Ingen start enda. Men er like før![]()
Mangler litt småtteri her og der + olje/vann
Ny 25-raders oljekjøler på plass med 7" vifte
Den sitter bitte litt skakt pga plassmangel til ei AN-kobling
Her er AN-koblinga som trenger litt plass
Det måtte friseres litt på den bjelken radiatoren står på. Kåpa til vifta var litt høyere enn radiatoren. Så i stedet for å lage klosser til radiatoren og lage konflikt i toppen opp mot panseret måtte noe av bjelken bøte med livet.
Den er kappet der det er merket opp
Også var det greit å dekke til litt motor.
Og litt mat må man ha
Fester til radiatoren.
Det er sveist en mutter på undersiden også har jeg borret hull i traversen radiatoren står på og skrudd fra undersiden.
Sånn ble de til slutt. Jeg lagde den for brei i starten, så jeg satte opp en liten vegg slik at den passet akkurat nedi.
Den bakerste veggen ble det da borret hull i også bruker jeg den som "kabelgate" mellom radiator og IC. Da blir ledningene gjemt bort og beskyttet.
Det er også hatt i sånn skumgummitape sånn at det ikke bli skader på radiatoren.
Ledninger stripset fast.
Og sånn ble toppfestene.
Støtte så klart på et problemigjen.. hehe.
Jeg var helt sikker på at sandwitchen min til oljekjøleren hadde 1/2" koblinger.
Det har den slettes ikke. Det var slik overgang jeg var på Torshov å kjøpte, som jeg borret opp, som jeg ikke får brukt likevelhehe.
Gjengene her er M16 x 1.25. Og det hadde jo ikke jeg kjøpt.
Så da stakk vi på "delebilen" til Mr. Nilsen og tok som satt der. Så jeg får vel kjøpe igjen noen nye til han.
1/2" er litt digert i forhold til sandwitchen.
2 stk M16 x 1.25
Og det måtte jo prøves med koblinger med en gang.
Her er slangeholderen.
Den har noe teite grove gjenger i seg til settskruen, så jeg tok gjengetappen og gjenga litt nedi hullet halvveis nedi. Det funka smooth.
Også ble det borra hull i traversen og tredd en bolt fra inni traversen og ned, og satt på en mutter sånn at bolten sitter fast og spacer, også var det bare å skru oppi hele slangeholderen.
Også ble det 2 søte små slanger fra motor til filterflytteren.
Trangt og godt
Vannslangen på toppen ble litt teit, men det får gå akkurat nå, så får jeg kjøpe ny og lage den litt bedre.
Dette er den som satt med den orginale kjøleren
Og denne passet også fra den gamle oppsettet. kappet bare av litt på den bøyen som kobler rørene sammen.
Nå ser det sånn nedi der. Det begynner å bli trangt nedi der.
![]()