ser virkelig fin ut, blir spennende med lakkMen det var jammen fin grønn skjønnhet du har baki der i de siste bildene
Sveiser du i fjøs sammen med kuene ell? :P
ser virkelig fin ut, blir spennende med lakkMen det var jammen fin grønn skjønnhet du har baki der i de siste bildene
Sveiser du i fjøs sammen med kuene ell? :P
tidligere navn: Greenshadow
Volvo og kun volvo.
Hvis du lakkerer "o"en i Menzio i en helt annen farge, f.eks rød, så tror jeg det blir tydelig at det står Menzi og at hullet er til å ha fingeren i. Jeg så feil også
'79 Kadett C 2,4i
x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler
Takker for det!Syns breddinga blei bra og, ganske diskret
Fleire kompisar som ikkje er Volvofolk ser ikkje ka som er gjort med bilen, men dei kommenterer alltid at det er "jævlig god plass i hjulhuset"
Ja det blir spennandeHåper på ein litt old school stil med racing preg
Den grønne skjønnheten er god ja
Sveiser til vanlig på verkstaden til naboen, men akkurat no for tida står eg heime på forrommet
Det får bli opp til naboenHan spørte ikkje etter nåke fansy greier, gjorde det mest for og tulle litt med han
![]()
Fått laga til eindel på spylervæsketanken idagDen blir stilig syns eg
Håper berre måla mine stemmer og at den passar i bilen til slutt
![]()
Pakka ned masse deler som skal gull zinkast og, kjem bilder seinast på fredag
Får beklage litt langt mellom bilder for tida, men er siste innspurt på stua no..Også når eg får gjort nåke får eg ikkje oppdatert på grunn av manglande internett heime..
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Bilder frå arbeidet med tanken
Brente ut plater med plasmaen
Etter ein tur i knekka
Passa jaggu og
Men hadde glømt ein liten bit oppi hjørnet der..Typisk!Men blir berre ein bitte liten ekstra sveis, pluss at det blir inn mot skjermen..
Knekt til "pumpehuset"
Pumpa blir ståande her, men hengane litt under tanken..Gjorde det slik for og skjule den når ein ser i bagasjen
Emne til tappeplugg og slangeanslutning
Lokket skal på her, men med litt rør først
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Blir bra det der!![]()
Håper detTrur det kan bli kult
Visst nåken lurer på koffor eg har tanken i bagasjen så er det for og få eit cleanare motorromPluss at den kompanserer jo litt for vekta som blir av batteriet i andre baljen..Flytter vekta i riktig retning vertfall sjølv om tanken er større ein orginal
Litt meir bilder frå tanklaginga..2,5" rør og bend til påfyllinga
Må finne på nåke lurt her!
Slipt og vaska delane til sveising
Testa at den passa nedi, ligger ikkje der den skal
Tilpassa denna biten litt
Punkta fast
Og tilpassa og punkta fast siste biten
Ferdig sveist
Hadde flaks og fant denna aksling biten
Lagt på sveisSå skal den dreiast ned for og passe lokket, mulig eg gjengar så eg kan skru lokket på..Har ikkje så lyst og få sveis på det
Første biten til påfyllinga er klar, resten må eg tilpasse når tanken er festa i bilen
Kompressorhuset til ein kar i førde, kappa av utløpet 2cm og sveiste på bendTurboen høyrer til i ein rå 960 med nesten 600hk
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Fy f*** så flotte sveisene dine erFlott arbeid som vanlig.
![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Takk for det!Akkurat tanken blei eg sjukt fornøgd med, er det beste alusveisinga eg nåken gang har gjort
Så det kjem seg!
