Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 119 av 176 FørstFørst ... 19 69 109 117 118 119 120 121 129 169 ... SisteSiste
Viser resultater 2.951 til 2.975 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #2951
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Spørsmålet mitt nå er vel hvor mye den toppen din er tukla med, for akkurat nå hvis vi sier du har org topp så ville jeg valgt 0.83 - men faktumet er at den ikke er org. Men så hadde han org stempler og 1,7 i ladetrykk og 12 grader tenning. Hadde han hatt et fornuftig komp.forhold og tenning ville han hatt endel mer effekt. Så egentlig altfor mange faktorer som spiller inn.
    Jeg vet ikke hvor effektiv toppen blir etter at den er ferdig kontra en std en.
    Men tror jeg ender opp med AR 0.83, og hvis det blir for lite får jeg finne mere $$ og kjøpe større hus.
    Kjedelig å gå andre veien i hvertfall.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #2952

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ta å bruk en ekstra time eller to i benken Zeeker mht kam instillinga, så finner dere nok en instilling så du blir fornøyd. Så vidt jeg leste på Sævar så hadde han her en del advance på kammen først for så å retardere igjen for å få mer hester på topp så det må nok brukes litt tid på detta også så du får det slik du vil ha det

  3. #2953
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ta å bruk en ekstra time eller to i benken Zeeker mht kam instillinga, så finner dere nok en instilling så du blir fornøyd. Så vidt jeg leste på Sævar så hadde han her en del advance på kammen først for så å retardere igjen for å få mer hester på topp så det må nok brukes litt tid på detta også så du får det slik du vil ha det

    Må nok prøve på det.
    Regner med at jeg får med en grunninnstilling når jeg henter topp og kam Så får jeg vel prøve litt i benken.
    Det blir ikke en omslipt A-kam likevel, men en ny custum-kam.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #2954

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Må nok prøve på det.
    Regner med at jeg får med en grunninnstilling når jeg henter topp og kam Så får jeg vel prøve litt i benken.
    Det blir ikke en omslipt A-kam likevel, men en ny custum-kam.
    Ok, blir spennende å høre hva dere lander på hvis dere har mulighet til å oppgi data på den .

  5. #2955
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg vil gjerne vite det Sånn til senere.
    Men om han vil at det skal ut in public vet jeg ikke Det får han avgjøre selv, hehe.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #2956

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg vil gjerne vite det Sånn til senere.
    Men om han vil at det skal ut in public vet jeg ikke Det får han avgjøre selv, hehe.
    Det er forståelig hvis han ikke går ut med, skal jo tross alt ha til mat på bordet de også

  7. #2957

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg så på mitt eget papir med bandit-turboen og der og har jeg 200whp ved 4000 rpm.
    Så ett 1.06 hus og org 530 topp kommer like seint som den forrige turboen min, men så er toppen min tuklet litt med fra før, og skal tukles enda mere med nå, så kanskje det hadde blitt smooth med ett 1.06 hus kontra ett 0.83.
    Men samtidig så hadde ett 0.83 hus sparka i vegen alt mye før også
    Og det er det jeg har lyst til. Ha en kjapp motor i bunnen slik at jeg kan kjøre fort på SS2 på Gardermoen.
    På siste bremsinga hos Volden hadde jeg 280-290 nav HP på 4000RPM så det må du bare slå nå Zeeker .
    "Kjørbart" register , 400 nav NM fra 3750-6500 RPM , det må du også slå nå

    Siste bremsing.jpg
    Sist endret av Holck; 24/02/14 kl 00:00

  8. #2958
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Nå begynner dette å bli interessant, noe jeg ikke har fått med meg er hvem som har jobben med valg av kam.

  9. #2959
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg vil gjerne vite det Sånn til senere.
    Men om han vil at det skal ut in public vet jeg ikke Det får han avgjøre selv, hehe.
    Jo jeg kommer til å publisere data på kammen etter bremsing. Er jo litt spennende å se om jeg treffer der jeg vil først og toppen må jeg modde rett også.. tunga rett i kjeften nå kjenner jeg med alle forventningene her. Motoren vil nok bli mer turtallsvillig enn Holck sin, men med bredere register og fremdeles bra trøkk fra bunn. Det er målet hevertfall, så fårn se om den gamle blokka holder
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  10. Takk Holck, OlaBoy takket for denne posten
  11. #2960

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Jo jeg kommer til å publisere data på kammen etter bremsing. Er jo litt spennende å se om jeg treffer der jeg vil først og toppen må jeg modde rett også.. tunga rett i kjeften nå kjenner jeg med alle forventningene her. Motoren vil nok bli mer turtallsvillig enn Holck sin, men med bredere register og fremdeles bra trøkk fra bunn. Det er målet hevertfall, så fårn se om den gamle blokka holder
    Kult
    Det blir veldig spennende Tor24 , motoren min lider jo av forferdelig astmatikk oppover i registeret så der vil dere nok tjene mye der tror jeg . Så blir det jo også kult å se hvordan turboen svarer med twin entry osv.
    De stempla til Zeeker får vel også en real helse sjekk nå
    Litt feigt at dere fyrer med sprit da (ironi for den som ikke tok den)
    Sist endret av Holck; 24/02/14 kl 22:25

  12. #2961
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som vet om Walbro 400 / 450 kommer med montering av filter som på denne helt til venstre?
    Det jeg klarer å finne er at den er sånn teit og har kun "fast stilling" og ikke at man kan vri filteret slik man vil.

