eg hadde 500 framme på min 245. men det blei for stivt. har nå 350 meiner eg....
eg hadde 500 framme på min 245. men det blei for stivt. har nå 350 meiner eg....
-75 242 på vent...
-77 244 bruk/vinter bil
-93 245 skrense bil
-08 XC70 kåne bil
Spørs hva du skal bruke den til og hvilke dekk du kjører.
Aaah..! Ser her at det passer seg nydelig med lavt innpress på disse
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Rått med lavinpress kantfelger på x70 ja!
Blir å følge med her!
¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt
begynte på coioversene framme idag
bruker fjærbein fra 240 for har bilstein racing dempere til dem.
setter sammen meg gjengerør fra ebay.
kapte av røret fra fjærbeinet og brukte gjengepartiet til dempermutteren på topp, inn med gjengepartiet. kappet av bunnen av det. sveiste på røret fra fjærbeinet under der og tilslutt ble bunnkappa satt på.
og da har man et slikt sett
gjenstår bare å sveise på fester til navet på røret, avventer til skal montere det på bil for å se hvor de skal sitte for å få fjæringsvei. Dette oppsette funker kun når man ikke har drivakslinger på bilen. demperrøret er så langt at det vil ta i akslingene..
spekulerer litt på hvilken løsningen jeg skal bruke for å holde akslingen stabil sideveis.
er det noen som har noen formening om hva som er best av:
Standard panhardstagløsning med uniball
eller
sette på skråstag mellom fourlinkstagene som vist på bilde.. avstivning mellom fourlinkstagene kan gjøres på flere måter har jeg sett..
Er det noe som er noe spesielt bedre enn den andre eller er det noen som har bedre løsninger? har ikke tenkt å brukt penger på wattlink egentlig..
Jeg regner med du bare skal bygge bilen en gang, så da kan du jo bare bruke et helt vanlig panhardstag. Wattlink på en banebil er jo egentlig ikke nødvendig da du ikke har 40-50cm fjæringsvei.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
ja er jo bare om skråstag mellom fourlinkstagene er bedre.. eller dårligere? Kostnaden på de to løsningen blir den samme når må ha 2 uniballs på begge løsningene..
ellers så ble en 960 motor raidet i helga, tok av bunnpanne, oljerør, peilerør, vannrør, motorfester og radiatorslange med termostathus. Er det noe mer som er kjekt å ta med fra disse motoren når man skal konvertere 5erene?
ny pakke fra ebay, type billig
Dynamo/servo pumpe festene kan være greie og ha
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Blir så fett dette.
Fett! Må følge med på denne!
Geir Boman Rinde
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem
---
Volvo V90 R-design T8 2020
kappet ut litt golv
rensket rammevangen
tok kopi av fourlinkplatene
blir litt deler til overs :P
vatret opp bilen slik at man har noe å gå etter
hullene i plata var selvsagt en del for stor, de var 76mm og akslingen er 64 så da ble det lagt i litt biter. kappet på åpning for å få de på akslingen
vatret opp først mellomakslingenflensen, deretter vatret opp fourlinkplatene slik at de var like
hengte opp akslingen med jekkestropper og tau for vinkelen på akslingen
sveiste inn 50x50 firkantrør under rammevangen, satte på platene slik at bunnrøret ble vatret opp.
satte inn et firkantrør til over rammevangene
og da var fourlinkdelene på plass, skal sette på firkantrør imellom de to firkantrørene og kappe bort en bit av det nederste firkantrøret for å ha plass til mellomakslingen
hevet det øverste firkanrøret så mye som mulig for å ha plass til mellomakslingen for den kommer veldig høyt, så hele tunnel på bilen må heves, punktet inn plater imellom for å fylle opp
Dette er høyden delene har blitt montert etter, rekner dette som kjørehøyde for bilen. ellers er alt punktet inn bare, skal gjøre ferdig resten av bakstillingen før helsveiser det.
imorgen blir det å heve rammevangene over akslingen for å få fjæringsvei samt å montere dempere og panhardstag.
Rått!!
Tidl. daain83.
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Sjukt tøft! Bra arbeid, gleder meg til og sjå korleis golvet skal byggast opp
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ser drit tøft ut!
Geir Boman Rinde
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem
---
Volvo V90 R-design T8 2020
Moro å følge med på dette!!
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
ja det gjør jeg å :P
ble ikke så mye som hadde tenkt idag, ble bare en økt på kvelden. Dagens prosjekt ble å heve rammevangene bak
satte på støtteben i bakant av bilen i tilfelle bilen skulle svikte mye når kappet ut rammevangene
laget til malen på hvordan rammevangen skulle bygges om, hever den 10cm med dette.
bare å legge den på bilen å kappe i vei, vips så har man en stor åpning
akkurat der kappet rammevangen bakerst befant det seg skumgummi, hadde ikke trodd skulle treffe på det men :P
inn med plate
ble helt ferdig på den ene siden og halvveis på den andre siden
siden som er ferdig
aiaiaai hær skjæres det ut og lages til. skrekk å gru, men fytti som jeg gleder meg til å se resultatet
Stilig prosjekt, følges!
Tenk ikke på det og hvor vanskelig kan det være.
1993 Volvo 940 GL+T <--Worklog
1988 Volvo 240 GLE [X]
Du har baller som begynner på det her!
Imponert
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
det gjør jeg å, men er noen "5min" igjen da :P
ser kanskje litt for lyst på ting, har ikke kommet til at "det her var kanskje litt dumt vettu" :P
gjorde ferdig den andre rammevangen idag, laget disse i 2mm plate
fortsatte på tverstaget som skal holde coiloverne, laget først festeører
plasserte de på 40x40 rør som vinklet av i endene
satte denne på toppen av rammevangen, og da henger bakakselen der fikk ikke tid til å sveise det ferdig idag