Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 34 av 92 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... SisteSiste
Viser resultater 826 til 850 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvo geir Vis post
    Okei. Er det det som regnes for å være original toppfart? Jeg har hatt min i ca 210km/t på speedometeret (viser også ganske nøyaktig), men hadde fortsatt litt mer å gå på.
    Kan vel trekke de ut til rundt 240 km/t med original utveksling på bilen min (3.31). Usikker på om det er mulig å trekke en original FK så langt, men det er mulig mtp utvekslinga. Men sitter ikke original utveksling på min nå (3.73), men det skal en ny 3.31 utveksling inn sammen med Truetrack i multilinken etterhvert.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Antall takk

Standard

240kmt på speedo går ja, men blir vel bare ca 230 På orginal turbo+ bil
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    VW et eller annet. Husker ikke åssen modell, men var diverse målere å greier inni . Bilen burde jo gå en del fortere når jeg får inn 3.31 utveksling bak. Hjelper jo litt med skikkelig grenrør, turbo, portet topp og litt bedre kam.

Takk .
    Derfor jeg skrev "kun snurre", må tukle med utveksling for at det skal gå fortere :P
    Klart motoren orker kanskje litt mer turtall.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Derfor jeg skrev "kun snurre", må tukle med utveksling for at det skal gå fortere :P
    Yup. Men hu aksellererte en del raskere enn meg og. Så hu hadde helt klart en del mer power.

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Blå svenskregga Passat var det.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Eller AW71
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Oppdatering 28.05.2010 - Gjordt klar kabelmatte til bredbåndslambda

Var litt dårlig vær i dag, så ble å sitte litt i sofaen i stua å lage ledningsmatte til bredbåndslambdaen. Skal buntes bedre og strømpe skal dras på på det lille av det som skal i motorrommet når det trekkes i bilen. Klipper til og setter på plugger osv da.

Fikk også prøvemontert kjapt trykkrøra i dag. Kan ikke si noe annet enn at det blir mye bedre enn jeg hadde sett for meg, og nesten uten tilpasning. Må bare kappe inn litt på et rør og et bend så passer alle vinklene perfekt uten sveising. Mest vellykka bestillinga ever, ingen deler for mye eller for lite og alt passer perfekt!

Bilder kommer når det blir montert!

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Har vært med og hatt 230 på speedometeret på en 940LT som kun var chippa og oppjustert turbotrykk. På vinterdekk. Herlig... men tror nok lett du får markant høyere toppfart med større turbo ja. Har du heva turtallssperra da? Må ha det når du får nye turboen
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Heve turtallsperre er egentlig et must ja :P farlig med den orginale som slår inn som F når man bunner 5 gir. hørest teit ut også haha Min blir ihvertfall flyttet på neste bil med større snurre. med orginal snurra er det greit. for den girer man på før den er i nærheten av å bunne :P
    One Ring to rule them all

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Speedometeret viste underkant av 220 km/t. Det er ganske nøyaktig. Hadde litt mer å gå på på utvekslinga, men ikke så mye tror jeg.

Har hatt 237km/t med m90 og 3.73sluttutveksling. det var turtallsperra på fk`n. farta ble målt med gps.
    Volvo fantast?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Har hatt 237km/t med m90 og 3.73sluttutveksling. det var turtallsperra på fk`n. farta ble målt med gps.
    Hmm, mulig jeg har M90'n med lett 5. gir og du har den med tung da. For det var ikke så mye å gå på hos meg. Hjula mine er ca 1% større enn original dim. Rulleomkretsen på hjula har noe å si når man måler farta med
    GPS
    .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Var det ikke 12er hus på KKKn din? så større ut på bildet. Men kanskje bildet lurer

Husk også å få på noe skikkelig varmeskjold til tennpluggene dine. eller pakk de inn i eksosbandasje.
    Når den rørhaugen der slipper fra seg varme så får plugg kablene kjenne det i forhold til hva som er orginalt :P

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Var det ikke 12er hus på KKKn din? så større ut på bildet. Men kanskje bildet lurer

Husk også å få på noe skikkelig varmeskjold til tennpluggene dine. eller pakk de inn i eksosbandasje.
    Når den rørhaugen der slipper fra seg varme så får plugg kablene kjenne det i forhold til hva som er orginalt :P
    Aner ikke hvor stort huset på KKKn er . Hvor står det eventuellt? Mener det er 60mm turbin. AR 83 på turbinhuset. Har ikke hatt av eksoshuset enda så vet ikke AR på den.

Skal varmebandasjere hele rørhaugen. Er nok greit å tre på noe isolasjon på pluggledningene og ja, er hvertfall en ledning som kommer veldig nærme downpipen .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

du sjekket jo det når du kjøpte den? eller stod det ikke? mins jeg hadde det på pm. så vi fant ut at det var "rett" men syns den så stor ut på dette bildet. skal se om jeg finner bilder av min. for det var ihvertfall 12er hus.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    du sjekket jo det når du kjøpte den? eller stod det ikke? mins jeg hadde det på pm. så vi fant ut at det var "rett" men syns den så stor ut på dette bildet. skal se om jeg finner bilder av min. for det var ihvertfall 12er hus.
    Det er 15cm tvers over eksoshuset mitt.

boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Trenger du så mye kabler til en bredbåndslambda?
    Kan du få tatt noen bilder av elnettet til elvifta? Hva ble det til tilslutt, fant du noe kabler som lå klart?
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

---

Volvo V90 R-design T8 2020

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Trenger du så mye kabler til en bredbåndslambda?
    Kan du få tatt noen bilder av elnettet til elvifta? Hva ble det til tilslutt, fant du noe kabler som lå klart?
    Nja, er ikke så mye kabler. To plusser og minuser som tilførsel, en til forvarming og en til kontrolleren og måleren. Er pga strømtrekket til forvarminga så den ikke skal forstyrre kontrolleren, skal også jordes seperat minst 30cm unna. Tre ledninger til måler, pluss, minus og signal. En til original lambdaplugg for å gi simulert smalbåndslambdasignal til original pluggen og en 6-leder Flex kabel til selve sensoren.

Bildene til elvifte elnettet ligger før i tråden, får igrunn ikke tatt noen flere bilder av det enn det. La ut et koblingsskjema jeg lagde til dette i en annen tråd, husker ikke hvor. Det eneste som ligger klart til elvifte er en plugg under avstiveren mot torpedovegg ved dempertårn på passasjerside. Ligger kun på nyere 940.

boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Okei, får satse på at jeg får tak i original el.matte, det er jo det aller beste til vifta.
    Er bilen din årsmodell 95 og registrert 95?
    Jeg har 96 mod (regga sent 95), men finner over hodet ikke kontakta til elvifta og syns det er litt snodig igrunn, siden du har den og har eldre bil.
    Geir Boman Rinde
    Varamedlem

---

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Okei, får satse på at jeg får tak i original el.matte, det er jo det aller beste til vifta.
    Er bilen din årsmodell 95 og registrert 95?
    Jeg har 96 mod (regga sent 95), men finner over hodet ikke kontakta til elvifta og syns det er litt snodig igrunn, siden du har den og har eldre bil.
    Ja, 95 modell registrert i 95. Er en liten 3-pol kontakt på passasjersiden under avstiveren mot dempertårn. Å bytte til original kabelmatte innebærer å bytte hele deler av elnettet i motorrommet tenker jeg. Jeg valgte å lage egen matte og det ble bra det .

boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Rart at jeg som da har 96 modell og ikke har den der. Jeg har til og med lagt klart til CruiseControll, men ikke til El.vifte.. Snodig.
    Geir Boman Rinde
    Varamedlem

---

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Rart at jeg som da har 96 modell og ikke har den der. Jeg har til og med lagt klart til CruiseControll, men ikke til El.vifte.. Snodig.
    Er det noko eg har fått inntrykk av, så er det at Volvo har montert det dei har hatt liggande når dei har montert isammen bilane...
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Er en del forskjeller på el-nettet i hele bilen mellom 95 og 96. Er alltid likt på samme modellår.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Det virker som det ble mange forskjeller fra og med -96 modellen.
    Både det elektriske, og andre detaljer.

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Uke 35 i 95 var det vel det ble endel endringer, såvidt jeg husker..?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Oppdatering 03.06.2010 - Prøvemontert trykkrør mellom intercooler og turbo

Fått sveiset ferdig noen deler igjen så nå har jeg fått prøvemontert trykkrørene mellom intercooler og turbo. Det 13cm lange 3" eksosrøret i midten er satt der istedet for LMM-en min, den blir nok flyttet dit i morgen når jeg får skjøtet kontakta.

Selvfølgelig var 3" T-bolt klemmene mine akkurat 2mm for små, så derfor er det satt sammen såpass dårlig fordi de var et helvete å få på . Nye 3.25" T-bolt klemmer er bestillt! I mellomtiden får det bare være sånn. De nye klemmene blir satt likt og med T-profilen på undersiden sånn at de syns så lite som mulig (når jeg får de).

Merket faktisk at bilen gikk mye renere når jeg fikk på 3" røra der. Må ha vært noe galt med de andre, kanskje en liten lekkasje eller så kan det ha vært pga klemmen på den siste slangen.

Side 34 av 92 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •