http://www.summitracing.com/int/part...8688/overview/
Dette er en mulighet ihvertfall, vet dog ikke om det er E85 kompatibelt
aei-18688_xl.jpg
http://www.summitracing.com/int/part...8688/overview/
Dette er en mulighet ihvertfall, vet dog ikke om det er E85 kompatibelt
aei-18688_xl.jpg
Sist endret av Holck; 10/03/14 kl 16:05
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
AN-koblinger? Bruk nå heller hydraulikkkoblinger ;-) skikkelige saker i ordentlig metall:-) og halve prisen :-)
Sist endret av Ola Moen; 11/03/14 kl 17:45
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
AN er vel bare jic? Eller tar jeg feil der?
Sent from my iPhone using Tapatalk
De jeg har vært borti har vært jic ja, bare i alu istedenfor stål/rustfritt.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Men på jic som dere kaller det er det kanskje mm/tomme-gjenger?
Er jic en egen kobling?
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
AN er tatt utgangspunkt i JIC, er samme gjengene på de
samt at de tetter langt over det som skal til på en bil da man aldri oppnår det samme trykket her som på et hydralisk anlegg
På en kompis sin 240 brukte vi en kvart toms BSP (mener det var det) til JIC overgang på motoren (FT motor) og an4 slange derfra til turbo. Dette ble gjort for at han glemte å bestille kobling når han kjøpte slangen og det at den lokale entrepenøren har koblinger på lager slik at det ble oppstart samme dag kontra å måtte vente på en AN kobling.
Den overgangen betalte jeg 30,- kr for inkludert en hydraulikktetning som har gummiring vulket fast i en kobberring.
Og hvis du vil slippe enda billigere unna kan du gå for BSP koblinger, de er enda litt billigere enn JIC (BSP finner du blant annet på original oljekjøler samt slanger som er originale på B230ET )
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Du får mye fint i hydraulikk verden, så du kan velge mellom mm, BSP (som er en tomme gjenge) og mange andre.
Om du leter etter slike ringer som kimove nevner, så heter de dofty ringer/pakninger og er til å tette hydraulikk-koblinger.
Men du får hydraulikk-koblinger som er konet på toppen, slik som AN er. Da slipper jo du pakninger om slangekoblingen er laget til å passe
Og du får det utrolig mye billigere enn AN, og kan og velge hvilke slanger du vil bruke, om det er metallomspunnet teflon eller olje/bensinbestandige gummislanger.
Tess, hydroscand og andre kan vise deg mye som passer godt til det du vil![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Jeg har alltid brukt JIC og BSP på mine. Hydraulikk slanger til filterflyttere og til olje inn på turbo. Slangen kan man omtrent ha liggende inntil downpipe uten at de tar noe skade av det. Torgeir har vel sett hvordan det lå på motoren min. Max 10mm klaring mellom downpipe og slanger. Tåler både plenty trykk + varme. :-)
Ræva bilde, men det viser hvor nær det lå. i 5 år ;-)
![]()
Sist endret av Ola Moen; 11/03/14 kl 20:00
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Okey.
Da lærte jeg litt i dag å
Men alt av vanlige BSP-rør-koblinger jeg har kjøpt på tess har aldri vært billige. Alt fra 40-50 til 100 penger for ei kobling.
Er'n flink til å lete og evt har en avtale med lit rabatt en stand så hjelper det så klart på
Og hvis jeg skulle brukt noe annet enn AN/JIC så måtte jeg ha hatt overganger til AN for å bruke den slangen jeg skal, og da hadde jeg sikkert vært like langt prismessig.
Nå er de andre koblingene bestilt alt, men takker uansett for tipsAlltids kjekt det og jeg kan se etter JIC hos en lokal en her neste gang jeg trenger noe sånt
![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Tess er helsikes dyre. :-/ AEO har mer fornuftige priser i grunn. :-)
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Vet om en kjekk kar som har gode priser på tess![]()
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Jeg har også gode priser på tess, men det hjelper lite når de har et sentralt innkjøpskontor som er helt på trynet. Har noen bekjente som jobber godt inni systemet der. Og de er veldig oppgitt. De ser at flere konkurrenter kan selge ut til lavere pris enn Tess kjøper inn for.
Hos Würth er det litt annerledes med mye. Der opererer de ofte med 70-90% rabatt på en mengde varer ut til bedrifter. De har veldig mye mer å gå på der.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
har bare skum lest de siste sidene angående tank og bensin systemet jeg har planer om å kopiere tanken til rogern her inne han har gjort akkuratt som du planlegger å bygge tank i tank her har du en link: http://forum.vccn.no/showthread.php?...rn-s-240-turbo
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Var innom BCB i stad å gjorde en hyggelig handel
Nuke Fuelrail
Nuke 50mm Dumpventil
Nuke Bensintrykksregulator
Nuke Kamdrev
Nuke Bensinfilter
Walbro 450 bensinpumpe
Bærebruer som er 25mm bredere og vinklet 5grader fremover
Endeledd
Bærekuler
![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Hey, er jo folkraceshop bærebru jo. Mye kosta dem på bcb?
Sent from my C6903 using Tapatalk
De jeg kjøpte kommer ifra KL.
Er ikke helt sikker på vanlig utsalgspris. BCB tok de inn nå pga jeg ville ha de.
De koster 975,- på KL. Så noe rundt der + litt vil jeg tro
Bilder fra webbutikk
KL sine.
Folkraceshoppen sine ser sånn ut.
![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Alltid herlig med nye deler!![]()
Skal handle litt nuke deler etterkvert eg og, rekner med kvaliteten på delene er like bra som det ser ut på bilde?
Må du bredde framme no sida bruene er breiare?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Deler er bra![]()
Hvordan er innfestningen til nuke dumpen?
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Kvaliteten er meget +
Også liker jeg det svart, for da er det ingenting som sier "bling" frammi der. Anonymt og fint.
Tror ikke jeg må bredde noen ting. Men man vil kunne se at den har litt bredere sporvidde.
Holck har breddet originalbruene sine og regner med å få ett look alla den på hjulstillinga.
Jeg har kjøpt mere snadder som kan rette opp litt vinkler slik at camberen ikke blir helg banan innover.
Bilen til Holck
![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no