    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #2962
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått eksostempmåleren. Det gikk jammen meg fort til å være ifra US & A.

    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #2963

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut . Virker kvaliteten grei ?
    Sist endret av Holck; 26/02/14 kl 15:25

  15. #2964
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det lille jeg tukla på det før jeg pakka den vekk så
    Og selve boksen er mye mindre enn jeg trodde.
    Mindre enn en 20 pakning med røyk.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #2965

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Bra

  17. #2966
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Har bestilt meg Rail, BTR, Filter, Dumpventil. Alt fra NUKE, og i svart.
    Bestilte samtidig trykkføler som skal sitte i BTR og som viser bensintrykk på ei klokke inni bilen.
    Turbo er også bestilt.

    Har enda ikke bestemt meg for om det blir rør eller slanger under bilen :/
    Fordeler og ulemper med begge deler syns jeg.

    Hva er det som lønner seg å kjøre med av 10 eller 100 micronfilter ?
    Er det noen ulemper med å kjøre med 10 f.eks?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #2967
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - Turbobanditen - ZF girkasse

    10 og 100 micron er størrelsene på partiklene det samler opp, 100mikron er finere enn 10.

    Så om filteret fløder nok ville jeg hatt 100

    Sendt fra min Thaifon

  19. #2968
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Definitivt 100

    Sent from my C6903 using Tapatalk
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  20. #2969
    Registrerte brukere Koff sin avatar
    Medlem siden
    17. mai 2012
    Sted
    3320 Vestfossen
    Innlegg
    145
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    10 og 100 micron er størrelsene på partiklene det samler opp, 100mikron er finere enn 10.

    Så om filteret fløder nok ville jeg hatt 100

    Sendt fra min Thaifon
    10 micron er 10 ganger finere enn 100 micron
    10 micron filter er ofte av papir, så om du skal kjøre etanol, så kan du bare glemme det!!! For det tetter seg med EN gang :P
    Holder i massevis med 100 micron!
    Tlf: 452 66 579
    OakhearT RacinG

  21. #2970
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    artig at det skjer ting igjen

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  22. #2971
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Turbo er også bestilt.
    Glimrende.

    Da er det bare å glede seg, for som du vet, dette er det du har kjørt med: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=81717

  23. #2972
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Er det ikkje mangen som bruker 10 micron mellom pumpe og catchtank og 100 micron mellom catchtank og fuelrail?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. #2973
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Koff Vis post
    10 micron er 10 ganger finere enn 100 micron
    10 micron filter er ofte av papir, så om du skal kjøre etanol, så kan du bare glemme det!!! For det tetter seg med EN gang :P
    Holder i massevis med 100 micron!
    Åja, sånn det var! Beklager


    Sendt fra min Thaifon

  25. #2974
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Har enda ikke klart å bestemme meg angående fuelslange/rør. Men tror jeg lander på teflonslanger med stålkord rundt.

    Og er det noen her som har Walbro 255 GSS 341/342 pumpe i tanken?
    Det jeg lurer på er om det er vanskelig å få armaturet nedi, og om det er plass til filteret i "tønna".
    Har hørt at folk har sliti med å få putta shiten ned i tanken, men har aldri sett noe mer på det selv. Var derfor jeg bestilte meg den som heter GSS 340.
    Hvis dette ikke er noe problem så kommer jeg til å kjøre med Walbro 450 i tanken uten noe mere mods.
    Alle har hørt om at folk sliten som pokker med bensinkutt ved halvfulle bensintanker på 240 men jeg har aldri hatt det problemet, og på Rudskogen i fjor så kjørte jeg med så lite som 10 liter og det var ikke ett eneste fjusk.
    Har også drevet å lekt med tanken om å dytte skum nedi tanken. Og evt bare lage en ring som ligger på utsiden av tønna, men vet ikke noe om hvordan skum oppfører seg, og om det evt vil holde bensina borte fra tønna i værste fall.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #2975
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    jeg laget catch tank system, pumper opp fra org tank med 940 turbo pumpe i armatur og så over i 2 liters alu tank som det sitter en 044 pumpe som forer motor

Side 119 av 176 FørstFørst ... 19 69 109 117 118 119 120 121 129 169 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •