Satan!!
Ser no at eg og MÅ ha carbon panser og luke, ser jo heilt rått ut!Er finishen like bra i virkeligheta??
Og kor mykje kom frakt og toll på ca??
Edit: Liker hyllepynten![]()
Satan!!
Ser no at eg og MÅ ha carbon panser og luke, ser jo heilt rått ut!Er finishen like bra i virkeligheta??
Og kor mykje kom frakt og toll på ca??
Edit: Liker hyllepynten![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Dette blir rått! Gleder meg til å følge med videre :-)
Får ikke carbon tak til vogn da? ^^
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Finishen er perfekt brageFrakta koster ca 2400,- men jeg var heldig å betalte bare halve frakta siden det ble så dyr pakke. Jeg spurte om dem ville justere prisen litt.
Kan absolutt anbefale å handle fra ACM AB. Dem hadde snekkra sammen et stativ til delene og surra allt inn i bobleplast så dem ikke skulle bli skada under frakt
Takk til alle som har trua på detta! Er arti å høre![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Ja, så det jeg og.. Får høre![]()
Super duper råttACM AB virker seriøse. Lurte på å sende ett dashbord dit til flocking. Er det det du skal med ditt eller?
Skulle hatt tak til 740 også! Mye gromt til 240 der innestå på videre! Gleder meg til update!
Tenkte å sende mitt dit å ja![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
bilder av delene på undersiden? har også vurdert dette til min 242, men bildene lyver litt føler jeg så har liksom ikke blitt noe med meg på det området.
veier alle 3 delene 11kg ca? :O damn i såfall...
men... carbon TAK? legger du det utenpå eller hva gjør du? tenker litt på at taket stiver av bilen ganske mye med blekket og det som er der...![]()
Du skjærer ut taket som Amundsen her har gjort. Har du ikke bur bør du la forsterkningene bli igjen. :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
ah han har skjært det ut og buret som stiver opp ja. forklarer sakendeilig!!!
På undersiden er det bare noen stivere fordi jeg kjøpte deler med ''racelås''. Man kan kjøpe med orginal innfestning også, da ser det ut som orginaltMen det veier mer og koster mer...
Allt veier litt over 11 kilo til sammen ja. Taket blir limt med spesiallim for carbon mot karosseri, å jeg har sveisa buret i karosseriet både i a-stolpene og sveisa hovedbøyla imot tak så her vil det ikke vri seg![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
kultmå si jeg ble ikke akkurat mindre fristet til å ha på carbondeler på min heller... fy flate så mye vekt man sparer da... må jo slå bra ut med tanke på drivstoff forbruk på en standardbil om man monterer slikt og får ned vekta man skal dra på. Og ikke minst aksellerasjonen man får utnyttet bedre med mindre vekt å dytte fram...
RÅTT! men gjerne mer bilder, carbon er tøft!!!
Sist endret av volvobrage; 13/09/13 kl 11:18
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Blir noe vekt å hente inn ja men har lagt på så mye vekt i bur og annen bakstilling pluss girkasse, så er spent på sluttvekta!
Allt carbon jeg kjøper til denna blir det klarlakk på. Trur det blir bøst sammen med panthersvartKommer mer bilder så snart jeg får handla litt panserlåser.
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
detta blir værst!!! har sikla mye på carbon dela til ACM ! håper penga strekker til i vinter så kan det nok henne jeg sender ei bestilling på litt div![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
karbonfiber har stekkfasthet 5000N/mm² til sammenligning har de råeste ARP boltene ala 1500... Med andre ord blir fibrene lagt rett blir det stivere enn stål... ta karbonfibermonocoque'en på Köenigsegg feks. 75kg 10000Nm/grad vridning. tåler en smell i 200 ogsåer igrunn bare en skikkelig ulempe... prisen på 180kr/m² for 3K duk med de mest vanlige vevstrukturene...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Det er blanding av Karbon og glassfiber. Det ser man jo på undersiden av delene fra ACMBest resultat om man bruker matt klarlakk
Detta blir gromt Chris...![]()
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Damn å fresht dette ble! Gleder meg til å se ferdig resultat av bilen![]()
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
Så rått ;-)
Sendt fra mobilen min.
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
værst værst værst!!!! karbon er så forbanna gromt!!!![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com