipte vekk for mykje av sveisen der



    Laga til første del av tårnstaget og punkta det på


    Og dei to andre delane klare..Første delen er like lang på begge sider, men alikvel blei den korte delen på venstre side kortare ein den på høgre når den skulle treffe punktet på torpedoveggen med samme vinkel som høgre sida Veit ikkje koffor, men trur det berre får bli sånn, er ikkje så mykje at ein legger skikkeleg merke til det.




    Har ikkje heilsveist noke på staget sida eg må teste om det går med motoren først Litt usikker på om eg skal bruke staget, eller gå for noke enklare
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  22. Takk Kristian N takket for denne posten
  23. #1916
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Bruk det staget og lag kryss i tillegg! grunnen til at det ikke passer helt er at bilen ble sveisa sammen med 2x4 som jigg en gang i tia på fabrikken hehe

  24. #1917
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Mitt forslag... Også kan du bruke ganske tynnvegga rør... gjerne 30mm i dia med rundt 1.5mm vegg om det er vanlig svart. Er det chromoly kan du fint bruke 1.2mm vegg

    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. #1918
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hva med å bruke ovalrør?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  26. #1919
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Bruk det staget og lag kryss i tillegg! grunnen til at det ikke passer helt er at bilen ble sveisa sammen med 2x4 som jigg en gang i tia på fabrikken hehe
    Haha det kan nok være grunnen ja Skal ha på vertfall ett rør til mellom innfestningane i bakkant, sånn som på ditt
    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Mitt forslag... Også kan du bruke ganske tynnvegga rør... gjerne 30mm i dia med rundt 1.5mm vegg om det er vanlig svart. Er det chromoly kan du fint bruke 1.2mm vegg
    Det var jo ett godt forslagLurer på og sette inn trekanten i det eg har laga til no, har lyst og ha bøy på røra for finare utsendeMen dei som går inn mot bakre innfestningane må være på innsida av innfestninga, viss ikkje får eg ikkje av og på boltane
    Røra eg har brukt er 32x2mm
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Hva med å bruke ovalrør?
    Ovalrør er vanskeleg og bøye til fint uten og kappe Også gidder eg ikkje kjøpt inn 6m for og lage tårnstag, men det hadde absolutt vært kult viss eg hadde fått til og forme det fint

    Eg og brodern fant ut vi skulle testmontere motoren for og sjå korleis ting passarMontert motorfestene på motor, dei passa veldig bra!Sida eg har gammal type motor kan eg bruke veldig mange boltar viss eg vil kun med og gjenge opp plassar som allerede er borra.



    Monterte deretter girkassaHar ikkje bytta lageret i veiva enda, monterte den berre med den orginale "styringa"



    Slipte bittelitt på spora for og få inni puter med M10 då eg var tenkt og tegne opp deler til girkassetravers når motoren var i


    Motor på veg inn! Perfekt balanse med ein stropp framfor bunnpanna og ein på "flensen" på girkassa..Måtte senke traversen 10-15mm for og få bunnpanna over den og motor på plass.


    Motor på plass med testmontert innsug, berre for gøy



    Motorfesta på traversen passa supert og, men platene mot traversen var borra for M8 skruar mens det orginalt er M10..Så dei kjem eg til og bore opp når alt skal monterast for godt..Styringa gjekk aaaakkurat klar, men må montere ein kortare låsebolt nederstOgså kjem eg til og slipe vekk litt gods på aluminiumklumpen for og få litt meir klaring..Er vel maks 2mm på det trangaste no
    Sist endret av volvobrage; 22/03/14 kl 10:30
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  27. #1920

  28. #1921
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Godt å se det passer så bra Da vet jeg hvilke fester jeg skal ha når den tid kommer.
    Blir nok ombygging til hvitmotor hos meg og. Men min skal få gå med rød blokk en stund til.

    Gleder meg til å se fortsettelsen
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  29. #1922
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Liker IKKE!
    Får lyst på selv.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  30. Takk ArneR takket for denne posten
  31. #1923
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Lekkert!
    Takker!
    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Godt å se det passer så bra Da vet jeg hvilke fester jeg skal ha når den tid kommer.
    Blir nok ombygging til hvitmotor hos meg og. Men min skal få gå med rød blokk en stund til.

    Gleder meg til å se fortsettelsen
    Skulle ikkje du ha seksar?Isåfall ville eg ikkje brukt dessa motorfestene, kjem tilbake til det snart
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Liker IKKE!
    Får lyst på selv.
    Berre og handleFår jo kjøpt alt som skal til for og skru motoren rett i bortsett frå girkassetravers og mellomakslinglager oppheng viss ein skal kjøre med 740 mellomaskling lager
    Testa 13c turboen på(kjem bilder av det) og med den slepper ein noke ombygging og snuing av turboDå er det egentleg berre bunnpanne, oljerør, vannrør og innsug + litt småtterier som må byggast om
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  32. #1924
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Hadde planer om 6'er ja. Men ser ikke ut til at jeg får det godkjent, siden infoen jeg klarer å finne avgasskravene ikke er god nok. Har ikke fått svar ifra BT, men har egentlig slått meg til ro med at en 5'er er like bra
    I tillegg så er jo det effekten og, skal ikke mye til før det er over hva som er lov å ha i 240'n.

    Så jeg har egentlig begynt å se på en B5204T av ett eller annet slag, som er under kravene for 240, og heller bytte ut innmat senere.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  33. #1925
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Noe ferdig kjøpte motorfester de der? Så noe skrøpelige ut... ingen ribber som går ut til bolta og sveisa inn midt på ei tynn rett plate når hulla er i hjørnene, samt den sikk-sakken på det venstre gjør jo den bakerste arma funksjonsløs... svensk patent?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 77 av 123 FørstFørst ... 27 67 75 76 77 78 79 87 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •