VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Ta å bruk en ekstra time eller to i benken Zeeker mht kam instillinga, så finner dere nok en instilling så du blir fornøyd. Så vidt jeg leste på Sævar så hadde han her en del advance på kammen først for så å retardere igjen for å få mer hester på topp så det må nok brukes litt tid på detta også så du får det slik du vil ha det![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Jeg vil gjerne vite detSånn til senere.
Men om han vil at det skal ut in public vet jeg ikkeDet får han avgjøre selv, hehe.
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
På siste bremsinga hos Volden hadde jeg 280-290 nav HP på 4000RPM så det må du bare slå nå Zeeker.
"Kjørbart" register , 400 nav NM fra 3750-6500 RPM , det må du også slå nå
Siste bremsing.jpg
Sist endret av Holck; 24/02/14 kl 00:00
Nå begynner dette å bli interessant, noe jeg ikke har fått med meg er hvem som har jobben med valg av kam.
Jo jeg kommer til å publisere data på kammen etter bremsing. Er jo litt spennende å se om jeg treffer der jeg vil førstog toppen må jeg modde rett også.. tunga rett i kjeften nå kjenner jeg med alle forventningene her. Motoren vil nok bli mer turtallsvillig enn Holck sin, men med bredere register og fremdeles bra trøkk fra bunn. Det er målet hevertfall, så fårn se om den gamle blokka holder
![]()
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Kult
Det blir veldig spennende Tor24, motoren min lider jo av forferdelig astmatikk oppover i registeret så der vil dere nok tjene mye der tror jeg
. Så blir det jo også kult å se hvordan turboen svarer med twin entry osv.
De stempla til Zeeker får vel også en real helse sjekk nå
Litt feigt at dere fyrer med sprit da(ironi for den som ikke tok den)
Sist endret av Holck; 24/02/14 kl 22:25
Er det noen som vet om Walbro 400 / 450 kommer med montering av filter som på denne helt til venstre?
Det jeg klarer å finne er at den er sånn teit og har kun "fast stilling" og ikke at man kan vri filteret slik man vil.
![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Da har jeg fått eksostempmåleren. Det gikk jammen meg fort til å være ifra US & A.
![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Ser veldig bra ut. Virker kvaliteten grei
?
Sist endret av Holck; 26/02/14 kl 15:25
Det lille jeg tukla på det før jeg pakka den vekk så
Og selve boksen er mye mindre enn jeg trodde.
Mindre enn en 20 pakning med røyk.
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Har bestilt meg Rail, BTR, Filter, Dumpventil. Alt fra NUKE, og i svart.
Bestilte samtidig trykkføler som skal sitte i BTR og som viser bensintrykk på ei klokke inni bilen.
Turbo er også bestilt.
Har enda ikke bestemt meg for om det blir rør eller slanger under bilen :/
Fordeler og ulemper med begge deler syns jeg.
Hva er det som lønner seg å kjøre med av 10 eller 100 micronfilter ?
Er det noen ulemper med å kjøre med 10 f.eks?
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
10 og 100 micron er størrelsene på partiklene det samler opp, 100mikron er finere enn 10.
Så om filteret fløder nok ville jeg hatt 100
Sendt fra min Thaifon
Definitivt 100
Sent from my C6903 using Tapatalk
artig at det skjer ting igjen![]()
'80 242 Turbo
'86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
'90 940 - s90
'05 V70 2.0T
Glimrende.
Da er det bare å glede seg, for som du vet, dette er det du har kjørt med: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=81717
Er det ikkje mangen som bruker 10 micron mellom pumpe og catchtank og 100 micron mellom catchtank og fuelrail?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Har enda ikke klart å bestemme meg angående fuelslange/rør. Men tror jeg lander på teflonslanger med stålkord rundt.
Og er det noen her som har Walbro 255 GSS 341/342 pumpe i tanken?
Det jeg lurer på er om det er vanskelig å få armaturet nedi, og om det er plass til filteret i "tønna".
Har hørt at folk har sliti med å få putta shiten ned i tanken, men har aldri sett noe mer på det selv. Var derfor jeg bestilte meg den som heter GSS 340.
Hvis dette ikke er noe problem så kommer jeg til å kjøre med Walbro 450 i tanken uten noe mere mods.
Alle har hørt om at folk sliten som pokker med bensinkutt ved halvfulle bensintanker på 240 men jeg har aldri hatt det problemet, og på Rudskogen i fjor så kjørte jeg med så lite som 10 liter og det var ikke ett eneste fjusk.
Har også drevet å lekt med tanken om å dytte skum nedi tanken. Og evt bare lage en ring som ligger på utsiden av tønna, men vet ikke noe om hvordan skum oppfører seg, og om det evt vil holde bensina borte fra tønna i værste fall.
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
jeg laget catch tank system, pumper opp fra org tank med 940 turbo pumpe i armatur og så over i 2 liters alu tank som det sitter en 044 pumpe som forer motor