Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 120 av 176 FørstFørst ... 20 70 110 118 119 120 121 122 130 170 ... SisteSiste
Viser resultater 2.976 til 3.000 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    jeg laget catch tank system, pumper opp fra org tank med 940 turbo pumpe i armatur og så over i 2 liters alu tank som det sitter en 044 pumpe som forer motor
    Hvor sitter denne tanken?

Jeg er litt sær når det gjelder bensinsystemet.
    Batteriet mitt sitter baki, og jeg vil ikke ha noen bensinslanger/rør/tanker/pumper baki det ettersom da blir bagasjerommet helt ubrukelig til andre ting.
    Nekter å ha så mye som 1 liter melk baki der da Bensin og strøm hører ikke sammen hvis det er 0.003% sjanse for krasj.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

simpel engineering is easy to maintain, and it works

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hvor sitter denne tanken?

Jeg er litt sær når det gjelder bensinsystemet.
    Batteriet mitt sitter baki, og jeg vil ikke ha noen bensinslanger/rør/tanker/pumper baki det ettersom da blir bagasjerommet helt ubrukelig til andre ting.
    Nekter å ha så mye som 1 liter melk baki der da Bensin og strøm hører ikke sammen hvis det er 0.003% sjanse for krasj.
    jeg har satt denne under hatthylla ca midt i bilen, men på en annen side så har ikke jeg batteriet bak da.
    gjorde det slik for å kunne kjøre orginal tank og slippe bensinproblemer i sving osv

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    jeg har satt denne under hatthylla ca midt i bilen, men på en annen side så har ikke jeg batteriet bak da.
    gjorde det slik for å kunne kjøre orginal tank og slippe bensinproblemer i sving osv
    Okey.
    Har sett mange som lager sånn system og det funker nok helt knall
    Og hvis jeg ikke skulle brukt bagasjen til noe så hadde det nok sitti fuelcell baki der. (Med noe heftig beskyttelse rundt battieret )
    Et annet pluss er at hvis jeg blir stoppet av politiet/vegvesenet så ser de ikke noe av bensinsystemet mitt, og da kan de ikke påstå at bensinsystemet er "uforsvarlig". Bilen blir brukt langs veien.
    Nå blir de sikkert ikke så veldig imponert hvis de ser under panseret, men det hender seg at man treffer på hyggelig folk som jobber i etatene også
    Men det er ikke så lett når man er sta og vil gjøre ting på litt teite måter, hehe.
    Det er da dette med skum kommer inn. Spørsmålet er om det har noe for seg eller om det bare kødder opp mer.

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Kan jo bygge en tank i bensintanken Det er det jeg har planer om.
    Eneste minuset med det er at om en skal gjøre noen forandringer på den delen, så må tanken ned. :P
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Antall takk

Standard

Ta ned tanken, skjær av litt av toppen. sveis et 20cm høyt firkantet tårn i senter/bunn av tanken. Legg skum rundt i resten av tanken. Bør ligge tight /stødig. Legg sug fra pumpe og retur til tanken i bunn av firkanten og sveis igjen toppen av tanken. Da har du noe som er 100% safe mot fuelcut, batteriet ditt og BT

Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

OakHeart Racing

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Kan jo bygge en tank i bensintanken Det er det jeg har planer om.
    Eneste minuset med det er at om en skal gjøre noen forandringer på den delen, så må tanken ned. :P

Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Ta ned tanken, skjær av litt av toppen. sveis et 20cm høyt firkantet tårn i senter/bunn av tanken. Legg skum rundt i resten av tanken. Bør ligge tight /stødig. Legg sug fra pumpe og retur til tanken i bunn av firkanten og sveis igjen toppen av tanken. Da har du noe som er 100% safe mot fuelcut, batteriet ditt og BT

Hadde egentlig planer om å skjære hull i tanken og sveise fast ett 4"rør og lage ei plate som ligger på toppen av tanken som alt skal festes i.
    Fikk det plutselig for meg at det var mulig å kjøre uten noe sånt ettersom 255-pumpa mi ikke har gitt noen kutt. Men det er kanskje ikke så smart
    Jeg burde kanskje finne igjen tegninga og bygge om like vel.

Noen som har sett hvordan isolasjonen på lednigner har det i E85 ?

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Her har du ei god løysing for dei krava du har:

http://people.physics.anu.edu.au/~am...l_swirlpot.htm

Søk på Swirl-pot/swirlpot, det er ikkje catchtank du skal ha.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Er ikke det samma greia? Og hva er evt forskjellen ?

Hvor er det tenkt at denna tanken skal sitte?

