Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ja trur den blir en del enklere å lage. Virket sånn på malen jeg lagde. 600x300x76 er det vell![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Noen som har et smart tips til meg her??
Jeg skal straks lage faste stolfester. Altså 0 justering.
I stolene er det hull UNDER med gjenger i.(Ikke på sidene) m8 tenker jeg...
Hvordan kan jeg lage disse festene på en måte så jeg kan komme til så jeg kan skru dem ut og inn? Har noen ideer i hue, men trur ikke det er helt optimalt....
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Kom gjerne med bilder om noen har no smart å komme med![]()
hvorfor kan du ikke bruke braketter på stolene som tillater side innfestning? de skrur du jo bare rett i stagene til stolene...
Fordi det er ikke sidefester på stolene. er kun under![]()
Vet ikke om det her blir stivt nok men du kan da evt prøve.
Kan hende stolen vi gyne litt sidelengs i festene. Det må du bare teste ut.
Prøv og knekk noen 5mm flattjern som går under hele stolen og med vinkel opp langs siden på stolen din. Borr hull og gjeng opp og kjøpe de vanlig brakettene som er til sidemontering. (evt lag de selv)
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
nja veit ikke hvor lurt det er å finne noe gods i stolen for å gjenge opp om det var det du mente![]()
vurderer å bare ta no 3x6 jern tvers over, men da må jeg heve stolen så fælt for å komme til å skru, hmmmmm.....
Det jeg tenkte på var å legge ett flattjern under hele stolen som du vinkler opp langs siden. Også skrur du fast flattjernet på undersiden av stolen i originale festene og borrer opp og gjenger flattjernet der som de bøyer seg opp på siden av stolen. Men jeg vet ikke hvor stivt det flattjernet vil være som du bøyer oppover langs siden
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Tenk på NBF håndboka når du lager stolfesterJeg må lage nye på min nå etter å ha lest gjennom...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja skjønner. Er dårlig med å følge regler på denne desverre. Skal jeg følge reglene må jeg vell ha fia ok stoler med sidemontering.
tenker jeg lager en nesten fitkanta bru i gulvet som stolene blir skrudd fast i. Ræva forklaring x)
Sist endret av Amundsen T5r; 01/06/13 kl 18:28
Flott prosjekt mr Amundsen!
2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES
Det innsuget var litt deilig. Hvor mange timer går med på å lage no slikt?
Er alt ferdigkappet og tilpasset så snakker vi fortsat 4-5timer sveising, også avhengig av hvor kraftig TIG apparatet er, om det er væske-kjølt pistol osv... Må man designe det fra grunn av, inkl kapping, fresing osv. så snakker vi vel 2 arb. dager skulle jeg tro, forutsatt at man har litt utstyr og ikke må gjøre ALT helt manuellt... Har sveisa eget alu-innsug fra grunn av så har til en viss grad formening![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
HeheKan bli kult detta
Var det svart bilen skulle bli til slutt?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ja har truabilen blir phanter black
![]()
snasent =)
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Wtf??!!
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Det er litt wft farge ja. Men jeg har sett den kombon på noen biler/sykler nå, så har litt truaHenner man må trå litt andre stier for å skille seg ut
![]()
Neonfarge blir kult![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt