Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Aaaajeee![]()
?
Hei igjen! Ser du er fornøyd med Scholls produkter så tenkte å kjøpe litt jeg og. Hvilke av de bør jeg kjøpe? S3, S17, S40? Og hva bruker du som lakkforsegling?
Sendt fra min Note II
Du glemte å nevne at du har Swissvax Viking på bilen, Daniel![]()
Ikke nå!Nå har jeg Chemical guys 50/50 limited wax
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Aha, merker du noen forskjell?![]()
Nei, ikke annet enn at den ikke lukter noe godt.Så er det en egen følelse å bruke Swissvax. Det føles jo litt luksus
![]()
Men denne fikk jeg med når jeg kjøpte maskin og styr på Oslo Motor Show! Kostet egentlig 700,-, så den er jo i samme prisklassen som Swissvax Viking![]()
Sist endret av Daniel V; 19/05/13 kl 23:03
Meget flott 855 T5 du har der ja. Må si jeg missunner deg veldig mye, skulle ønske 850R min var like strøken![]()
Takk for det Kenneth!Var mye jobb for at det skulle bli bil igjen, men det kommer seg nå
![]()
Venter forresten fortsatt på de Forb***a eksossargene....... Hadde jo vært gøy å fått begynt på den eksosen snart![]()
Fortsatt ikke sett noe til delene mine, så da velger jeg å tro at disse er glemt.. Får prøve å bestille i Oslo, så ser vi.
Driver å lurer på en ny ting her, som ikke er veldig utbredt innen Volvo. Jeg snakker om Panser-BHer. Jeg har vært i kontakt med noen firmaer som selger til Volvo, og de sier at det er lite salg til Volvo, og at de hittil kun har solgt til 940. Dette med panser-bher har jo hatt stor suksess på Vag, så jeg skjønner ikke hvorfor vi Volvofolk ikke kaster oss litt på trenden. Det skader virkelig ikke med noe nytt til våre rektangulære bilerJeg er usikker på hvordan det vil se ut på en 850, og i og med at det ikke finnes et eneste bilde, så kan det jo bli interessant. Det er to grunner til at jeg vurderer det:
1. Det beskytter panseret ved kjøring til og fra treff osv (bilen har et år gamme lakk, som ikke har sprut til nå, så kjedelig å få det nå liksom..)
2. Jeg liker å gjøre ting på min måte. Det er påtide å prøve å følge noen biltrender med Volvo også, da vi Volvofolk har lett for å gjøre akkurat det samme med bilene våre alle mann. Som dere sikkert har sett før, liker jeg å eksprimentere med farger og design, og jeg har fått mye respons på at ting folk ikke kunne se for seg ble pent, faktisk ble veldig pentKanskje Panser-BH trenden også kan passe på våre gamle svenskebiler?
![]()
Tror ikke det er så fint på en 850, pga grillen henger fast i panseret. 940-panseret er jo helt rett i fronten. Skal den bh-greia gå over grillen?
Edit: Er jo ikke bare panseret ditt som får steinsprut uansett. Skal du pakke hele bilen inn? :-p
Sendt fra min Note II
Sist endret av ovlov86; 28/05/13 kl 19:26
Det dekker grillen også ja. Jeg aner ikke hvordan det kommer til å se ut, i og med at ingen har det. Men panseret vil man se steinsprut veldig godt, noe jeg ikke likerUansett, noen må være først til å prøve med panser-BH
Ting vi har trodde skulle bli stygt, har blitt pent før
Er villig til å gi det en sjanse
![]()
Tommel opp for BH! Er egentlig sugen på det selv til 940n. Synes det er drit fett![]()
Ja, snakket med VolvoForsell om det nå på Gatebil, da han har det på 940en sin (gamle til Vikebø). Det som er litt morsomt er at BS bildeler som selger disse, har aldri sett det på 850 før. De har ikke solgt noen, og det finnes ingen bilder av det på nett heller. Så jeg aner ikke hvordan det vil se ut, men jeg synes det er verdt forsøket.Er jo ikke verre enn å ta det av om det ser helt forferdelig ut! Uansett, gøy å prøve noe nytt! Vi Volvofolk trenger det
![]()
Det var jo DRITKULT!!!!
Er det noe å lure på? Bare bestill.
Godt og se noen tørrDet trudde jeg ikke om deg Daniel :P
Panser BH er tøftSka ha det på 940n til tross før protest fra kjærringa :P
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Enig i beskyttelsesbiten, samtlige 850er med originallakk har jo steinsprut i retning hagle på kloss hold, spesielt rundt grillen der. Hva gjelder utseende...
Synes ærlig talt det så litt møkk ut, spesielt siden det gjør skillet mellom skjerm og panser så forferdelig tydelig. Vil nok gå greit på din mørke blå, men bildet i Ebay-linken gjorde meg litt kvalm.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Kjøp S3 gold, S17+ og S30. Du må jo også ha puter da bør du kjøpe gul, sort og orange (snakker da om de vanlige Schollputene ikke Scholl sine spider. Spider er sikkert bra de og, men jeg har ingen erfaring med de).
Scholl har veldig gode produkter, men det er litt å sette seg inn i. For å skjønne noe av dette, så kan du ta en titt i Scholltråden. Eller så er det egentlig "prøv-deg-frem-metoden" som gjelder.
Daniel og Martin:
Hvis dere skal ha BH og den skal synes så skulle dere nesten hatt en lys farge. F.eks hvit eller kremfarget.
Ja, du husker vel sikkert hvordan panseret mitt så ut før bilen ble lakkert. Det var virkelig hagleskudd det! Nå har jeg ingen sprut, og slik vil jeg det skal være.Kan man få en så billig og fin beskyttelse, så hvorfor ikke
Virkelig på tide å slenge seg på noen biltrender, for å vise alle de som mener Volvo er traust og kjedelig at det ikke er tilfelle!
![]()
Nja, jeg liker at det blir litt diskretHyler veldig om oppmerksomhet med hvit (selv om jeg tror det kunne blitt kult), og kremfarget har jeg ingen andre ting som er
![]()