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Antall takk

Standard

Catchtank skal bare ha inngang i toppen, samt lufting. Du vil ikke ha den krema olja der tilbake i motoren din. En ekte swirlpot er forma som tanken over, men er kon på nedre halvdel samt inngangene fra retur og hovedtanken er skråstilt. Dette for å få fuelen til å sirkulere. Da er uttaket i bunn av kon. Ideen bak tanken over på bildet er at fødepumpe + retur skal sørge for at tanken alltid er full. Noe som gjør akkurat samme jobben som en swirlpot, og forsåvidt tårnet du hadde tenkt å sveise inni tanken din. Om du fortsatt skal gå for denna "BT" løsningen så glem det over og fortsett med rør-i-tank løsningen.

OakhearT RacinG

OakHeart Racing

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Er ikke det samma greia? Og hva er evt forskjellen ?

Hvor er det tenkt at denna tanken skal sitte?

Står i sida over:

MOUNTING - The swirlpot can be mounted for example high in the free space situated between the front left corner of the rounded fuel tank and the panhard bar mounting bracket. The left side main chassis rail protects it from the side. The unit lines up with existing fuel lines that route through the panhard bar mounting bracket, so no issues there. Safer outside than in the boot ?
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Catchtank skal bare ha inngang i toppen, samt lufting. Du vil ikke ha den krema olja der tilbake i motoren din. En ekte swirlpot er forma som tanken over, men er kon på nedre halvdel samt inngangene fra retur og hovedtanken er skråstilt. Dette for å få fuelen til å sirkulere. Da er uttaket i bunn av kon. Ideen bak tanken over på bildet er at fødepumpe + retur skal sørge for at tanken alltid er full. Noe som gjør akkurat samme jobben som en swirlpot, og forsåvidt tårnet du hadde tenkt å sveise inni tanken din. Om du fortsatt skal gå for denna "BT" løsningen så glem det over og fortsett med rør-i-tank løsningen.

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Står i sida over:
    Så forskjellen på denne swirlpoten og en "makan" tank fra f.eks. NUKE er at den står skråstilt og at bensina går rundt og rundt inni der?
    NUKE kaller sin "surge tank" ser jeg.

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Antall takk

Standard

Jepp

OakhearT RacinG

OakHeart Racing

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Formålet med swirlen, er at det skal drive ut luft av bensinen, og ein annan effekt er at ein får litt hjelp til mating ut av tanken. Det er både ein akkumulator og ein "rensestasjon" for bensinen. Nuke sin ser ikkje ut til å innehalde noko swirl i det heile tatt.

Det burde jo vere temmeleg enkelt å bygge noko slikt inn i tanken, for å få det heilt usynleg. Men vil biltilsynet reagere på at du har ein liten tank ved tanken? 240 Turbo hadde jo f.eks. ein akkumulator ved bensinpumpa bake.

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Formålet med swirlen, er at det skal drive ut luft av bensinen, og ein annan effekt er at ein får litt hjelp til mating ut av tanken. Det er både ein akkumulator og ein "rensestasjon" for bensinen. Nuke sin ser ikkje ut til å innehalde noko swirl i det heile tatt.

Det burde jo vere temmeleg enkelt å bygge noko slikt inn i tanken, for å få det heilt usynleg. Men vil biltilsynet reagere på at du har ein liten tank ved tanken? 240 Turbo hadde jo f.eks. ein akkumulator ved bensinpumpa bake.
    Det er ikke sikkert de vil reagere på en sånn type tank med vanlig svarte slanger og kanskje ei pumpe i originalbrakett under bilen.
    Men hvis jeg bruker AN-slanger og 1-2 pumper, så blir det mye "oppmerksomhet" der, men er ikke sikkert de gidder å bry seg heller. Nå har jeg ikke sett under bilen ved tanken på en stund, men er det plass til en sånn tank og pumper med tilbehør der?
    Å ha noe under bilen på originalplass er utelukket pga potetåkre på diverse baner jeg kjører på
    Nå skal ikke BT i utgangspunktet se på bilen min heller, men jeg er redd for at jeg kan få en sånn fin lapp der hvor det står at jeg har å møte opp

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Å ha noe under bilen på originalplass er utelukket pga potetåkre på diverse baner jeg kjører på
    Ved panhardstaget er jo du vel rimeleg trygg for det som måtte kome. Du har ikkje pumpe under bilen no?

Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Antall takk

Standard

Mellom tank og braket til panhardstaget er det plass ;-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Ved panhardstaget er jo du vel rimeleg trygg for det som måtte kome. Du har ikkje pumpe under bilen no?
    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Mellom tank og braket til panhardstaget er det plass ;-)
    Okey. Da skal jeg ta en titt der neste gang jeg har bilen i en bukk
    Her finnes det ikke pumpe under bilen nei. Jeg kjører med Walbro 255 i tanken

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Koffor er du så skeptisk til og ha batteriet ilag med bensinopplegg i bagasjen?Ser f.eks at noken av gruppe a bilane hadde det?