Heilt vanvittig mykje bedre og sveise med fotpedal i forhold til kun pistol som vi har på jobben!!Merka det spesielt på tanken som var 2 eller 3mm plate sida eg ikkje har sveist alu i tynnplater før
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Blir aldri lei av å se denne tråden nei :-D søkki han rakkagarli kor driiitbra som vi sei i trøndelag :-) hehe
Har alltid hatt det heime, følgte med apparatetMen sveiser jo mykje på jobb fordi eg har brukt helgene på min bil og tatt andre sine ting i vekene..Der har vi ikkje fotpedal..Det er seriøst natt og dag!Slepper og stoppe opp litt uti og justere ned strøm, er det litt større glis nåken plassar justerer du litt, osv..Det er fantastisk
Har lest litt om det og har justert inn mitt apparat nåke lundeMen husker ikkje heilt ka eg har justert det til osv
Får begynne og lese litt meir om det etterkvert som eg får dreisen på sveisinga
Takk for det!Skjønte ikkje mykje av siste setninga men
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Aha! Tror jeg må få prøvd fotpedal en dag
AC Balanse er smelt/rens. Sveiser du støpegods med null rens så vil det se ut som "pepper" i sveisen, og fult av porer, derfor justerer man gjerne ned AC balansen til mest mulig rens på støpegods og skitten aluminium. På helt rene aludeler som er vaska med aceton og børsta, så trenger man nesten ikke rens, og kan kjøre mest mulig smelt uten å få "pepper" og porer i sveisen
Frekvens er egentlig bare hvor skarp lysbue du vil ha. 50hZ er ikke noe særlig på en kilsveis f.eks, for da kommer du ikke skikkelig inn i hjørnet. Derimot kjører du 250hZ og sliper Wolfram'en spiss så kan du smelte deg helt inn i hjørnet, akkurat som på stålKan være greit med ørepropper med en del strøm og høy frekvens, da det bråker noe helt jævlig, hehe
Ble jo rene avhandlinga detta...
SkjønnerAc balansen trur eg eg har på ca 70% på støypealu også på vanlig alu kjører eg rundt 30%..
Frekvensen huskar eg ikkje ka eg har på, men den stiller eg stort sett aldri..Kunne kansje vert ein fordel på det du nevner herFår prøve meg litt fram eindag og sjå..
Sveiser med øyreproppar heile tida egHar dårlig hørsel etter skyting og diverse så må være forsiktig..
Bra du skriver litt sånt, kjekt og lære![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Fy faen så porno, Brage!!![]()
Takk for det!Håper tanken blir kul når den er klar
Må lage ei fin batterikasse i alu som matchar og då..
Rart ingen har kommentert at eg knekte tanken "feil" veiHadde eg knekt dei to store delane motsatt hadde eg fått ein fin bua knekk opp på langsida istedenfor sveis, men det såg eg ikkje før etter tanken var sveist
Fekk gjort litt meir på søndag + igår, skal prøve og få lagt ut bilder etter jobb ein dag
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
tenkte a sei at du kunne knekke den andre veien men da hadde du bere begynt a grine :P
Når sveisene er så fine som det der, er det bare fint!
Bra du ikkje sa ifra sida eg allerede hadde knekt delane når du såg detDå hadde eg no begynt og grine
Hehe, får prøve meg med det som argument viss nåken påpeiker det
Trenger litt hjelp her..Korleis skal eg feste tanken?Planen var to firkantrør med plate på kver side som eg skrudde fast i hjulhus og bak i baljen..Men veit ikkje kor fint det blir
?
Nåken som har nåken gode tips?Kan lage i alu og, men må være litt sterkt..Går nett over 10 liter i tanken![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Burde bare bytte navn til sveisebrage. AMEN
Hehe, trur eg må holde meg til Volvobrage
Bilder frå forrige søndag
Fått ut siste forsterkninga i bakskjermen
Sånn ser hjulhusa ut no, mykje lettare og rustbehandlePå høgresida ser ein at det var rimeleg overflaterusta under limen og
Så dreia eg gjengerør til tappepluggen til ekspansjonstanken på tirsdagSkulle egentleg dreie siste delene til tanken på torsdag, men blei 15 timar på jobb istedenfor
Kjem nok meir i helga!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ser bra ut som vanlig =)
God helg !
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Takker for det, god helg til deg og!Ser ut til at det blir strøkent vær i morra, då ryker det nok til skruing i fordel til fjelltur desverre
Slenger ut eit bilde til, har skaffa meg palm beach ratt til bilen!Ikkje fått det enda, så låner bilde av Teigen..Hadde egentleg mest lyst på eit R-sport ratt men slo til på detta når muligheten kom
Virkar egentleg som det er vanskelegare og få tak i palm beach i forhold til R-sport ratta og?
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Flott arbeid som vanlig. Og flott ratt også![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Mye bra håndtverk her BrageTar du på deg en sveisejobb? Dyseholdere på E-innsug
Martin.S har bytta beite, får ikke alusveisa lenger :(