Premien er hentet og jeg har såvidt fått tid til å kose litt på maskinene. Sjekket at de virker når de får strøm bare, ikke noe mer enn at de går rundt og lager lydKjennes virkelig ut som kvalitet!
(Lånt bilde fra konkurranse-siden)
Det er altså en LHR15ES, LHR21ES og LHR75, med litt tilbehør. For uinnvidde er dette dual-action, eller DA-maskiner, som betyr at de oscillerer i tillegg til å rotere. Tradisjonelt har den type maskiner gjerne hatt så lite som under 5mm "kast" i oscilleringen, men disse har henholdsvis 15mm, 21mm og 7,5mm kast. Resultatet skal være enkel, effektiv og ganske idiotsikker polering som kan korrigere mer effektivt enn andre DA-maskiner (kanskje med unntak av Flex sin XC3401 VRG som har tvungen rotasjon som gjør også den svinaktig effektiv).
Den minste maskinen her, LHR75, er trykkluft-drevet. Jeg har ikke kompressor selv her hjemme, men har ikke noe sted rundt huset her å stå og polere uansett, så må få testet den hos en kompis. Veldig hendig størrelse og vekt siden man slipper alt styret med el-motor.
Kom på at jeg har jo en gammel og sliten bakluke til V70 stående i boden... kanskje jeg kan få testet litt maskiner i kveld![]()