Bensinsystemet er jo i teorien tett, og sjølv om det skulle lekt er det vel berre og la luka stå open i stund før ein tar av batteriklemmene(sida det då kan oppstå gnis)?

Har tekt og ha både bensin og batteri i bagasjen, derfor er det kjekt og høyre ka andre folk tenkerEtt alternativ er vel batteriet der baksete egentleg står, men det blir vel neppe godkjent?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Du har jo lufting på batteriet? Alle
    P2
    bilane har jo dette under bakerste luke.

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Koffor er du så skeptisk til og ha batteriet ilag med bensinopplegg i bagasjen?Ser f.eks at noken av gruppe a bilane hadde det?

Bensinsystemet er jo i teorien tett, og sjølv om det skulle lekt er det vel berre og la luka stå open i stund før ein tar av batteriklemmene(sida det då kan oppstå gnis)?

Har tekt og ha både bensin og batteri i bagasjen, derfor er det kjekt og høyre ka andre folk tenkerEtt alternativ er vel batteriet der baksete egentleg står, men det blir vel neppe godkjent?
    Flere grunner til at jeg aller helst ikke vil ha batteri og bensin i samme rom.
    Det ene er at jeg har en litt raus kjørestil Bilen skal brukes, og selv om jeg mener jeg er en god sjåfør så kan det skje feil haha. Eller at noen andre gjør feil og kjører inni meg.
    Da er det ikke noe særlig med bensin og strøm i bagasjen syns jeg.

Det andre er at jeg før har hatt med meg ishjul baki bagasjen sammen med jekk, olje, vann og reist på isbane for å kjøre. Da trenger jeg all den plassen jeg kan ha baki der.
    Om bilen fortsatt skal hjulkjøres til isbaner har jeg ikke tatt stilling til enda. Før stolte jeg veldig på bilen mtp motor og driftssikkerhet, men det har gradvis avtatt med årene, hehe. Men håper den er på topp igjen med ny-bygget
    Bilen går mer og mer på tralle til treff. Litt fordi det er mere krefter i sving i alt som skjer og det er lettvint mtp å få med bilen hjem.

Hvis jeg får en visningslapp av BT. (Så er jeg nok fucka uansett hvordan bensinsystemet mitt er)
    Jeg har skilt på bilen og vil gjerne prøve å beholde de så lenge som mulig
    Men da vil jeg kunne vise frem bilen uten at det glinser alt mulig her og der. Jeg vil gjerne at bilen er i orden, men har ikke noe behov for å vise frem noe.
    Jeg lar heller kjøringa stå for praten i stedet for å ikke kjøre og bare stå med panseret oppe.
    Så jeg beundrer alle dere som bygger "showbiler" som skal tuktes på bana. Jeg er ikke helt der men det står det respekt av
    Jeg er så trist at jeg vil ha svarte silikonslanger og ett anonymt motorrom.

Jeg kunne f.eks hatt en sånn surgetank eller en NUKE-tank til venstre under hattehylla, men da ville jeg har bokset den inn med noen stålplater også putta batteriet mitt oppi en plastikkboks. Batteriet sitter til høyre under hattehylla.
    Hvis jeg har flere muligheter til dette med bensin så vil jeg strekke meg langt for å unngå å ha noe i bagasjen pga av sikkerhet og plass.
    Den dagen jeg ikke trenger plassen og evt setter batteriet i en plastboks eller flytter det så blir det fuelcell med en gang. Det er det beste uansett

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

21. Takk J.A.S takket for denne posten
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Du har jo lufting på batteriet? Alle
    P2
    bilane har jo dette under bakerste luke.
    Lufting på batteriet?

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Hva med og bygge noe holdergreier under bilen?
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Antall takk

Standard

Ja, noen ganger kan det være greit å ta den på tralle når man skal stad å kjøre på isen. Hihi...

'80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Lufting på batteriet?
    Ja, det er ein slange på batteriet for å lufte ut gassen frå batteriet.

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Marius Skau Vis post
    Hva med og bygge noe holdergreier under bilen?

Gaupe og Ola mener det er plass ved tanken, men jeg har ikke sett etter.
    Og ha noe under bilen på original plass er helt uaktuelt da Norske baner nesten ikke har sanfeller lenger. Det er sand + stein + jord + plen = potetåker Da har ikke bensinpumper noe å gjøre under bilen.

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Side 120 av 176 FørstFørst ... 20 70 110 118 119 120 121 122 130 170 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden