Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  208
Side 27 av 49 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 ... SisteSiste
Viser resultater 651 til 675 av 1209

Tråd: GMV's V70R -04

  1. #651
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard Re: GMV's V70R -04

    Rundvask og skinnpleie i dag.

    uploadfromtaptalk1369083793543.jpg

    uploadfromtaptalk1369083821961.jpg

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  2. #652
    Registrerte brukere skogy sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2011
    Sted
    Levanger, Norway, Norway
    Innlegg
    595
    Antall takk

    Standard GMV's V70R -04

    Rå bil
    Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073

    Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod

    Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194

    Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188

  3. #653
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard Re: GMV's V70R -04

    Takk

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  4. #654
    Registrerte brukere Aashome sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Maura
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Et smykke ja!
    1999 V70R AWD

    Ta kontakt hvis du trenger hjelp med anlegg!

  5. #655
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Vet nå ikke det, men takk likevel

  6. #656
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Mottok aksial lageret til KKK K14 turboen i dag og kan meddele at heller ikke det passer K24 turboen :( Løsningen (håper jeg) er da om Turbo-Service finner ett passende lager til meg når den likevel er der til balansering, sendte den forøvrig i dag.
    Nå har jeg også en fungerende høytryksspyler med skumkanon så nå blir bilvask litt lettere
    Hadde en spyler fra 2007 som dessverre var frosset istykker vinteren 08/09 og dermed ligget ubrukt siden da.
    Gikk ikke helt som planlagt reparasjonen av den da.
    1. Demonterte spyler og konstaterte sprekk i plastrør ut fra pumpe, byttet denne delen "(A)" til ca 75,-
    2. Oppdaget da lekasje i håndtaket pga trykket hadde økt i forbindelse med bytte av del A. Limte røret i håndtaket med araldit etter å ha pusset overflaten/sprekken ru. Lekasje med en gang. :(
    3. Dro til Plantasjen 2. pinsedag, kjøpte nytt håndtak med slange og overgang til hurtigkobling (orginal skrukobling). Kom ut i bilen og oppdaget at det kun var slange i esken, både håndtak og hurtigkobling manglet. Gikk da inn igjen og sa ifra men dessverre så hadde de ikke flere sett igjen og kyndig vedkommende kunne fortelle at de løse håndtakene de hadde ville passe på min slange, noe det selvfølgelig ikke gjorde.... :(
    4. Kjørte nedover igjen i går (3. gang) og leverte tilbake håndtaket og fikk pengene igjen. Kjørte da 100m til Coop Extra bygg og kjøpte meg en slik pakke med håndtak, slange og hurtigkobling som Plantasjen var tom for til 200kr mindre. Hjem igjen og teste. Oppdaget da enda en lekasje pga nå klarte pumpa å bygge opp trykk! :( Gikk lei dro vaskeren inn i uthuset.
    5. Kjørte nedover i dag og leverte tilbake slangesettet og kjøpte meg en helt ny vasker. Funker fjell

  7. Takk Kent o takket for denne posten
  8. #657
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Mottok aksial lageret til KKK K14 turboen i dag og kan meddele at heller ikke det passer K24 turboen :( Løsningen (håper jeg) er da om Turbo-Service finner ett passende lager til meg når den likevel er der til balansering, sendte den forøvrig i dag.
    Nå har jeg også en fungerende høytryksspyler med skumkanon så nå blir bilvask litt lettere
    Hadde en spyler fra 2007 som dessverre var frosset istykker vinteren 08/09 og dermed ligget ubrukt siden da.
    Gikk ikke helt som planlagt reparasjonen av den da.
    1. Demonterte spyler og konstaterte sprekk i plastrør ut fra pumpe, byttet denne delen "(A)" til ca 75,-
    2. Oppdaget da lekasje i håndtaket pga trykket hadde økt i forbindelse med bytte av del A. Limte røret i håndtaket med araldit etter å ha pusset overflaten/sprekken ru. Lekasje med en gang. :(
    3. Dro til Plantasjen 2. pinsedag, kjøpte nytt håndtak med slange og overgang til hurtigkobling (orginal skrukobling). Kom ut i bilen og oppdaget at det kun var slange i esken, både håndtak og hurtigkobling manglet. Gikk da inn igjen og sa ifra men dessverre så hadde de ikke flere sett igjen og kyndig vedkommende kunne fortelle at de løse håndtakene de hadde ville passe på min slange, noe det selvfølgelig ikke gjorde.... :(
    4. Kjørte nedover igjen i går (3. gang) og leverte tilbake håndtaket og fikk pengene igjen. Kjørte da 100m til Coop Extra bygg og kjøpte meg en slik pakke med håndtak, slange og hurtigkobling som Plantasjen var tom for til 200kr mindre. Hjem igjen og teste. Oppdaget da enda en lekasje pga nå klarte pumpa å bygge opp trykk! :( Gikk lei dro vaskeren inn i uthuset.
    5. Kjørte nedover i dag og leverte tilbake slangesettet og kjøpte meg en helt ny vasker. Funker fjell
    Skulle stått "dro vaskeren inn bak uthuset og SKØYT FAENSKAPET."

    Grattis med ny høyttrykk. Hva ble det?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  9. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  10. #658
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard Re: GMV's V70R -04

    Karcher K5, ikke noe fancy greier.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  11. #659
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Mye ga du? er ute etter en ny selv, Karcheren jeg har nå synger på siste kvarteret.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  12. #660
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    2800-2900 tror jeg.

  13. #661
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    var det 2liter turbo du hadde på gamle v70en?
    hvilken årsmodell var denne motoren og hvem laget softvare til den? mener du hadde byttet dyser, turbo, lmm osv??

  14. #662
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Hvordan det Marius? Er ikke så mange av de anerkjente firmaene som tar på seg custom-oppsett. Jeg brukte Autotech, og er så langt ikke blitt fornøyd med softwaren deres til min. Vurderer isteden RICA som vel er en av få andre.
    Mine biler:

  15. #663
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post
    Hvordan det Marius? Er ikke så mange av de anerkjente firmaene som tar på seg custom-oppsett. Jeg brukte Autotech, og er så langt ikke blitt fornøyd med softwaren deres til min. Vurderer isteden RICA som vel er en av få andre.
    Trodde RICA var et USAbasert selskap? Har de noen avdelinger her på kontinentet a? Blir vel ikke optimalt uten å ha bilen på rulle.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  16. #664
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    RICA er nederlandsk, og forhandles blant annet via Autopower i Norge og Viva Performance i USA. Ifølge autopower tar de på seg å programmere custom-oppsett og trenger ikke bilen på rulle dersom de vet hvilke modifikasjoner som er gjort med bilen.
    Mine biler:

  17. Takk mrstfu takket for denne posten
  18. #665
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Dette var en 98 mod med Motronic 4.4
    Kjørte standard software uten problemer, eneste var at jeg måtte koble bort magnetventilen og kjøre mekanisk ladetrykk for at det ikke skulle bli for høyt. Sikkert ikke optimalt, men det funket bra.
    Oppsettet var:
    16T turbo med #7 vinklet eksoshus
    S60 turbo grenrør (bedre flow)
    JT 3" eksos med racekat.
    Grønne R dyser (465ml)
    Modifisert LMM (orginal LMM i 3" eksosrør)
    K&N filter i åpen boks
    50mm alu cooler fra KL racing (max tykkelse med AC)
    Kjørte med det oppsettet i 5år, forbruk lå på rundt 1,1L ved småkjøring. Den gikk ganske så bra på 1,2-1,3bar trykk.

  19. #666
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Hørtes egentlig ganske likt ut oppsettet på T5'en min det. Bortsett fra at jeg nå har en 18T, men det er jo ikke rare forskjellen. Rart at du ikke fikk problemer med grovere dyser, ny turbo etc uten å skifte software da? Eller var det gamle
    ECU
    -systemet såpass mye mer tilgivende?
    Mine biler:

  20. #667
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Ja det var nok litt mer tilgivende enn nyere ME7.

  21. #668
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke rare avvikene til før det sier fra nei. Kjørte du 16T wastegate også eller brukte du den gamle wastegateklokka?
    Mine biler:

  22. #669
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Std 16T i kjip oppgradert versjon. Åpnet og strukket fjær. Var inne på tanken å kjøpe en ny men kom aldri så langt.

  23. #670
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    så lenge du klarer å øke dysestørelse og lmm riktig kan du fint kjøre orginal software.
    cluet med de nyere bilene er jo at de har ladetrykksvakt som setter bilen i nød når den leser mere enn 0,7 bar mener jeg det var. det er her tullballet begynner og man må ha noen som kan mappe skikkelig.
    98 modell da hadde du vel ikke vvt?? eller elektronisk gasspjeld?

  24. #671
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Std 16T i kjip oppgradert versjon. Åpnet og strukket fjær. Var inne på tanken å kjøpe en ny men kom aldri så langt.
    Og hensikten med strukket fjær var å lade tidligere? Manuell bil dette eller?
    Mine biler:

  25. #672
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post
    Og hensikten med strukket fjær var å lade tidligere? Manuell bil dette eller?
    holder bedre igjen slik at man kan få høyere ladetrykk før den åpner.......

  26. #673
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard Re: GMV's V70R -04

    Manuell ja. Som nevnt for å få høyere trykk. Er maks 0, 7bar med std actuator.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  27. #674
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard Re: GMV's V70R -04

    Det kjekke.



    Og det ikke fullt så kjekke.



    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  28. #675
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Gøy med gips på hånda ja, nettopp hatt gips I 2 måneder selv :(
    S60 D5 2002

Side 27 av 49 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. GMV's 244 16V Turbo
    By GMV in forum 200 -serien
    Svar: 65
    Siste post: 09/09/20, 18:06
  2. Instrumentpanel fra `98 V70R vs `00 V70
    By V90 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 29/04/10, 22:45
  3. S:V70R 04m.
    By VolvoBjørn in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 02/04/10, 19:59
  4. V70R awd.
    By volvojoachim in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 29/03/10, 20:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •