Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 181 av 206 FørstFørst ... 81 131 171 179 180 181 182 183 191 ... SisteSiste
Viser resultater 4.501 til 4.525 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Nei, jeg kjører manuelle seter. 20 kilo ekstra går kun utover lommeboka, og jeg låner ikke akkurat ut bilen hver dag.

Lest meg opp på Wasted Spark-prinsippet, sprek måte å eliminerer fordeler. Pent blei det og.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Auto-down/up på vinduene er jo et must!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

3. Takk Marius Skau takket for denne posten
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Støttes. Gjerne forklar litt om hvordan du har tenkt å løse det, autofunksjon på elvinduene har jeg hatt lyst på lenge.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard

Ække det bare ett rele?

Sent from my LT25i using Tapatalk 2
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Et rele for opp og et for ned.

7. Takk henrik940 takket for denne posten
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Nei, jeg kjører manuelle seter. 20 kilo ekstra går kun utover lommeboka, og jeg låner ikke akkurat ut bilen hver dag.

Lest meg opp på Wasted Spark-prinsippet, sprek måte å eliminerer fordeler. Pent blei det og.
    takk ja det hjelper på å få renska opp ting i motorrommet ja

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Auto-down/up på vinduene er jo et must!
    ja når det går å få det til så må jo jeg gjøre det å

Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Støttes. Gjerne forklar litt om hvordan du har tenkt å løse det, autofunksjon på elvinduene har jeg hatt lyst på lenge.
    skal gjøre det kommer heeelt sikkert en liten "how to", eller hva tror du? ligger det ikke det fra før her på forumet for andre modeller da?

Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Ække det bare ett rele?
    Sent from my LT25i using Tapatalk 2
    står et ekstra rele på 850 nettet jeg plukka ut fra
    AWD
    delebilen ja

Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Et rele for opp og et for ned.
    mh. sikkert bare å koble opp et maken ett på Up også da når man har for Down.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

fikk ny ånd over meg i går på en skikkelig effektiv dag. monterte sammen regreimsatsen. vaska dekslene med felgrengjøring og det gjorde susen ganske så bra med tanke på skitt. ikke alt dritt jeg fikk bort men 98% i alle fall. så monterte på deksler og så hvordan jeg skulle løse problemet med masse unødvendig plast som stikker ut der balanseakslingen kommer. merket opp flush med motorblokka og kappet ut det unødvendige plasten.

dekselet ferdig kappet og smukket på. må finne meg en sort "myk" plastbit og å plastsveise inn. skal i alle fall være tett før den går i bilen.

Hullet der balanseakslen tidligere kom inn på innsugssiden er 58mm i diameter og tettes med en gummipropp så fort jeg finner\får tak i en som er riktig diameter.

viktig at det er litt snaxy på innsiden også.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Noen som har en 240 med komplett fungerende
    ABS
    til salgs? delebil... skal få bygd om til
    ABS
    samtidig som jeg har motor ute tenker jeg om jeg finner det. like greit å få tilpassa og satt over slike deler mens man har resten av motoren og drivverket ute.

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Har til 940 ihvertfall, vil tro det er samme greiene?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Har til 940 ihvertfall, vil tro det er samme greiene?
    kanskje driver å ser litt på mekanikk og elektronikk nå hva som kan være forskjellig eller ikke. har funnet en kar som har komplett delebil der jeg skal få alle delene fra. så håper handlene går i orden og får med ALT jeg skal ha. hentes i såfall innen en ukes tid nå

men + å - med det er jo at jeg må ha annen speedoring. og da må jeg handle meg TrueTrack... dessverre???!!!
    noen som vil være med på et gruppekjøp så joine inn her. send meg en pm eller noe.
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

turbo rengjort med rødsprit og masse skuring. gikk fra sort oljesjeik til ok alu igjen godt!

pent synes jeg. skulle had ny turbo når jeg har ny eksosmanifold da men ellers ok

eksossiden ferdig. må bare tighte til skruer på innsuget nå så er den siden done også. samt montere på Dynamofeste + dynamo. synd den er så hinnsides stor å fæl den klumpen til Dynamoen. skikkelig FÆL å sje til, jævlig romstor også :S får vell bare vente til B230 blokk med lavt montert dynamo skal på før akkurat den biten blir bedre

Strax klar for transport til Fosen og nytt bosted og mekkeverksted nå så da er håpet å få startet opp "beistet" snart å

14. Takk Kristian N takket for denne posten
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

leter enda etter 86+ bagasjelokk og nytt Helsnutepanser! trenger sårt dette før bilen blir klar for lakkering. føler det begynner å "haste" litt...

alle tips mottas med stor takk og ev om noen har så vil jeg gjerne kjøpe. må være bulk og rustfritt... mitt er bøyd ved hengslene pga de var hinnsides tunge før de ble snurt opp, surt...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Begynte å se på småting på motoren nå som alt er skrudd sammen av innsug og eksos.
    sjekket det med Spjeldsensoren, der viste det seg at den som sitter på B204FT er jo 6polt, noe det Ikke er på LH2.4 nettet i bilen og ikke på B230FK\FT motorene. da var det bare å finne fram et deleinnsug jeg hadde liggende og montere rett over så det også er smækk smækk rett på uten videre om og men, ut fra svar jeg fikk på Turbobricks så var den 6Polten kun i bruk mot TPC enheten med potensiometer og slikt som jeg ikke skjønner noe av og ikke får brukt på LH nettet mitt i bilen, i og med at jeg ikke kobler opp variabel turbotrykksregulering. skal kjøre på ett fast trykk, eventuelt kjøpe inn en Turbosmart eBoost 2 etter hvert for å justere stegvis, blir på sikt i såfall. hadde riktignok vært veldig moro å had med den biten av elektronikken også, men det krever så Mye mer arbeid og studering av ledningsnett og hvor alt skal etter hver til at jeg føler det er verdt det akkurat nå når det kan være montert snart. time will show.

6polt Spjeldsensor fra B204FT.

3 polt Spjeldsensor fra B234F og B230F/FK/FT samme nr på de, sjekket på FK motoren og det stemte med nr på den og alt. var bare å skru rett på og tilpasse til det kom et "klikk" når man vridde på spjeldet, vet ikke helt hva funksjonen fo selve klikket er eller hva det er meningen skal skje når den klikker over? slår av å på tomgangsmotoren kanskje?

en annen ting jeg sjekket av nysgjerrigheten når jeg holdt på og stusset litt var spjeldstørrelsen i seg selv.

Spjeld fra B230F/FK/FT (8V N/A og Turbo) er 57mm indre diameter, 65mm utvendig diameter.

Spjeld fra B234F (16V N/A) er 65mm indre diameter, 75mm utvendig diameter.

Spjeld fra B204FT og antas da også B204GT (begge 16V Turbo) er 57mm indre diameter, 65mm utvendig diameter.

da ser man fort at 16V N/A motorene har større spjeld enn 16V Turbo. skruhullene så fort å gæli ut til å ha samme festepunkter så da skal det vell gå fint å montere over det større spjeldet fra 16V N/A over på B204FT innsuget. men det tar jeg kun etter bilen er ferdig og fått motor i vognkortet så ikke selve innsuget med større diameter og mer luft inn i motoren gir annen effekt som ikke klarer grensen på 240n. time will show. har nå i alle fall et slikt innsug som jeg kan plukke fra.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

er nå flytta "ferdig" å har fått sjekket ut en ting jeg var litt nysgjerrig på... hvordan SE sideskjørt kunne passet på 242n... synes faktisk det kunne blitt Veldig bra og diskret. og ikke minst finere enn Bross sideskjørt og uten at det blir for dominerende eller krever annen styling rundt ellers.

SE skjøta fra 940 er ca 14cm for lange. men ellers hadde de passet kurrant nok på bilen med profilen og høyden på de. blir akkurat diskret nok, samt de bygger ikke mer ned enn kanalene er i utgangspunktet så det blir ikke noe unormal brytning sideveis med høyden kontra resten av karosseriet. har forespurt L-M-R om det er noe de kunne tenkt seg å produsert opp for 240, for de ser finere ut enn Bross skjørtene og trenger antageligvis ikke noe followup på front eller bakenden heller...

Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Det tror jeg hadde blitt bra fått oppi 16v ennå?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ja er genialt bra at den utbyggende bøyen\kurven på skjørtet bak starter omtrent med en gang der bakskjermen starter etter dørkanten, så passer så godt.

nei ikke enda, håper å få hentet den på flyttebilen i morgen nå om jeg klarer få plass, etter det er det småting vi må sjekke over før vi eventuelt begynner å rive ut FK å prøver å få tilpasset motorfestene.

har funnet ut at B234F motorfestet på innsug og eksossiden kan Kanskje være en grei match. B234F motorfestet på turbosiden må først kappes ut litt for å få trykkrør\slanger inn på turboen, for det stikker litt mye foran, men det går på med 0,5cm klaring mot Turbinhuset faktisk, så den er jo kurrant nok flaks at vi hadde de festene liggende enda håpet er at det ikke er så veldig lenge igjen nå ja

20. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Gleder meg til å se like mye som sist

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe blir nok litt færre bilder denne gangen i og med at "alt" foruten downpipe og motorfester mer eller mindre er bare å hive nedi men gledes ja!! spent på om motoren fungerer først å fremst ;p vet jo aldri... hehe

23. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

B234F skal ha to forskjellige storleikar, meinar det var redusert etter kvart. For stort spjeld gir ein nervøs motor, sidan du regulerar på for mykje luft med gasspedalen, og det er vanskelegare å justére gassen. Er ingen grunn til å bytte spjeld før du forventar å makse kapasiteten på det du har.

Korfor koblar du ikkje opp ladetrykkstyringa?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

allright

nei det er så mye ekstra styr å lage nytt ledningsnett til det + det er veldig gammeldags opplegg til tross for at det er veldig innovativt til volvo å være på rødblokk, blir TurboSmart eBoost2 når den tid kommer, skal prøve å kjøre uten den variable trykkstyringa først å se om det fungerer som det skal uten er jo en haaaug med ekstra ledninger til det som tar mye tid å sette seg inn i og legge opp på nytt når det ikke er der fra før nå. så velger å droppe det inntil videre akkurat nå.

progressjonen akkurat nå. venter kun på ledig tid, garasje og anledning for meg og kompisen til å begynne motorbytte egentlig nå. så vi får håpe det kan bli muligheter for ledig garasje snart. en av garasjene er under ombygging av takhøyde og mere til så tar litt tid å vente på den, samt den andre som helst skulle brukt akkurat nå er full av Tyske biler konstant så får se når vi får begynt... gira..........!!!

var uansett å hentet meg komplett
    ABS
    system til 242n på søndag på Verdalen, fra en 91modell 240 GLT. er jo uhorvelig enkelt satt opp 240
    ABS
    systemet egentlig så håper det går like enkelt å montere som demontere. tok 5 timer å demontere alt fra rullende bil til demontert alt. ei STOR ledningsmatte som går kun til
    ABS
    systemet, gjorde det enkelt å demontere ledningsnett når det først var funnet. eneste som ble litt tricky å få ut var de 4 kablene som gikk tværsover ilag med hovedledningsstrømpa, så den måtte jeg klippe et stykke innpå når den nærmet seg rattstammen, ble for mye å skjære opp og dra i for å finne slutten, men 1 av de går til speedosignal og den andre går til tenningsstrøm ut fra koblingsskjema, de to andre går vell til bremsepedal og en annen sak jeg må lese litt mer på for å finne igjen

det som er veldig fint med 91 modellen om jeg har lest og forstått riktig nå er at KUN 1991 modell 240 MED
    ABS
    har en speedometersignal omformer mot systemet. så det tyder jeg på at donorbilen har 12tanns speedometerring, slik jeg også har selv, og da bruker et ekstra rele koblet opp mot systemet for å omforme dette 12 tanns speedometersignalet til 48 tanns, om jeg har fårstått riktig altså, det vil da si at også folk som bytter bakaksling og møter på utfordringer med feil speedometersignal kan gjøre det enkelt å greit å kjøpe et slik rele og montere inn mellom speedometer og bakaksling for å få riktig signal og hastighet på nåla
    bilder av
    ABS
    systemt kommer litt senere. skal skru litt bil i kveld er plana å byte Clutchmastern til britisk type med reservoar på selve sylindern, igjen

har også bestilt nye endeledd, hjullager til
    ABS
    fjærbeina og leter etter noen som kan sandblåse og lakke opp fjærbeina før montering her nå så det er fint og helt før montering. satser på at det blir fint jeg

Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Jasså. Vært på verdal?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Jasså. Vært på verdal?
    jupp. tok litt tid å demontere gitt ca 5 timer... hehe
    starta dessverre litt seint på søndagskvelden i 6 tida eller noe å begynte å demontere, var ikke hjemme og i seng før kl 2 på natta :P men var forhåpentligvis verdt det! gleder meg til å begynne å montere litt shiny abs deler

Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Såpass ja hvem på verdal da?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Såpass ja hvem på verdal da?
    en som het Stefan Svensson har en 240 GLT med ALT av utstyr som skal selges i deler, el soltak, R vinge til 240n, instrumenter, F motor med fungerende AC, ElSpeil m.m. så var en fornøyelse å demontere
    ABS
    når alt står der det skal stå og ser hvordan man skal legge det opp selv. stod 2 242er med BREIE superstar hjul der, samt 2 andre 2dørs biler og en 4dørs under oppussing. så var litt av en Volvogarasje gitt

30. Takk Anders Dybvadsskog, Arne94 takket for denne posten
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Lurer på om det er 92-93 som har omformer i speedometeret. Slik at alle speedometer fungerar med 12 tanns signal.
    ABS
    har jo 96 tenner på framhjula. Gamle
    ABS
    hadde 96 tenner bake også
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 181 av 206 FørstFørst ... 81 131 171 179 180 181 182 183 191 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •